דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שולחן החג שלנו...כיצד נכין אותו 

מאת    [ 21/08/2010 ]

מילים במאמר: 1087   [ נצפה 2062 פעמים ]

כיצד נכין את שולחן החג ללא לחץ ועם הרבה מחשבה

 טיפים לעריכת שולחן חג

 

ערב ראש השנה מתקרב והשנה הזמנתם את כולם אליכם. נהדר. אספתם מתכונים, סגרתם את התפריט  אבל לצד האוכל הנפלא, האורחים המקסימים והבגדים החדשים שקניתם לחג, נשאר לדאוג לפרט אחד נוסף: השולחן.

 וזה לא עניין של מה בכך.

לעריכת השולחן יש חלק חשוב ומשמעותי ביצירת אווירת החג ובהצלחת האירוח-   לצבע ולפריטי העיצוב שיופיעו על השולחן, אבל גם לצורת הישיבה, גודל השולחן ונוחות הכיסאות.
אכן, רובנו נתקלים בלא מעט שאלות בדרך אל שולחן האוכל המושלם לערב החג: איזה שילוב צבעים נכון לעשות כדי לא לייצר גיבוב שאינו נעים לעין?

אילו סידורי פרחים נכונים לשולחן אוכל חגיגי? ומה עושים כשאין מספיק כסאות תואמים, כשהמפה לא מספיק ארוכה או שמספר הכוסות הזהות אינו תואם את מספר האורחים?
אז לא מדובר בתורה מסיני או בכללים שאין לעבור עליהם, י  כי אחרי הכול, כשאתם מארחים אצלכם בבית, אתם פותחים את הדלת, וגם את הלב.

המשימה הראשונה העומדת בפניכם היא ליצור התאמה בין מספר האורחים והחדר בו יתארחו. אם אפשר, נסו לחשוב מראש על אזור הסבה בו יתאספו האורחים שלכם טרם ישיבתם לשלוחן. החדר בו יתארחו הורחים...לא יהיה אותו החדר בו תקבלו אותם. 
וחשוב שהחדר בו יוצב שולחן האירוח יהיה רחב מספיק כדי שהאורחים יוכלו לעבור באופן חופשי. 
מצד אחד, צריך לחשוב על מרחק סביר בין אורח לאורח כדי שיוכלו לתקשר ולשוחח ביניהם במהלך הארוחה בלי לצעוק למרחקים (1.20 מטר הוא מרחק סביר לשבת זה מול זה), ומצד שני אין להושיב בצפיפות רבה מידי אחרת אורחיכם ירגישו כמו במטוס, יותר מאשר כמו ליד שולחן חג מהודר.
כמו כן, קחו בחשבון את הילדים המסובים, ואם הם קטנים נסו לדאוג מראש להגבהה לכסא כדי שיגיעו בנוחות לשולחן. במקביל, לאורחים המבוגרים יותר , שמרו את הכיסאות הנוחים יותר.
אם מתחשק לכם להקדיש מעט יותר מחשבה וארגון, תוכלו אפילו לתכנן מראש את סדר הישיבה- למי מתאים לשוחח עם מי, למשל- ולהושיב את האורחים בהתאם.

שולחן חג 


שולחנות וכיסאות

אם אתם זקוקים לשולחן חג מרווח סביבו ישבו אורחים רבים ושולחן האוכל הקבוע שלכם אינו גדול דיו, עומדות בפניכם כמה אפשרויות: לשכור מחברות העוסקות בכך, זה לא מאוד יקר ובהחלט פותר את בעיית "השולחן בטלאים". אפשרות נוספות היא לדאוג לפלטה אחת גדולה ולהניחה על השולחן הקיים. גם כאן לא מדובר בהוצאה גדולה, והיתרון הוא שהיא נשארת אצלכם לאירועים נוספים.
אם כל אלה לא באים בחשבון, אז לכו על אופציית צירוף השולחנות, רק שימו לב שכולם יושבים בנוחות ושאיש אינו פונה בגבו לאחר.
לעניין הכיסאות: בעיה נוספת הניצבת בפני המארחים מספר רב של אורחים, היא חוסר תיאום בין הכיסאות. ובכן, זה הזמן להרגיע ולהודיע: אל תחששו מכיסאות פלסטיק לבנים- הם נוחים, נגישים, ובסופו של דבר נראים לא רע בכלל ליד השולחן. רק הקפידו שיהיו לבנים ומצוחצחים (אקונומיקה עושה את העבודה נהדר). כדי ליפות אותם, תוכלו להוסיף כרית צבעונית על כל כסא.
אם הלכתם על אופציית שילוב של כל סוגי הכיסאות שיש בבית- שגם היא בסדר גמור- עשו זאת בסגנון "הערבוב המתוכנן", כלומר שחקו עם סידור הכיסאות כך, שייראה כאילו תכננתם אותו- כסא אחד כזה ואחד כזה, שניים שניים וכו'.

עיצוב השולחן


קחו נשימה עמוקה, שבו עם עצמכם על כוס קפה וחשבו על אופי השולחן איתו תרצו לארח. זה די דומה להחלטה איזה בגד בא לכם ללבוש- העיקרון המנחה הוא מה יעשה לכם נעים. אחרי שהחלטתם על אופי העיצוב- יש לשמור עליו לאורך כל הדרך.
סגנון אביבי פרחוני למשל, יכול להיות מורכב ממפת שולחן לבנה שמגיעה עד הרצפה כבסיס, ועליה בד אורגנזה בירוק תפוח. הכלים, המפיות והאביזרים יכולים לשלב ביניהם גוונים של ורוד פוקסיה וכתום. סידורי הפרחים רצוי שיהיו בגוונים תואמים.
סגנון עיצוב קלאסי, לעומת

זאת, נוצר בדרך כלל בשילוב צבעים של שמנת, לבן, כסף וזהב. כסו את השולחן במפה לבנה, הוסיפו עליה בד אורגנזה בצבע שמנת, הניחו פמוטי זהב או כסף וקשרו סרטי סאטן מבריקים כחובקי מפיות. ויש עוד הרבה סגנונות- רטרו, כפרי, אורבני ועוד. רק תבחרו מה מתחשק לכם ואחר כך הישארו צמודים לקו העיצובי.
צבעים- לא כדאי להשתולל לגמרי, כי אחרת ייווצר מראה מגובב שמבלבל את העין. נסו לא לשלב יותר מארבעה גוונים משלימים על שולחן אחד. גם כך, אחרי שיגיע האוכל יצטרפו אליו הרבה צבעים חדשים.

שולחן חג 

סטים לא אחידים

גם במקרה מוכר וידוע זה, בו יש לכם רק 12 צלחות וכווסת מאותו סוג אבל 20 אורחים, רצוי ללכת על סגנון "ערבוב המתכונן", שיוצר קצת סדר בבלגן ובעיקר נראה כאילו הוא חלק מהעיצוב הכולל.
במילים אחרות- נסו להימנע מסידור של כל הצלחות הלבנות יחד ולידן כל הצלחות "האחרות". עדיף לשלב בין כל הסוגים בסימטריה מסוימת.
כדי ליצור בכל זאת מראה אחיד, אפשר לקשור סרט בד סביב כל הכוסות או להניח סידור פרחים אישי קטן על כל הצלחות.
אם נתקלתם בבעיית מפה- סדינים לבנים ומגוהצים תמיד יכולים לפתור אותה. אם תוסיפו עליהם בדי אורגנזה דקיקים שאפשר לקנות במחיר עממי בכל חנות בדים- זה בכלל נפלא.

אקססוריז

 

 

תאורה נעימה וטמפרטורה נכונה הופכים כל אירוע חגיגי למוצלח יותר. אפשר להוסיף אהילים קטנים (כן, כן, אלה שמשמשים אתכם בחדר השינה) ולפזרם בחדר, אפשר להחליף כמה נורות לצבעוניות וכמובן גם להדליק נרות ריחניים בפינות חלל האירוח- לא רק על השולחן.
האורחים שלכם עומדים לבלות בצל קורתכם כמה שעות, וכדאי בהחלט שחוץ מליד השולחן המרהיב , יהיה להם נעים בעיניים וטוב בחברתכם ובחברת כל האורחים

כלי השולחן

 גם אלה, ראוי שיהיו תואמים לסגנון הכללי, כמו גם שיהיו קשורים ביניהם באיזה שהוא אופן. אפשר לעטוף את כל הקערות בבדים צבעוניים, אפשר להניח עלה ירוק וגדול בתחתית כל הקערות השקופות, ואפשר אפילו להדביק על כולם מדבקות צבעוניות 

התפאורה הכללית 

כמו באופנת הבגדים, כך גם באופנת השולחנות- האקססוריז חשובים ביותר כדי ליצור מראה מסוגנן וייחודי. קחו בחשבון שנרות, סידורי פרחים וחובקי מפיות הם המינימום ההכרחי כמעט.
ענפים מרוססים בצבע, פיות קטנות מפוזרות על השולחן, פייטים זוהרים, צדפים, אגוזים צבועים בזהב, ראשי פרחים נעוצים עם קסמי שיניים בתוך כרובים סגולים או סידורי פרחים קטנים בתוך ספלי קפה- הם רק חלק מהרעיונות היצירתיים שיכולים להוסיף לכל שולחן צבע ואופי.
אם הלכתם על נושא מסוים-ים, אביב או מלאכים- הוסיפו את האביזרים הקטנים הקשורים אליו. למעשה, בחירת נושא והתנהלות על פיה יכולה בהחלט להקל על בחירת המוטיבים העיצוביים.
כדאי לזכור שגם למפיות חד פעמיות צבעוניות ויפות אפשר בהחלט לצרף חובקי מפיות או פשוט לקשרן בסרט בגוון תואם.
שולחן ססגוני במיוחד, אגב, אפשר ליצור עם שילוב של צעצועי ילדים: מצות שמוגשות בתוך משאיות צבעוניות, ציורי ילדים שעליהם מונח פלייסמט שקוף ואפילו חיות פלסטיק קטנות שפזורות על השולחן יכולות להעלות חיוך על פניו של כל אורח.

 

עם ברכת שנה טובה

מתוקה כדבש

ממני

עם הרבה אור ואהבה

איריס הסופרוומן שבדרך אליכם

והחיים שלכם מסודרים

0525903953

www.iris-superwomen.co.il

איריס הסופרוומן בדרך אליכם


והחיים שלכם מסודרים 0525903953


www/iris-superwomen.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב