דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו יתרון אסטרטגי, כיצד ניתן לשמוט אותו וכיצד ניתן להשיג אותו מחדש? 

מאת    [ 23/08/2010 ]

מילים במאמר: 766   [ נצפה 3436 פעמים ]

מהו יתרון אסטרטגי, כיצד ניתן לשמוט אותו וכיצד ניתן להשיג אותו מחדש? / מאת יואב ברנזון

 

 

יתרון "אסטרטגי"

 

יתרון אסטרטגי הוא יתרון המעניק לצד המחזיק בו את הידיעה שהוא תמיד יהיה מספר צעדים לפני היריב שלו ושלעולם לא ימצא את עצמו בנקודת חיסרון או בנחיתות.

 

למשל, עד לפני כעשרים שנה ישראל הקפידה לשמור על היתרון האסטרטגי שלה אל מול צבאות ערב. כך היא הבטיחה שבאמצעות טכנולוגיה מתקדמת מארצות הברית היא תוכל תמיד להבטיח עליונות בשדה הקרב. כיום, היתרון הזה נשמט, כי הערבים מצאו דרך לפגוע בעורף הישראלי באמצעות פיגועי התאבדות וטילים זולים. הישראלים עשו דבר מרכזי אחד בתגובה - הם שיפרו את כושר ההגנה שלהם מפני אותם איומים חדשים.

 

 

 

שיפור כושר ההתגוננות אינו יתרון אסטרטגי

 

אלא שחשוב לזכור, ששיפור ושכלול כושר התגוננות אינו יתרון אסטרטגי. יתרון אסטרטגי הוא שיפור כושר ההתקפה והיכולת לשנות את חוקי המשחק הנהוגים - לטובתך. 

 

לכן, כדי להשיב לישראל את היתרון האסטרטגי בשדה הקרב יש צורך להכניס, למשל, צורת לחימה חדשה שמשנה לחלוטין את שדה הקרב המודרני ומעניקה לישראל שוב את הבכורה. שימוש בטכנולוגיה חדשה או בתורת לחימה חדשה היא הדרך להשגת יתרון אסטרטגי - גם בשדה הקרב ובעיקר בחיים בכלל.

 

 

 

רכישת יתרון אסטרטגי

 

רכישת יתרון אסטרטגי מתחילה משינוי כל צורת החשיבה הרגילה ואימוץ צורת חשיבה חדשה לגמרי, שונה מכל מה שהכרתם עד היום. אם ברצונכם לקחת את החיים שלכם למקום טוב יותר ולרכוש לעצמכם יתרון אסטרטגי - עליכם לשנות את החשיבה שלכם מהקצה לקצה.

 

חשיבה מחוץ לקופסה, אימוץ נקודת מבט אחרת לגמרי, המוכנות לבצע טרנספורמציה, הכושר לשנות הרגלים ישנים ולאמץ במקומם הרגלים חדשים - כל אלה יקנו לכם את ההזדמנות להשיג במהירות יתרון אסטרטגי.

 

 

 

הפמיניזם - דוגמה מצוינת לרכישת יתרון אסטרטגי לנשים

 

הפמיניזם הוא דוגמה מעולה לחשיבה מחוץ לקופסה שהעניקה לנשים יתרון אסטרטגי בחיים המודרניים ומקפצה לניהול העולם. הפמיניזים קרא תיגר כנגד כל המוסכמות המקובלות לגבי נשים - והצליח להוכיח שנשים אינן מה שחשבו שהן.

 

נשים הפכו מחלשות לעוצמתיות, ממכונות לפיריון למנהלות בכירות בכל ענפי המשק, מחסרות זכות בחירה לקובעות מדיניות ולמנהיגות של מדינות, מהקול הדומם לקול הקובע. היתרון האסטרטגי שנשים מודרניות השיגו מבוסס כולו על שינוי צורת החשיבה המקובלת לגבי הארכיטיפ הנשי ולמה שמצופה מנשים.

 

 

וטיפ לסיום: אם אתם רוצים לבצע שינוי בחיים ולרכוש מחדש יתרון אסטרטגי - עליכם לשנות את כל צורת החשיבה שלכם לגבי עצמכם, להשתחרר מהאמונות המגבילות ומכל מה שאתם יודעים על עצמכם ולהמציא את עצמכם מחדש, פשוטו כמשמעו, באמצעות שכלול כוח ההתקפה שלכם.

 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב