דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נהיגה בשכרות - בעייתיות עם הרף המינימאלי 

מאת    [ 23/08/2010 ]

מילים במאמר: 348   [ נצפה 2495 פעמים ]

עבירה של נהיגה בשכרות הפכה בישראל למכת מדינה ועל כן מצווה המחוקק על בתי המשפט להטיל עונש מינימאלי של פסילת רישיון לתקופה של שנתיים לכל אדם המורשע בנהיגה בשכרות . לצד הביקורת הקיימת באשר לעונש זה, ישנם הטוענים כי הרף המינימאלי למדד נהיגה בשכרות הקבוע בחוק איננו מציאותי.

 

רף המדידה לקביעה האם הייתה נהיגה בשכרות תלוי בסוג הבדיקה. כאשר מבוצעת לנהג בדיקת אלכוהול באמצעות בדיקת דם הוא ייחשב לאחד שביצע נהיגה בשכרות אם רמת האלכוהול בדמו תהיה גבוהה יותר מ-50 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר של דם. במסגרת בדיקת ינשוף ייחשב אדם לאחד שביצע נהיגה בשכרות אם בליטר אוויר נשוף נמצאו יותר מ-240 מיקרו- גרם אלכוהול.

 

ישנן כמה טענות אפשריות לגבי רף האלכוהול הנהוג בישראל, שלפיו מחליטים האם בוצעה נהיגה בשכרות. הטענה העיקרית היא שהרף בישראל נמוך באופן יחסי לעולם. טענה נוספת היא שהרף איננו מתיישב עם המציאות – לפי הרף הנוכחי, כוס יין אחת או כוס בירה, כמויות לגיטימיות לגמרי, מכניסים אדם תחת הגדרה של נהיגה בשכרות. בנוסף, כמות האלכוהול משפיעה על אנשים שונים בצורה שונה – ישנם אנשים שגם אחרי כמות נכבדה של אלכוהול עדיין צלולים לגמרי וישנם אנשים שכמה לגימות מכוס יין משכרות אותם - ולכן אין להחשיב כל חריגה מהרף לנהיגה בשכרות.

 

לפיכך, מתרבים הקולות הקוראים לגמישות בחוק בכל הנוגע לנהיגה בשכרות. אין ספק כי פיתוח מדיניות סובלנית יותר לגבי נהיגה בשכרות היא בעייתית היות שהתופעה עצמה מאוד מסוכנת ובלתי רצויה. עם זאת, לא ייתכן כי דינו של אדם שעבר במעט את רף האלכוהול הקבוע בחוק יהיה זהה לדינו של אדם אשר שתה חצי מהבר בו שהה כל הלילה ושניהם יוכרזו ככאלה שביצעו נהיגה בשכרות.

 

בדומה למקרים רבים אחרים ישנה כאן סוגיה של איזון. מצד אחד אין ויכוח כי תופעת הקטל בדרכים חייבת להעלם מחיינו, ובתוך כך תופעת הנהיגה בשכרות. איש גם אינו חולק על כך שעבירה של נהיגה בשכרות היא עבירה חמורה שיש להוקיעה מן השורש. עם זאת, אין כל סיבה לכך שרף האלכוהול המותר יהיה בלתי סביר ויוביל לנהיגה בשכרות. כמו כן אין סיבה שלא יותר לבית המשפט שיקול דעת להבחנה בין מקרים שונים ונהגים שונים. לקיחה בחשבון של שני הדברים לא יפגעו במלחמתנו כנגד נהיגה בשכרות אלא יתנו למצב צביון קצת יותר ריאלי שניתן יהיה לעמוד בו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב