דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לבצע הרחקת יונים מעדני חלונות? 

מאת    [ 23/08/2010 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 2690 פעמים ]

אנשים רבים מבחינים מדי פעם ביונים עומדות על עדן החלון.

לאנשים רבים אין זה מפריע כלל, אפילו להפך, חושבים שזה נחמד ורומנטי - זוג יונים על עדן החלון. אולם על אף הרושם החמוד והבלתי מזיק יונים על עדן החלון הן פוטנציאל לנזק תברואתי, מבני ובריאותי.

ראשית יש להבין מדוע יונים עומדות על עדני חלונות. היונים אינן מקננות על עדן החלון, זוהי אינה סביבה מתאימה כיון והיא חשופה לשמש, לגשם ולרוח. את הקן בונות היונים במסתורי כביסה או גגות רעפים. עדן החלון משמש כנקודת תצפית על הקן שלהם. כאשר היונים אינן נמצאות בקן הן עומדות על עדן חלון ממול ומתצפתות עליו. בעודן מתצפתות עליו הן מחרבנות, משירות נוצות ומרעישות.

חשוב לבצע הרחקת יונים מעדני חלונות, כיון ואין מדובר בעמידה תמימה בלבד. זוג יונים שאימץ את עדן חלונכם כנקודת תצפית נושא על גופו טפילים כגון כינים וקרדיות, די ברוח קלה כשהחלון פתוח וטפילים אלו יגיעו לסלון ביתכם. כינים וקרדיות עלולים לגרום לגירודים ואלרגיות במיוחד בקרב ילדים. במידה וזה המצב כדי לבצע הדברה בבית בנוסף לפעולת הרחקת היונים מעדן החלון.

סיבה נוספת להרחקת יונים מעדני חלונות היא הלשלשת (צואת יונים). לשלשת נדבקת לעדן החלון מתייבשת עליו, חתיכות קטנות ממנה עלולות להתעופף פנימה לבית ולגרום לתגובות אלרגיות שונות במערכת הנשימה של בני הבית.

בנוסף הלשלשת חומצית מאוד ומעכלת את האבן עליה היא נמצאת. תוכלו להבחין בכתמים שלא ניתן להסיר על עדן החלון מתחת ללשלשת, ובמקרים גרועים גם חורים ושקעים.

הרחקת יונים מעדני חלונות מתבצעת על פי רוב באמצעות קפיץ, מוטב לא להתקין דוקרנים על עדן חלון, בשל הנגישות הגבוהה למקום. קפיץ מקצועי עשוי נירוסטה יעשה את העבודה וימנע מיונים לעמוד על עדן החלון. יתרון נוסף לקפיץ על פני דוקרנים שהוא ניתן להסרה כשרוצים לנקות או סתם לפתוח את החלון, וההחזרה שלו למקום פשוטה ואינה דורשת הזמנת בעל מקצוע.

לסיכום, מראה זוג יונים על עדן החלון נראה תמים למדי ואפילו רומנטי אך טומן בחובו בעיות לרוב. מומלץ לטפל ולהתקין קפיץ. ועד שמטפלים להקפיד ולהשאיר את החלון סגור ולנקות את משטח האבן לעיתים קרובות.

ניר מובדלי מנכ"ל ובעלי חברת ירוק - הרחקת יונים ו הדברת מזיקים ויועץ המרכז לאיכות הסביבה. בעל ניסיון רב ומומחה בהתאמת פתרונות להרחקת יונים והדברת מזיקים ללקוחות עסקיים, מוסדיים ופרטיים. לקבלת ייעוץ חינם חייגו 1-800-222-662    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב