דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן למנוע מלחמות גירושין? 

מאת    [ 23/08/2010 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 2328 פעמים ]

 

בדרך כלל תהליך גירושין נידון בבית הדין הרבני או בבית דין למשפחה, כאשר הגט הסופי ניתן על ידי בית הדין הרבני. התהליך בדרך כלל בלתי שוויוני ומגלם לאו דווקא את טובתם של שני הצדדים אלא למי היה עורך דין גירושין מוצלח יותר. הרבה יותר מדי תיקי גירושין מסתיימים בצורה לא הוגנת, כשברור שהשופט העדיף את טובתו של צד אחד באופן מובהק על פני צד אחר.

התיקים הללו כזכור לא מסתיימים עם סיום המשפט, אלא ממשיכים בבעיות של אי ציות להחלטה. החלטה מאוזנת ושוויונית יותר תמנע עגמת נפש ותגדיל את הרצון והיכולת לעמוד בביצוע ההסכם. לא כל שיטות הגירושין עוברות דרך בתי המשפט, כיום ישנם מנגנונים אלטרנטיביים, שתפקידם למנוע את הגירושין או לפחות לנהל את התהליך טוב יותר.

 

שלום בית

תהליך שלום בית הוא ניסיון לשקם את מערכת היחסים ולאפשר המשך תקין של ברית הנישואין. למרבה הפלא, שלום בית לא חייב להגיע משני הצדדים או מאחד מהם, ההוראה לפנות לתהליך שלום בית יכולה לבוא מבתי הדין שדנים בנושא גירושין של הזוג. חיוב לשלום בית אהוב במיוחד על בתי הדין הרבניים. בעבר קרו מצבים מעוררי גיחוך בהם רבנים הורו על שלום בית בין בני זוג במצבים בהם הבעל הרביץ לאשתו. יחד עם זאת, בדרך כלל יש מקום לעצור ולקחת עוד ניסיון אחרון להצלת הזוגיות. מומלץ מאוד לחתום תחילה על הסכם שלום בית על מנת להבטיח שאף אחד מהצדדים לא ינצל את "הפסקת האש" בשביל לפתוח תיק בבית הדין הנוח מבחינתו.

אחת השיטות המוכרות והמיושמות כיום במטרה להשיג שלום בית זה טיפול זוגי. המטרה של טיפול זוגי היא לאתר את נקודות החיבור ואת הטוב שבזוגיות, דברים שהיו שם פעם אך הלכו לאיבוד. ואז, בשלב השני לנסות להחזיר את התופעות החיוביות בחזרה לזוגיות.

 

גישור

במידה ושלום בית לא הצליח, ישנן שיטות יעילות יותר לגבש הסכם גירושין מאשר דיון בבית משפט. תהליך הגישור מתבצע על ידי צד שלישי שיש לו הכשרה מיוחדת בתחום הגישור וניהול מו"מ. המטרה הראשונית של המגשר היא לעזור לכל אחד מהצדדים להבין את הצרכים שלו, את הרצונות שלו ולא פחות חשוב, לבחון מה מניע אותו. הגישור מכוון למטרה המשותפת של שני הצדדים: הסכם הוגן. במהלך הגישור נעשה ניסיון לשפר את התקשורת בין שני הצדדים. תהליך גישור עוזר לפתור את הנושאים החשובים ביותר בגירושין: נושאים כלכליים ונושא המשמורת על הילדים.

התנאי המרכזי להצלחתו של גישור הוא המוכנות של הצדדים לבוא אחד לקראת השני. מה שקורה בפועל זה שצד אחד מפיל את ההחלטה על הצד השני, ובתנאים הללו קשה להגיע לשיתוף פעולה של שני הצדדים. יחד עם זאת, המאמץ להתגבר על הקשיים חשוב ביותר משום שתהליך גישור בוגר ואיכותי יעזור לשני הצדדים להחזיר את חייהם למסלולם.

 

כפי שראינו במאמר זה, גירושין לא חייבים להתנהל בתוך כאב ודמעות. ניתן לבצע את התהליך בצורה בוגרת ומושכלת, במטרה להגיע להסכם מאוזן ובר ביצוע. 

עו"ד מיכל אופיר מומיחת בדיני גירושין ותעזור לכם בדרך לגישור ושלום בית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב