מה לומדים הילדים מדוגי סיטר?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה לומדים הילדים מדוגי סיטר? 

מאת    [ 22/08/2010 ]
מילים במאמר: 780   [ נצפה 3241 פעמים ]

 
 

ילדים רבים רוצים להרוויח כסף בכוחות עצמם. חופשת הקיץ זו הזדמנות טובה להתנסות ביזמות.

במאמר זה אציג את תובנותי לגבי התועלות מיזמות של ילדים בדוגי סיטר - הוצאת כלבים לטיול בתשלום.

תחילה התועלות בראשי פרקים:


    • הילדים מגלים שאיפה לעצמאות כלכלית
    • מדובר בעיסוק חיובי בתקופת החופשה
    • הילדים מרוויחים כסף בכוחות עצמם
    • הילדים עוסקים בתכנון
    • הילדים מגלים חשיבה שיווקית
    • הילדים מגלים הבנה לצרכי הלקוח
    • הילדים מאתרים קהל יעד
    • הילדים לומדים כיצד לנסח מודעה
    • הילדים לומדים לתמחר
    • הילדים לומדים לנתח את הסביבה התחרותית
    • הילדים לומדים שעליהם להתייחס לסביבה החוקית
    • הילדים לומדים מה המשמעות של 'לתת אמון' ו'להיות אמין'
    • הילדים מגלים אחריות
    • הילדים לומדים להתמודד עם בעיות
    • הילדים לומדים מהו ערכו של השקל.

להלן ההסבר:

לרוב, המניע ההתחלתי ליזמות מסוג זה הוא רצונם של הילדים להרוויח כסף בעצמם. ההורים מצידם רואים בכך עיסוק לילדים בתקופת החופש, ללא מעורבותם.

בפועל הרווח מהיזמות הוא הרבה מעבר  לכך:

רצון להרוויח כסף באופן עצמאי לכשעצמו, מעיד על שאיפה לעצמאות כלכלית מצד הילדים. זו דרך להרוויח כסף באמצעות עבודה במקום לבקש כסף מההורים.

לאחר שבחרו הילדים ב"דוגי סיטר" עולה השאלה: מה נכתוב במודעות הפרסום?

חשיבה על שאלה זו מצריכה מהילדים תכנון, חשיבה שיווקית, הבנת צרכי הלקוח, יכולת ניסוח, תמחור וניתוח הסביבה התחרותית והחוקית.

לשם כתיבת המודעה יושבים הילדים ומתכננים מה  לכתוב. לעיתים הם בודקים מה כותבים אנשים אחרים ו/או ילדים אחרים במודעות דומות, זאת מתוך מטרה ללמוד את השוק, וכך מבלי להשתתף בתוכנית יזמות לילדים, הם מבצעים ניתוח של הסביבה התחרותית.

בראש המודעה מופיעה הכותרת. לנו המבוגרים, הופעת כותרת בראש המודעה, נתפשת כעניין טריוויאלי, אבל הילדים צריכים ללמוד את מבנה המודעה מתוך הסתכלות על מודעות אחרות.

הילדים מבינים שלכותרת יש משמעות כדי למשוך את קהל היעד, ולמעשה בדרך זו הם גם הגדירו מי הוא קהל היעד: בעלי כלבים הגרים באזור מגוריהם ומתכננים לצאת לחופשה. לכאורה, פעולה פשוטה, אך לא מעט בעלי עסקים שוכחים להגדיר את קהל היעד של העסק שלהם.

ניסוח כותרת טובה הוא נושא הנלמד בחוג לכתיבה שיווקית באוניברסיטאות. אך ילדים, הם בעלי חשיבה יצירתית ועם מעט מחשבה יכולים לייצר כותרות המעוררות סקרנות ועניין. הנה דוגמא לכותרת כזו שילדים כתבו: "יוצאים לחופשה ואין מי ש....?"

תוכן המודעה דורש אף הוא תכנון הכתוב, כתיבה ללא שגיאות כתיב, הבנת צרכי הלקוח, מתן פתרון לצרכי הלקוח, עיצוב גראפי של המודעה ועוד.

הנה, דוגמא למודעה שכזו:

הכותרת: יוצאים לחופשה ואין מי ש.....?

יוציא את הכלב לטיול?

יאכיל את חיות המחמד שלכם?

ישקה את הצמחים?

אנחנו, שני ילדים בני 13 ו-11 אוהבים בעלי חיים ויודעים לטפל בצמחים, נעשה זאת עבורכם תמורת תשלום סמלי.

כעת נותר לכתוב שם ומספר טלפון. אבל גם מהלך זה מצריך מחשבה: איזה מספר טלפון נרשום? האם נהייה מסוגלים להיות זמינים? מה זה דורש מאיתנו? - מרגע שהילדים מפרסמים את המודעות עם מספר הטלפון שלהם הם צריכים לגלות אחריות ולהיות זמינים.

לאחר שהילדים נותנים את הדעת לשאלות אלו הם פונים למשימה הבאה: הדפסת המודעות.

כעת, נשאלת השאלה כמה מודעות להדפיס, היכן לתלות או לחלק? הילדים לומדים שמודעות מסוג זה מותר לתלות רק על לוחות המודעות, ואסור לתלות על עצים. זוהי למעשה הסביבה החוקית של "העסק" שלהם, ועליהם להתייחס אליה.

בחירת המקומות בהם יתלו או יחלקו את המודעות מצריכה מהילדים לזהות היכן הם יכולים לפגוש את קהל היעד שלהם. ושוב, נשמע פשוט, אבל בעלי עסקים רבים לא עושים זאת, ולכן מבזבזים כסף רב על חוסר במיקוד.

בכמה נתמחר את השירות שלנו? זו אחת השאלות הראשונות שהילדים חושבים עליה. מצד אחד יש רצון להרוויח כמה שיותר כסף, אך מצד שני עליהם להיות אטרקטיביים. שאלה זו מעלה שאלות נוספות כגון: כמה גובים המתחרים, מה האלטרנטיבות שיש לבעלי הכלבים?.  מדובר בניתוח שוק לכל דבר ועניין, וספק אם ילדים שאינם יזמים לומדים זאת.

אחרי שכתבו את המודעות, תלו אותן והנה הלקוח הראשון על הקו, מבקש להיעזר בשירות המוצע.

והנה עוד נקודות למחשבה: מתי הלקוח ישלם לנו? לפני מתן השירות הוא לא ירצה לשלם, ובסוף השירות יתכן שהוא לא ישלם לנו.

הפיתרון: אמון. הילדים מבינים שאין להם ברירה אלא לתת אמון בלקוח, ולגבות את התשלום רק בסוף מתן השירות, כשהלקוח חוזר מהחופשה. האמון הוא הדדי:  גם הלקוח, שלא מכיר אותם צריך לתת בהם אמון, שהרי הוא מפקיד את המפתח לדירתו בידם.

התהליך מביא את הילדים להתמודד עם עוד בעיות לא צפויות, כמו הזמנה מלקוח שהוא בעל כלב הנחשב למסוכן - מה עושים במקרה כזה?

בסופו של תהליך הילדים לומדים שכדי להרוויח כסף, נדרשת עבודה ואחריות, ולמרות ההנאה המרובה מכך שאת הכסף הם הרוויחו בעצמם, הם מבינים שמדובר במעט כסף ביחס לסכומים שהם מבקשים מהוריהם. תובנה זו גורמת להם להעריך את מאמצי ההורים לפרנס את המשפחה.

סוף דבר!

גלית זמלר,

חינוך ליזמות מתחיל כבר בגיל צעיר

 

מאת גלית זמלר, יזמת, יועצת ומלווה עסקית, מפתחת תוכנית יזמות לילדים בעלת M.B.A במינהל עסקים ו-B.A במדעי החברה


 http://www.galitzamler.com/


חינוך ליזמות כבר מגיל צעיר

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב