דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומנות הפיתוי - ביולוגיה אבולוציונית בבני אדם 

מאת    [ 23/08/2010 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 3431 פעמים ]

"בתוך הראש של האדם המודרני יש מוח של אדם מתקופת האבן" (כפי שנלמד ב-אומנות הפיתוי). כל התיאוריות האלו יפות ומתאימות לבעלי החיים ולנו כבני אדם, אבל בשלב מסוים התקדמנו מהר מדי מבחינת האבולוציה, לפחות למי הנלמד ב-סודות הפיתוי. האבולוציה היא תהליך איטי מאוד, שלוקח מאות אלפי עד מיליוני שנים לשנות יצורים ואת המצב. בעשר אלף השנים האחרונות, בני האדם הצליחו להתפתח ולחיות באופנים שהאבולוציה לא יצרה באופן ישיר. לדוגמא, אנשים לומדים איך להתחיל עם בחורה, מה שלא היה נהוג לפני מספר שנים. הבעיה היא שהאבולוציה לא הספיקה לשנות אותנו – המנגנונים המוחיים שלנו והגוף שלנו נשארו כמעט זהים לאלו של האדם הקדמון שחי לפני 100,000 שנים.

 

כאמור, מאז שהגזעים הקדומים ביותר של האדם התפצלו מהקוף לפני 6,000,000 שנים ועד לפני כ-10,000 כמעט ולא היו שינויים משמעותיים באופן החיים בו חי האדם. אם ננסה לראות איך חיו אותם אנשים קדמונים אז, נוכל ללמוד הרבה על האופן שבו אנחנו מתנהגים ופועלים גם היום וניתן להשליך זאת על אומנות הפיתוי. בני האדם הקדמונים חיו בקבוצות נוודים קטנות של כמה עשרות פרטים, הם אכלו צמחים שונים אבל גם בשר. הייתה צפיפות נמוכה של בני אדם, הטכנולוגיה הייתה פשוטה מאוד, תמותת התינוקות הייתה גבוהה ותוחלת החיים הייתה נמוכה (סביב גיל ה-30) בגלל סכנות מטורפים וממחלות. ולמצב זה המוח שלנו בנוי היום – לצוד, להגן על עצמנו מסכנות פיזיות בעיקר, וכמובן למצוא בת זוג ולהתרבות איתה (וזה קשור ל-איך להתחיל עם בחורה).

 

יש אינספור דוגמאות לאופן שהמוח שלנו בנוי לתקופה פרה-היסטורית זו (גם ב-סודות הפיתוי), אבל אני אציג אחת פשוטה יחסית - ההבדל בין דיבור לקריאה וכתיבה. הדיבור, עם המנגנונים המוחיים שקשורים אליו, הוא כלי תקשורת שהיה חשוב עוד מימי האדם הקדמון – תקשורת מפורטת אפשרה לאנשים להעביר מידע ביניהם ולצוד ביחד. לעומת זאת, הכתב הומצא רק לפני כ-5,000 שנים, והטבע לא "הספיק" להכין אותנו ללמוד אותו. לכן תינוקות קולטים דיבור מהלידה, אבל ילדים לומדים לקרוא רק כמה שנים לאחר מכן.

 

חלק מהיתרונות בעבר הפכו להיות חסרונות בחיים במאה ה-21. למשל, היפראקטיביות ו/או ADHD היו פעם תכונות טובות מבחינת הטבע כי הן אפשרו לבעליהן להתמודד טוב יותר עם סכנות וטורפים שמאיימים עליו (ניתן להשתמש באינסטינקטים אלה ב-אומנות הפיתוי). היום לעומת זאת, הצרכים השתנו – אנחנו לא צריכים לברוח מאריות ונמרים, אלא לשבת בכיתה לפחות 12 שנים מחיינו וללמוד, והמוח שלנו פשוט לא בנוי לכך. יתרונות נוספים לשעבר הם אכילת בשר עם כולסטרול ואגירת שומן על גופנו.

 

באופן דומה, גם ההעדפות שלנו מבחינה מינית קשורות לדחפים ומנגנונים כאלו, ועל כך מלמדים ב-סודות הפיתוי:

  • רובם הגדול של בני האדם הם הטרוסקסואלים.
  • אנחנו לא מרגישים משיכה כלפי בני משפחה קרובים (זה פוגע בהצלחת הדור הבא, ולכן לא כדאי אבולוציונית). תחשבו על זה כשתם תוהים איך להתחיל עם בחורה.
  • במיוחד אצל גברים יש חשש מבגידה של האישה עם גבר אחר (בזבוז משאבי הגבר על ילדים של גבר אחר הוא רע מאוד מבחינת האבולוציה).
  • אנשים מעדיפים להביא ילדים בעצמם (ולא לאמץ אותם למשל).
  • גברים מעדיפים נשים עם מבנה גוף מסוים – חזה גדול (עוד שומן, מה שמראה שהיא בריאה יותר), ואגן גדול (שמקל על ילודה – לנשים עם אגן צר יש יותר בעיות וסיבוכים בלידה, והן היו בסיכון גבוה יותר למוות בעבר).

 

סטס סגין מלמד גברים את אומנות הפיתוי. במסגרת לימודי אומנות הפיתוי הוא מסביר לגברים את סודות הפיתוי סודות כמו איך להתחיל עם בחורה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב