דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 דברים מטופשים שאתה יכול לעשות כדי לפגוע בדירוג האתר שלך 

מאת    [ 19/08/2010 ]

מילים במאמר: 669   [ נצפה 2561 פעמים ]

 

למרות עשרות אלפי המאמרים בנושא אופטימיזציה של מנועי חיפוש (בואו נהיה ישרים לגבי זה - אופטימיזציה של האתר שלנו כך שגוגל יאהב אותו) שוב ושוב אני נתקל בהתעקשות של אתרים לעשות הכל כדי לפגוע בדירוג שלהם.

ולמי שעדיין לא הבין, אם אתה לא מדורג גבוה במנועי החיפוש אז אתה לא קיים. לפחות לא מבחינת הציבור הרחב, אני בטוח שאמא של מנהל האתר גולשת אליו מדי פעם ואולי אפילו איזה חבר טוב או שניים אבל חוץ מזה - שום דבר.
אז לכבוד כל אותם מנהלי אתרים שמתעקשים לעצבן את גוגל וגם לכבוד אלה שרוצים ללמוד מטעויות של אחרים החלטתי להביא לכם את הפרק הראשון בסדרה: הדברים הטפשיים ביותר שאתה יכול לעשות כדי להרוג את דירוג האתר שלך.

 

שכפול תוכן

 בסופו של דבר תוכן הוא מלך. אם יש לך תוכן טוב ואם מדי יום נוספים לאתר שלך עוד ועוד דפי תוכן - אז יש לך אתר טוב ודירוג טוב, או כך לפחות גוגל רוצה שנאמין. הבעיה עם תוכן טוב היא שקשה לייצר אותו. אז מה עושה החוכמולוג המצוי? משכפל את התוכן שלו. איך עושים את זה? די בקלות, מעתיקים דף קיים תחת שם חדש, מחליפים כותרת ואולי כמה מטה תגים והנה יש לנו עמוד תוכן חדש ב - 5 דקות. 

תפריטים מתוחכמים עשויים Javascript, אתרי Flash ועוד

אני יודע, אתר אינטרנט צריך להיות אסתטי, שימושי, נאה לעין ועשוי כך שמי שיגיע אליו גם ירצה לחזור אליו. אין ספק בעניין הזה. הבעיה היא שאת מנוע החיפוש האסתטיקה של האתר שלכם מעניינת כקליפת השום. אם הרובוט של מנוע החיפוש אינו מצליח לקרוא את הכתובות שבתפריטים הראשיים שלכם אזי אם יגיעו אנשים הם ודאי יאהבו את אתרכם החינני, העניין הוא שיגיעו מעט אנשים כי מנוע החיפוש נכשל בקריאת כתובות מתוך Javascript או Flash. בכלל הרובוט של מנועי החיפוש נועד לקרוא טקסט לא תמונות ולא וידאו.

אז מה עושים? משתדלים לא להשתמש בתפריטים מתוחכמים ובמצגות  Flash וכן להימנע גם מ - Image maps ובכלל מלינקים המסתתרים מאחורי תמונות. ואם בכל זאת אנחנו רוצים לעשות את כל אלה אז חובה, פשוט חובה, להוסיף גם לינקים רגילים בנוסף לאלה שבתפריט המתוחכם ואל תשכחו במקרה של תמונות להשתמש ב - Alt. בכלל בנושא הלינקים באתר (Anchor Text) לעשות סדר ומי שרוצה יכול לקרוא על כך במאמר שפרסמתי בנושאANCHOR TEXT ודירוג אתרים באתר קוד ענן.

הסתרת טקסט

בדרך כלל זהו התרגיל ה"מבריק" של החוכמולוג המצוי. אומרים שגוגל לא מתייחסת יותר מדי ברצינות למטה טאג "Keywords", אז במקום זה נכניס לטקסט שלנו איזה עשרים שלושים מילות מפתח נסתרות שהרובוט הטיפש של מנוע החיפוש יקרא אותם ויחשוב שהם חלק מהדף שהוא קורא.

איך בכל זאת גורמים לזה להשתלב בתוכן של הדף? בקלי קלות, מסתירים את הטקסט בצבע הרקע שלו. כך לא מסתבכים עם הגולש שלא מבין מה פתאום באמצע מתכון לעוגת תפוחים הוא נתקל במילים כגון "סקס "(מילת המפתח הכי פופולרית) , "חינם" (מילת מפתח שמבטיחה לך שמישהו מנסה למכור לך משהו) ועוד.

הפצת וירוסים, סוסים טרויאנים ושאר מריעין בישין

לא, אני לא מתייחס כאן לפושעים שעושים זאת בכוונה. באלה המשטרה צריכה לטפל. אני מתכוון לאותם תמימים שעושים זאת שלא בכוונה. למשל לאלה שמאפשרים להוריד מהאתר שלהם תוכנות בחינם (אחד ממגבירי תנועת הגולשים הטובים ביותר) ולא ערים לכך שבתוך מתנת החינם שהם מפיצים מסתתר לו איזה סוס טרויאני או וירוס כזה או אחר. דעו לכם, מנועי החיפוש יודעים לאתר אתרים המפיצים דברים מסוג זה, משטרת האינטרנט אם תרצו שמחה לדווח להם על כך. ואם הם יודעים על כך הם מסירים את האתר מהאינדקס שלהם לטובת הציבור.

אז מה עושים? לפני שמסכימים להפיץ תוכנה כלשהי יש לבדוק היטב היטב האם אין אותה תוכנה נגועה במשהו זדוני. כמו כן, יש לברר מיהו המבקש להפיץ ומהם מניעיו.

 

סיכום

בואו לא נהיה חוכמולוגים. בואו נכתוב אתר נקי ומסודר שיהיה יפה אך  גם יקל על הרובוטים של גוגל ומנועי חיפוש אחרים לסרוק את האתר שלנו. גוגל מקילה עלינו ואינה מסתירה מהם הסטנדרטים שהם מצפים להם לכתיבת אתרים. בואו נייצר תוכן חדש ונרענן את האתר שלנו ככל האפשר כך שנדורג על פי שוויו האמיתי של התוכן שלנו ולא בגלל טריקים זולים שבסופו של דבר יעלו לנו ביוקר

 

 

 

יוסי סיגורה מומחה בתחום Cloud Computing בעל ניסיון רב בפיתוח אתרים ואפליקציות. עורך האתר "קוד ענן" - http://www.codeanan.co.il/  ואתר המפתחים ללימוד עצמי  http://www.devschool.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב