דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצה להתגרש - מהם הצעדים הנכונים? 

מאת    [ 19/08/2010 ]

מילים במאמר: 761   [ נצפה 2945 פעמים ]

הצעדים הנכונים לגירושין – הקדמה:

קודם כל, יש בלבי שמחה על כך שהחלטת שאת/ה רוצה להתגרש. חוץ מלפרנס את עורכי הדין, מהלך זה גם יועיל ליחסים ביניכם. אבל ברצינות, לעיתים גירושים הם הדרך הטובה ביותר להמשיך את החיים. גירושים מאפשרים לעשות סדר בחיים, להתנתק ממקור הסבל, ואף מאפשרים לעיתים למצוא אהבה חדשה. במדינה שבה שיעור הגירושין הולך וגדל, וכל אדם רביעי (הערכה גסה) רוצה להתגרש, יש חשיבות למאמר שמסביר מהם הצעדים לגירושין. ישנם צעדים שתמיד נכונים וישנם צעדים המתבססים על ההחלטות שלכם. מאמר זה ינסה לצייר את אופן הטיפול בגירושים שיהיה הטוב ביותר עבורכם.

רוצה להתגרש – מהם הצעדים המשתנים?

ראשית, יש שתי החלטות חשובות על הפרק. האחת היא האם לשכור עורך דין. השנייה היא האם לדבר עם בן הזוג על כך שאתם עלולים להתגרש. שתי החלטות אלה קשורות אחת בשנייה ולכן ניתוחן ייעשה במשולב.

אם אתם מחליטים לשכור עורך דין לבדכם (כלומר, לא עורך דין של הזוג) אז כבר עשיתם את הצעד הראשון בדרך לגירושין. אם בן הזוג יגלה זאת לפני שדיברתם איתו על כך, הוא יפרש זאת כאיתות רציני לכך שאתם נפרדים ושאת/ה חושב/ת על עצמך לפני שאת/ה חושב/ת עליכם כזוג. לא רק זאת, אלא עורך דין עולה כסף. אם אתם לא בטוחים במידה מספקת שאתם רוצים להתגרש, אין סיבה לבזבז את הכסף. אך אם יש לכם הרבה כסף והמניע שלכם להישארות ביחד הוא כלכלי (מאחר שגירושין יכולים לעלות הרבה כסף, במיוחד כאשר הם לא הדדיים), יש טעם להתייעץ עם עורך דין לפני שאתם מעלים את נושא הגירושים בפני בן הזוג, שכעת לא בטוח שהוא רוצה להתגרש.

אם אתם מדברים עם בן הזוג לפני שאתם נפגשים עם עורך דין, יכולה להיות לכך תוצאה טובה ותוצאה גרועה:

1. התוצאה הטובה – שניכם מגיעים להסכמה באשר לדברים החשובים: ילדים, חלוקת הרכוש ומזונות. אם תוצאה זו תתממש, יש סיכוי שתישארו ביחסים טובים אחד עם השני, ותחסכו כסף על עורכי דין ודיונים בבית משפט. הליך הגירושין יהיה קצר יחסית ולא יהיו בו משקעים רגשיים נכבדים. יש לומר שכנראה כדאי לכם לשכור עורך דין או מגשר מוסמך לפחות כדי שינסחו עבורכם את הסכם הגירושין. זאת על מנת שתדעו שהכל סגור. לאחר שחתמתם על הסכם הגירושין, יש להגישו לאישור לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה (בית המשפט לענייני משפחה לא יכול לאשר את עצם הגירושין).

2. התוצאה הגרועה – בן הזוג ייעלב מכך שאתם חושבים על גירושין, ויחליט לנסות לשפר את מצבו על ידי פנייה לבית משפט. הדבר דורש הסבר קצר. במדינת ישראל יש מצב ייחודי שבו מי שרוצה להתגרש יכול לפנות גם לבית הדין הרבני וגם לבית המשפט לענייני משפחה. לכל ערכאה משפטית יש דינים שונים שיכולים להסתכל על המצב שלכם מזוויות שונות. מי שמגיש את תביעת הגירושין ראשון מחליט בעיקרון באיזו ערכאה העניין יידון, וכך בוחר את הדין העדיף לו בהתאם למצב. בן הזוג עלול לפנות לעורך דין משל עצמו ולהגיש את התביעה ראשון לערכאה שהוא בוחר. אם תוצאה זו תתממש, המצב של בן הזוג שניסה להגיע להסדר יהיה גרוע יותר מאשר אילו הוא פנה לעורך דין והגיש את התביעה ראשון.

רוצה להתגרש – מהם הצעדים שתמיד נכונים?

יש צעדים שאינם דורשים התחייבות לדרך פעולה מסוימת ולכן תמיד נכונים כאשר בן זוג רוצה להתגרש:

1. להיות ערניים לכך שבן הזוג אינו מבריח נכסים – אם למשל בן הזוג מעביר כספים מהחשבון המשותף לחשבונות שהם רק שלו, תדעו שהוא רוצה להתגרש, או לפחות שהוא חושב על משהו שלא כולל אתכם.

2. להקפיד להשאיר את הילדים מחוץ לסכסוך בין בני הזוג – הגירושים הם חווייה לא קלה בשביל הילדים, וגרירתם למרכז הסכסוך רק תחמיר את הרגשתם. כדאי לומר להם שהגירושים אינם באשמתם וששני ההורים אוהבים אותם ובעלי ערך.

3. יש לאסוף ראיות – יש לתעד מקרים של אלימות או דברים דומים, ויש לצלם מסמכים שמעידים על גובה הנכסים של בני הזוג. בראיות אלה יהיה אפשר להשתמש במשפט (אם יהיה). גם כאן, אם בן הזוג יגלה שזה מה שאתם עושים, הוא עלול להחליט שהוא רוצה להתגרש ולהגיש תביעה ראשון (אם הוא יכול לזכות ביתרון).

4. הכינו את עצמכם מבחינה נפשית – הגירושים עלולים לקחת את רוב מרציכם וכוחכם. לכן הכינו את עצמכם, ואם אתם רוצים, היעזרו בחבריכם.

הצעדים הנכונים לגירושין – סיכום:

כאשר אדם מחליט שהוא רוצה להתגרש, יש דברים שהוא צריך לעשות אותם בלי קשר למצב, ויש החלטות התלויות במצב. איסוף ראיות, עירנות להברחת נכסים, הכנה נפשית והשארת הילדים מחוץ לעניין, נכונים כמעט בכל מצב. אך הבחירה האם להיפגש והאם לשכור עורך דין והבחירה האם לדבר עם בן הזוג, תלויה במצב הכלכלי של בני הזוג, בטיב היחסים ביניהם וביכולתם להגיע להסכמה. מאמר זה ניסה לתאר את הצעדים שבהם יש לנקוט מי שהחליט שהוא רוצה להתגרש.

האמור לא מחליף את הצורך ביעוץ גירושין מעורך דין העוסק בדיני משפחה. ליעוץ משפטי בתחום, ראה בקישור יעוץ גירושין>>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב