דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להתגרש מבלי לפגוע בילדים 

מאת    [ 22/08/2010 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 3159 פעמים ]

גירושין הם תהליך לא קל המצריך כוחות נפש רבים. כאשר לבני הזוג יש ילדים ובדרך כלל זהו המצב,  התהליך קשה שבעתיים. הילדים קולטים הכול והשפעות הגירושין עלולות לגרום להם לנזק נפשי. כדי שזה לא יקרה יש לנקוט בכמה פעולות :

חשוב שלא לערב את הילדים בגירושין מלבד  להסבר קצר לגבי המצב החדש. אפשר להפנות את הילדים לאיש מקצוע וכן לקיים עם הילדים שיחות עם הכוונה של פסיכולוג. הילדים צריכים להבין שהגירושין לא מתקיימים באשמתם ואבא ואמא מתגרשים זה מזה אך לא מילדיהם. אסור לגרום לילדים לרגל אחרי הצד השני, להסיתם נגד בן הזוג, לגרום לילדים לקחת צד בסכסוך, לסחוט אותם רגשית ועוד.

בגירושין מתקבלות הכרעות קריטיות בהיבט של הילדים, כולל הנושא של משמורת על  הילדים, הסדרי ראייה ודמי מזונות. שכירת שירותי עורך דין מתחום דיני המשפחה בהקדם  האפשרי חשובה לחתימה על הסכם הוגן המקובל על שני הצדדים. במקום להיגרר לסכסוכים ממושכים שיזיקו לנפש הילדים, כדאי לסגור את העניינים במהירות וביעילות.

הורה משמורן - בעזרת עורך הדין הבקי בדיני המשפחה  אפשר להגיע להסכם לגבי מי יהיה ההורה המשמורן. ההחלטה מתבססת על טובת הילד ועל יכולת ההורה המשמורן לגדל את הילד ולענות לצרכיו השונים.

הסדרי ראייה -  יקבעו לרוב שתי פגישות של ההורה במשך השבוע עם הילד, סופי שבוע פעם כן ופעם אל והוספת פגישות בחופשות ובחגים. חשוב ביותר שלילד יהיה קשר טוב ורציף עם שני הוריו. טובת הילד היא שלא יהיו ניסיונות למנוע פגישות עם ההורה הלא משמורן או הסתות של אחד ההורים כנגד ההורה המשמורן. חשוב שלילד תהיה תחושת בטחון ושגרה והוא צריך להרגיש ששני ההורים אוהבים אותו, רוצים לבלות עימו זמן איכות ולא לריב באמצעותו.

דמי מזונות - זהו נושא שקשה לפתור אותו בשל העובדה שאלו סכומים גבוהים לתקופה ממושכת ביותר. למזונות יש השלכות עתידיות  לגבי מידת יכולת בני הזוג להמשיך הלאה ולהקים בית אחר לאור הנטל הכלכלי. דמי מזונות כוללים מזונות הכרחיים אותם משלם האב עד שהילד בן 15. המזונות ההכרחיים כוללים את  הצרכים הבסיסיים של הילד כגון   חינוך, בריאות ועוד.  מגיל 15 נוספים גם מזונות מדין צדקה, במידה וההורים עומדים בתשלום של מזונות ההכרחיים. מזונות מדין צדקה מספקים מענה לרמת החיים לה הילד הורגל כגון: חוגים לילד, שיעורים פרטיים וכו'. לרוב שני ההורים מתחלקים בצורה שווה בתשלום המזונות האלה. עורך דין מיומן יגיע להסכם לגבי דמי מזונות שיאפשרו קיום מכובד של הילד ללא היגררות למאבקים. עורך הדין מונע מצב בו אחד ההורים מבקש  להחזיק בילדים כדי לצמצם את תשלום   המזונות.

מגורים - האב חייב לדאוג לכך שלילדיו תהיה קורת גג ולכן עליו להשתתף בדמי השכירות.  ההשתתפות עבור דמי השכירות של ילד אחד היא 30 אחוז, עבור שני ילדים האב   משלם  40 אחוז ועבור  שלושה ילדים ויותר  ההשתתפות היא בגובה של 50 אחוז.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב