דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יריעות ביטומניות, מהן? 

מאת    [ 23/08/2010 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 3951 פעמים ]

אף אחד מאיתנו לא מעוניין לסבול מגג דולף בחודשי החורף. משמעותו של גג דולף היא שאת מרבית חודשי החורף תיאלצו להעביר במרדף אחר טיפות מים באמצעות סירים ודליים, כתמי רטיבות מכוערים בתקרה ובקירות, טחב עובש והתקלפות טיח. אין ספק שגג שלא נאטם כהלכה פוגע לא רק באיכות החיים שלנו, אלא גם גורם לליקויים אסתטיים ולליקויי בנייה חמורים במבנה שלנו. בדיוק בשל סיבות אלו איטום הגג הוא אחת הפעולות החיוניות ביותר שעלינו לבצע. אחת משיטות האיטום הנפוצות והיעילות ביותר שקיימות כיום היא איטום באמצעות יריעות ביטומניות.
מהן יריעות ביטומניות?
יריעות ביטומניות הן יריעות העשויות משילוב של חומרים המספקים בידוד ואיטום הרמטי בפני רטיבות ונוזלים: פוליאסטר, פוליפרופילן, ביטומן, אתילן-פרופילן וחומרים אינרטים. עוביין של יריעות ביטומניות הוא 4 מ"מ, רוחבן הוא מטר אחד ומשקלן הוא בדרך כלל 4 ק"ג למ"ר. לפני הנחתן על הגג, היריעות הביטומניות מגיעות בגליל, והן מולחמות אל הגג וזו לזו כדי ליצור איטום מושלם.
כיום ניתן למצוא בשוק סוגים שונים של יריעות ביטומניות המתאימות לסוגים שונים של משטחים. יש יריעות ביטומניות להלחמה (כמו יריעות פוליפז, פוליפלסט, ישראנובה וכו') ויריעות ביטומניות להדבקה עצמית עבור משטחים דקים כמו גגות פח, אסבסט ועוד (למשל יריעות סופרטייט, אלוסטייט, אלוטן וכדומה). כמו כן, ישנן יריעות ביטומניות לא רק עבור איטום גגות, לדוגמא יריעות ביטומניות המשמשות בעבודות תשתית כמו כבישי אספלט וגשרים. בעבודות אלו היריעות הביטומניות מונחות בין שכבות האספלט.
דגשים חשובים בעבודה עם יריעות ביטומניות
יריעות ביטומניות מסוגלות לספק איטום יעיל למשך 10 שנים לכל הפחות. אולם כדי שהן ימלאו את ייעודן, חשוב להקפיד על מספר דגשים חשובים.
השלב הראשון לפני שמבצעים איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות הוא בדיקה של סוג הגג וחומרי האיטום שכבר קיימים בו (אם בכלל). בדרך כלל, כשמדובר בגגות בטון ניתן להשתמש ביריעות ביטומניות להלחמה רק אם על הגג אין חומרי איטום כלל או שיש חומרי איטום השייכים למשפחת החומרים הביטומניים. אם ננסה להניח יריעות ביטומניות על גג שנאטם בעבר עם חומרים ממשפחה שונה (כמו לדוגמא חומרים אקריליים) נגלה במהרה שליריעות לא תהיה אחיזה טובה בגג, הן לא יוכלו לספק בידוד מושלם ואנחנו נסבול כל החורף מרטיבות ומנזילות. לעומת זאת, אם על הגג נעשה איטום באמצעות זפת, אין כל חשש להשתמש ביריעות ביטומניות שכן גם הזפת שייך למשפחת החומרים הביטומניים.
נוסף על כך, חשוב להקפיד על אחסנה והובלה של גלילי היריעות הביטומניות במקום מוצל בלבד כדי לא לפגוע בתקינותן. חשוב גם לא להניח את הגלילים אחד על השני כיון שגם בצורה זו עלול להיגרם ליריעות הביטומניות נזק. כאשר מניחים את היריעות הביטומניות על הגג יש לקחת בחשבון את השיפועים שקיימים עליו, להניח את היריעות זו על גבי זו כמו רעפים, ולהלחים את היריעות מחלקו הנמוך של הגג כלפי מעלה, עם חפיפה של 10 ס"מ בין יריעה ליריעה.
לעיתים נדרש להתקין על גג שנאטם באמצעות יריעות ביטומניות גם מתקנים שונים, כמו דודי שמש ומזגנים. התקנת מתקנים אלו דורשת חיתוך של היריעות הביטומניות. כדי לא לפגוע בכושר האיטום של הגג בעקבות הנחת המתקנים הללו, חשוב להיוועץ בקבלן איטום או בחברה המתמחה בביצוע איטום עם יריעות ביטומניות.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב