דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Cubase- יוצרים מוסיקה בתוכנת Cubase! 

מאת    [ 21/08/2010 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 3670 פעמים ]

תוכנת קיובייס (Cubase) היא תוכנה אשר מאפשרת הקלטה, הפקה, עריכה ויצירה של מוסיקה, פסי קול, וכל מוצר אודיו אחר. תוכנת קיובייס מבית Steinberg היא התוכנה הנפוצה ביותר במיוחד בקרב יוצרים אשר פועלים ב-אולפן ביתי, ובקרב משתמשים של מחשבי פי. סי. מבוססי מערכת ההפעלה Windows.

כמובן שישנה גם גירסת קיובייס למחשבי מקינטוש, אבל באופן היסטורי רוב משתמשי המק נוטים להשתמש בתוכנות עריכה אחרות כגון Logic (חברת Apple רכשה את התוכנה ומשווקת חבילות אטרקטיביות של מחשבי מק ותוכנת Logic) ו-Pro Tools. 

הגירסה הנוכחית של Cubase היא קיובייס 5.5, ובגירסה זו קיימים מספר שידרוגים משמעותיים לעומת גירסאות קודמות של התוכנה כגון: Vari Audio כלי חזק ביותר לתיקון זיופים בערוצי שירה, ול"יישור" ה-Pitch של הסיגנל, מגוון אפקטים ייחודיים, כלי נגינה וירטואליים משופרים, אקולייזר מובנה איכותי יותר ועוד. 

באופן גס ניתן לחלק את תוכנת Cubase לשני חלקים עיקריים: חלק אחד עוסק בהקלטה ועריכה של אודיו (סאונד), וחלק שני בו מתפקדת קיובייס כסקוונסר של מידי, ובו ניתן להקליט  פקודות מידי, לבצע עליהן מניפולציות שונות ולערוך אותן. פקודות מידי אלה מנותבות בדרך כלל לכלי נגינה וירטואליים (סינטיסייזרים, סמפלרים ודומיהם), כאשר כלי נגינה אלה משתמשים בפקודות המידי לשם הפקת סאונד. 

תוכנת Cubase מחליפה את רוב הציוד ה"ברזלי" (חומרה) אשר נמצא באולפן הקלטות קלאסי - בתוכנה שבדרך כלל איכותית לא פחות מהמקור. Mixer, אפקטים לסוגיהם השונים (VST Effects כגון רוורב, Dealy), מעבדים דינמיים (Compressor, Limiter, Gate), סינתסייזרים וכלי נגינה - כולם מוחלפים בכלים וירטואליים איכותיים עם רמת סאונד גבוהה עד מצויינת. הסינטיסייזרים וכלי הנגינה מוחלפים על ידי VST Instruments, בעוד שהאפקטים השונים מוחלפים על ידי VST Effects.

טכנולוגיית ה-VST שבה משתמשת תוכנת Cubase (וגם תוכנות עריכה נוספות), גם היא טכנולוגיה שפותחה על ידי Steinberg והפכה לסטנדרט בתעשיית תוכנות המוסיקה. יש לציין שעל אף השיפור באיכות הפלאגינים שמגיעים עם Cubase עדיין פלאגינים אלה הם ברמה נמוכה יחסית למה שיש בשוק. בנוסף לפלאגינים אשר מגיעים עם תוכנת Cubase עצמה, ניתן לקנות VST Plugins של חברות צד שלישי ולשדרג את הצד הזה בתוכנת קיובייס. כמובן שניתן גם להוריד בחינם אינספור פלאגינים, סינטיסייזרים ואפקטים חינמיים, חלקם ברמה ואיכות סאונד גבוהה לא פחות משל אלה המסחריים.

העובדה שניתן להחליף את רוב הציוד האולפני (Hardware) בתחליפי תוכנה (Software), הוזילה מאד את עלויות ההקמה של אולפן ביתי, ומאפשרת ליוצרי מוסיקה ב אולפן ביתי להפיק וליצור מוסיקה ברמות הגבוהות ביותר מבלי לפשוט רגל בהקלטה באולפני הקלטות גדולים.

בתחום האודיו תוכנת Cubase מאפשרת בנוסף להקלטה איכותית, מגוון של אופרציות וטיפול מתקדם בקבצי אודיו: למשל Fade In ו-Fade Out, שינוי עוצמה (Gain), הפיכת פאזה (Phase), שינוי ועיצוב מעטפת ה-סאונד (Envelope), ביצוע Cross fade בין שני קבצי אודיו, שינוי גובה הצליל (Pitch), מתיחה וכיווץ של קבצי אודיו, גזירה והדבקה של קטעי אודיו, התאמה לקצב של הפרוייקט, ועוד אינספור אופרציות שונות ומשונות. 

בתחום המידי תוכנת קיובייס מאפשרת הקלטה ועריכה של פקודות מידי. העריכה מתקיימת במספר אופנים: ראשית כל ב-Key Editor, תופים נעדיף לערוך ב-Drum Editor, וכמו כן ניתן לצפות בפקודות המידי בצורת תווים, ובצורת רשימה (List Editor). כמו כן ניתן להוסיף אפקטים מיוחדים ואופרציות מתקדמות לעיצוב ושינוי פקודות המידי ב-Real Time או ב- Offline.

אם ברצוננו ליצור פסקול לסרט או פרסומת, ניתן לעבוד בתוכנת Cubase מול קבצי וידאו בערוץ וידאו שנועד במיוחד לשם כך. ניתן לייבא לערוץ זה ב-Cubase את רוב הפורמטים היודעים של וידאו. בנוסף בעידכון Cubase 5.5 שודרג מנוע הוידאו של התוכנה וכעת היא ערוכה לעבודה מול קבצי HD.

לסיכום, תוכנת Cubase היא כיום התוכנה המומלצת לעבודה בתחום של יצירת מוסיקה, במיוחד בסביבת אולפן ביתי. שליטה ברמה גבוהה בתוכנת קיובייס היא אבן בניין אצל כל יוצר מוסיקה והיא תעניק לך את היכולות הדרושות על מנת להפיק מוסיקה ברמות הגבוהות ביותר.

---

LFO בית ספר ליצירת מוסיקה סאונד והפקה בחיפה ובצפון

LFO הוא המרכז ללימודי האולפן הביתי. בבית הספר מתקיימים קורסים בסינטזה ועיצוב סאונד, לימודי קיובייס, קורס סאונד והפקת מוסיקה באולפן הביתי. http://www.edu.lfo.co.il/ LFO
מייצרים פלאגינים סינטיסייזרים וירטואליים ותוכנות אודיו מקצועיות לתעשיית המוסיקה העולמית תחת השם MUSICROW http://www.mcrow.net>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב