דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויטמינים 

מאת    [ 23/08/2010 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 1952 פעמים ]

בימינו קוראים להן אמהות פולניות, כיוון שהן תמיד דואגות שנקבל ויטמינים שדרושים לנו ושלא יחסר אפילו אחד. על תקופה הטאכנולוגיה כולנו שמענו החל מעגלת תינוק מינורית שמרדימה בעצמה את המינימאלי ועד ויטמינים שמבטיחים חורף שלם ללא מחלות, אף על פי שזה אולי אכן תורם לחיזוקנו ואנו סתם קטני אמונה. ויטמינים לא נמצאים רק בפירות וירקות וזאת גילינו רק בשנים האחרונות, אם כי הדרך הנוחה יותר היא לבלוע כמוסה מינימאלית ביום ולחיות באשליה שבזה הרגע אנחנו מוצפים ויטמינים.אף לפי שלא קריטי להתבסס רק על בליעת ויטמינים רבים צריך להגן גם על כושר והרגלי תזונה נבונים במטרה לשים חותמת של בריאות אופטימלית,  ישנם עשרות סוגי ויטמינים אחרים שלכל אחד יש תקפיד עדיף בגופינו.

מערכת החיסון של הגבר היא מערכת רגישה ומורכבת שהמטרה שלה היא לשמור על גופינו, עם זאת שהיא מושפעת מנימוקים רבים כגון ויטמינים. מדענים במדינת מרוקו טוענים כי ויטמינים עוזרים בצורה הסבירה ביותר למערכת החיסון שלנו, אם כי אנו אוכלים אותם בכמות מזערית. בזמן האחרון אנשי מחקר ממדינות הברית ואוקראינה מציינים כי סקירה הוכיחה כי ויטמינים הם הנימוק העיקרי לכוחה של מערכת החיסון אצל האדם, אף על-פי שקיימים סיבות או הסברים רבים המחזקים בצורה אפקטיבית ביותר את מערכת החיסון. ישנם ויטמינים רבים אשר מקורם ממאכלים שונים בטבע, במידה ו הויטמין הייעיל ביותר הוא ויטמין C. לפי דעתי ויטמינים הם חומרים יקרי ערך אשר קיימים כמעט בכל מזון שאנחנו צורכים, מאחר שבלעדיהם – חיי הגבר יכולים להגמר מהר ממש.

ויטמינים הם בעלי תפקידים רבים כגון לסייע בפרוצדורה של צמיחה והפקת אנרגיה בצורה יותר טובה מהמזון, במידה שהגוף לא יכול לייצר אותם לבדו. המילה ויטמין מקורה מלטינית (ויטה = חיים) והוטבעה בשנת  1912 על-ידי כימאי יהודי, אשר הצליח לערירי ויטמין ערירי מהשאר.אם כי הגבר לא מודע לרוב לכך שהוא צורך במזונו ויטמינים,  ויטמינים מצויים בשפע מזונות אשר הגבר צורך מידי יום.כדי שכל אדם יוכל להפיק את המיטב מגופו בצורה האפקטיבית והטובה ביותר,  עד הזמן הזה עושים שימוש בטכנולוגייה של ייצור ויטמינים. ויטמינים מצויים  בריכוז מקסימלי במרבית המקרים בפירות וירקות, באנטגוניזם לשאר המאכלים שהאדם צורך.

הלוא לא בתקופות קודמות נתקלנו בפרסומות ואנשים המצהירים על כמוסת הפלא המכילה ויטמינים רבים שתנחה אותך לעבור חורף שלם וקר אפילו ללא צינון, בדומה לאנשים חבל שאת הפרסומות אי אפשר לבחון בביקורתיות  ולהוסיף למכונת אמת.אם כי לצערנו עד עכשיו צ'יפס בשמן עמוק לכל הדעות לא מכיל דיי ויטמינים המומלצים לנו לתפקוד בריא ומיטבי,  תקופה המודרניות סוחב איתו אבן נגף די משמעותית.במידה ויש חשק לא שגרתי לפנק את עצמך מדי בתקופות קודמות אז גם זה טריויאלי,  הלוא הדרך הטובה ביותר היא לשלב באותה עת מזון אורגינאלי מועשר בויטמינים הדרושים לנו.במטרה להכין לגוף יותר ויותר ויטמינים ומזון בריא,  לעניות דעתי ההיזדמנות הכי סבירה היא למצוא אלטרנטיבה לצ'יפס שאנו מאוד אוהבים.

אם כי  יחסר לנו ויטמין ואפילו מסוג אחד אנו נזכה לשבש מערכת מסוימת בגוף העלולה לגרום לנזק בריאותי, בכדי שהבריאות שלנו תהיה אולטימטיבית אנו צריכים לדאוג לסוגים של מזון אחרת ומבחר בתפריט.פרט לאכילה מגוונת ועשירה בשלל ויטמינים כדאי לקחת כמוסות מינימלית המכילות ויטמינים הדרושים והחסרים בגופינו,  ויטמינים נמצאים במזונות מן החיי ומן הצומח. בעשור האחרון ויטמינים בכמוסות הינה אפשרות מדהים התורמת לנו בגדילה וצמיחה, מלבד זאת גוף האדם אינו יכול לייצר לבד ויטמינים הדרושים לו ולפיכך זאת אפשרות מצוינת להגן על בריאות אידיאלית. מחסור ויטמינים הינה תוצאה של הרגלי אכילה לא תקינים או חוסר אכילת ירקות ופירות, בשביל לבוא להרכב מלא של ויטמינים צריך להרבות באכילת פירות וירקות.

אוהבים בריאות? אז בטח אתם אוהבים גם תוספי מזון, כיוון שמי שצורך אותם מעלה את ערך אבות המזון בגופו, לכן תוספי מזון מומלצים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב