דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות ואיתור נזילות מים 

מאת    [ 19/08/2010 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 3638 פעמים ]

להבדיל מנזילת מים מהקיר או מהרצפה עקב פיצוץ צינור מים איתור נזילת מים מהגג היא בעיה לא קלה. מספיק חור כמעט בלתי נראה באיטום הגג והמים מיד חודרים לתקרה. כמו כן, ובדרך כלל המים חודרים לתקרה מהמקום הנוח להם ביותר. כלומר, פתח הנזילה יכול להיות במקום אחד והנזילה לתקרה יכולה לנבוע לא מתחת לפתח הנזילה, אלא במקום אחר בכלל מאחר והמים מחפשים את המקום הנוח להם ביותר לצאת החוצה. אחת הנקודות הקריטיות הגורמות לנזילת מים הם המרזבים - תשומת לבכם לכך.

איתור נזילות מים

את פתח הנזילה אפשר לנסות ולאתר באמצעים שונים כמו צילום אינפרא אדום או מצלמת לייזר אך החיסרון כאן הוא שהמצלמות הללו מראות את מקום איגום המים אך לא תמיד את מקור חדירת המים.

הדרך הטובה ביותר במקרה שכזה הוא לבצע איטום כללי של הגג ולא לחפש דווקא את מקור הנזילה שהוא תהליך לא פשוט ויקר מאד.

איטום גגות

את איטום הגג יש לבצע בעונת הקיץ כך על מנת לאפשר לגג להתייבש מגשמי החורף.

הכנת הגג לאיטום -  לנקות מלכלוך ואבק, לנקות את המרזבים.

את האיטום ניתן לבצע במספר דרכים והם:

איטום באמצעות זפת חמה - זו אחת השיטות הותיקות והטובות. את הזפת  ( תקן 25-75 ) מורחים בשתי שכבות כולל כיסוי הרולקות וכל החיבורים של עמודי המערכת הסולרית ו/או דודי השמש. לאחר המריחה יש לשפוך חול על הזפת על מנת שיהפוך לגרגרי, תהליך זה הוא תוספת לשמירה על הזיפות מפני החום. בין המריחה הראשונה לבין המריחה השנייה יש לפרוש יריעות פיברגלס שאחד מתפקידיו הוא לשמור על הזיפות מפני התפוצצות עקב חום השמש. לאחר שהזפת התקררה, ורק אז, יש למרוח את הזפת בסיד עם דבק מיוחד. דבר זה שומר על הזפת מפני השמש והחום. לאחר מכן יש צורך לסייד פעם בשנה על מנת לשמור על איכות הזפת. בהמשך ניתן לסייד את הזפת באמצעות סיד סינטטי או צבע לבן אקרילי.

איטום באמצעות יריעות ביטומניות - שיטה זו היא אחת השיטות המתקדמות והמבטיחות הגנה מפני נזילת מים לאורך שנים רבות. היריעות מגיעות בגלילים שאותם פורשים לאורך או לרוחב הגג ואת החיבור בין הגלילים מלחימים בעזרת מלחם מיוחד (ברנר). כאן דרושה מומחיות וסבלנות רבה בתהליך ההלחמה שהוא קריטי. נקודה אחת לא מולחמת עלולה לגרום לפריצת מים ונזילה מהגג לתקרה והיה קשה מאד בעתיד לגלותה. את היריעות הביטומניות לא צריך בדרך כלל לסייד מאחר והיריעות בנויות מראש מוגנות נגד השמש. חלק מבעלי המקצוע יגידו שחייבים לסייד, זו פרנסה לא רעה, אבל למעשה אין צורך בכך.

איטום אקרילי - איטום זה ניתן לבצע אך ורק על הבטון המקורי ובשום פנים לא על משטח אחר. החומרים האקריליים (גומיגג, פזגג, פוליגג ודומיו) נדבקים היטב לבטון. יש למרוח את החומר במספר שכבות כאשר בין כל שכבה לשכבה יש להמתין מספר שעות לצורך התגבשות החומר. אחד החסרונות של האיטום האקרילי הוא שהוא אומנם מגן מפני נגירת מים אך לא יכול לעמוד בפני מים עומדים ולאחר תקופה הוא מתפורר. במקרה שכזה יש להקפיד הקפדה יתרה על גג חלק ושטוח ללא שום אפשרות למים עומדים.

בכל המקרים יש לוודא כי לאחר האיטום ולא משנה באיזה דרך משתמשים הגג יהיה חלק ובאלכסון ישירות למרזבים. בנוסף לכך, מומלץ שתזמינו בעלי מקצוע מתאימים לביצוע העבודה ואל תנסו להיות גיבורים גדולים ולבצע זאת לבד.

 

דרור מגל - eyeweb - בניית אתרים לעסקים המתמחה בבניית אתרים לעסקים תוך דגש על קידום אתרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב