דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פחד ממעליות 

מאת    [ 24/08/2010 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 3137 פעמים ]

 

מעליות

מדי יום עשרות אלפי אנשים ברחבי העולם עולים ויורדים במדרגות, גם אם הם נדרשים להגיע לקומה ה- 20. הם לא עושים זאת כדי לשפר את כושרם הגופני ואת סיבולת הלב-ריאה שלהם. הם עושים זאת כי הם סובלים מפחד מעליות.

אנשים שסובלים מפחד מעליות בדרך כלל סוחבים עימם טראומה כלשהי הקשורה למעליות. ייתכן ובילדותם הם נתקעו לבדם במעלית או שחוו חוויה לא נעימה אחרת הקשורה במעליות. במקרים רבים פחד ממעליות הוא רק ביטוי לבעיית קלסטרופוביה גדולה יותר - פחד ממקומות קטנים וסגורים. בבעיית פחד ממעליות, כמו בכל בעיה פסיכולוגית אחרת, ניתן לטפל באמצעים המקובלים: פגישות עם פסיכולוג, תרגילי דמיון מודרך והרפיה להתמודדות עם הפחד ועוד.

אולם מרכיב מרכזי בהתגברות על פחד ממעליות הוא ההכרה שמדובר במתקן בטוח לחלוטין. לא מדובר ברציונאליזציה סתמית שמטרתה להשקיט פחד לגיטימי. הנתונים הסטטיסטיים מלמדים כי הסיכוי של אדם להיפצע או חלילה למות במהלך שימוש במעלית הוא מזערי בהשוואה לסיכוי להיפגע מפגיעת אוטובוס או בתאונת דרכים אחרת. כדי להשיב את תחושת הביטחון של אדם הפוחד ממעליות חשוב להבהיר לו, באופן תיאורטי ומוחשי כאחד, שמעליות הן מתקן בטוח מאוד. לכן, לצד הטיפול הפסיכולוגי, חשוב גם לנקוט בצעדים מעשיים שיוכיחו לאדם הסובל מפחד מעליות שהוא עושה שימוש במעליות תקינות ובטוחות.

הפחד ממעליות גובר כאשר מדובר במעליות ישנות, שחורקות במהלך נסיעתן, רועדות עם כל עצירה או מרבות להתקלקל. לכן, הצעד הראשון בהתגברות על הפחד הוא הזמנת שיפוץ מעליות. אחד הנדבכים החשובים בכל שיפוץ מעליות הוא שיפוץ ההיבט המכאני של המעליות: החלפת המנוע של המעלית, החלפת כבלי המעלית, לוחות הפיקוד הממוחשבים או בקרי התדר. שיפוץ ושדרוג המערכות המכאניות של המעליות יגרום לתפקוד תקין יותר, נטול רעשי רקע או תזוזות של המעלית, אשר מעצימים את מפלס החרדה בקרב הסובלים מפחד מעליות.

רבים מבצעים שיפוץ מעליות גם בהיבט האסתטי. שיפוץ שכזה נועד להפוך את חלקן הפנימי של המעליות לנעים ומזמין יותר, ולהפחית את תחושות המחנק והחרדה שעלולות להיווצר בקרב הסובלים מפחד מעליות. שיפוץ מעליות שכזה כולל: החלפה של חיפוי קירות המעלית וצביעתו בצבעים רכים ונעימים, הוספת מראות במעליות שיוצרת אשליה של עומק ומרחב מרווח, החלפת הריצוף במעליות, התקנת מעקות אחיזה במעליות, התקנת תאורה פנימית נעימה יותר ועוד. כל אלו יכולים להשפיע רבות על התחושות הפיזיות של מי שסובל מפחד מעליות ולהפחית באופן משמעותי את מפלס החרדה שלו כשהוא נכנס למעלית. כמובן שניתן לבצע שיפוץ מעליות המשלב שיפוץ מכאני ושדרוג אסתטי, ולהשיג את אותה מטרה.

לסיכום, פחד מעליות הוא פחד לגיטימי שרבים סובלים ממנו. לפיכך אין להקל בכך ראש. לצד הטיפול במישור הפסיכולוגי, חשוב גם לנקוט צעדים ממשיים שיחזירו לאדם את תחושת הביטחון בעת הנסיעה במעליות. לכן מומלץ לבצע שיפוץ מעליות, הן בהיבט המכאני והן בהיבט האסתטי. 


 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב