דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרעיון לפטנט- חומר רקע על קצה המזלג 

מאת    [ 08/09/2005 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 4080 פעמים ]

המסע אל עבר הפטנט המיוחל מתחיל בחיפוש ראשוני שנעשה בד"כ ע"י הממציא עצמאית בעזרת מנועי החיפוש הנגישים ברשת האינטרנט. ישנם מספר מנועי חיפוש גדולים שבעזרתם ניתן לבצע חיפוש ע"פ מילות מפתח במאגרי משרדי הפטנטים במדינות העולם השונות. חיפוש זה יוצר סינון ראשוני וחלק מהרעיונות נופלים כבר בשלב זה ללא כל עלות כספית מצד הממציא. ישנה חשיבות מאד גדולה לשלב החיפוש. המצאה היא ברת רישום כפטנט רק במידה והיא חדשה, כלומר רק אם אף ממציא אחר לא פרסם קודם בעולם את הרעיון.

מפאת חשיבותו הגדולה של שלב החיפוש, השלב הבא בתהליך הוא פניה לגורם מקצועי המתמחה בחיפוש פטנטים. מומחה לחיפוש הנו אדם המכיר את השפה הטכנית והמשפטית בה רשומים פטנטים בעולם. למעשה, עם כל הרומנטיות האסוציאטיבית המתעוררת בכולנו למשמע המלה פטנט, מסמך עליו מודפס פטנט הנו מסמך טכני, משפטי ויבש. קיים נוסח אחיד וכללים מאד מוגדרים למבנה המסמך. מומחה בחיפוש פטנטים מכיר את כל המאגרים הקיימים ויש לו את היכולת לשלוף פטנט מסוים מתוך עשרות מיליוני פטנטים רשומים. מחיר החיפוש יכול לנוע מחיפוש בחינם בניוטון חיפוש פטנטים ועד אלפי דולרים במשרדי עריכת פטנטים גדולים. חשוב לציין, אף מומחה, מקצועי ככל שיהיה, לא יכול להבטיח, במידה ולא נמצא פטנט רשום במאגרים, 100% וודאות למקוריות ההמצאה.

בשלב הבא הפטנט נערך לקראת הגשת הבקשה לרשם הפטנטים במשרד המשפטים. עריכת פטנט למעשה, היא תרגום של הרעיון למסמך כתוב, בעל תוקף משפטי ופורמט קבוע. החוק קובע שרק עורכי פטנטים רשומים, או הממציא לבדו, זכאים לערוך פטנטים בארץ. האופציה של עריכת הפטנט ע"י הממציא אפשרית אך אינה מומלצת. דרוש ניסיון וידע נרחב ביותר על מנת לערוך את הבקשה באופן יעיל שיספק לבעל הפטנט הגנה מקסימלית. עלות עריכת פטנט על ידי עורך פטנטים נעה בין 2,000$ ל- 10,000$. בנוסף קיימת האופציה של הגשת פטנט פרוביזורי בארה"ב.

לאחר עריכת המסמך המגדיר את הפטנט מוגשת הבקשה לרשם הפטנטים שבמשרד המשפטים. הגשת הבקשה בארץ מלווה באגרה של 1073 ?. במידה והממציא יבקש לרשום את המצאתו במדינות נוספות, כל הגשה תלווה באגרה נוספת. ברגע הגשת הבקשה בארץ ניתן לממציא פרק זמן של שנה אחת, בה הוא יכול להגיש את בקשתו במדינות נוספות מבלי לאבד את תאריך הבכורה של הגשת הפטנט בארץ.

מרגע שתוגש הבקשה לרשם הפטנטים, תשמרנה לממציא זכויותיו המשפטיות, במידה והבקשה תאושר בעתיד כפטנט. בשלב זה הממציא כבר יכול לחשוף את המצאתו למשקיעים או קונים פוטנציאלים שישלמו עבור ניצול הפטנט.
נכתב על ידי ישראל טויטו, מנכ"ל חברת ניוטון חיפוש פטנטים.
אם יש לך פטנט מעניין או צורך במידע נוסף, נשמח לעזור.
www.new-tone.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב