דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזון לתינוקות והרגלי האכלה נכונים בקרב תינוקות 

מאת    [ 18/08/2010 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 3648 פעמים ]

בניגוד לדעה הרווחת תזונת התינוק מתחילה טרם הכניסה להריון, כאשר מסת הגוף של האם מהווה גורם מכריע לצורת התפתחותו של התינוק ויכולה להשפיע על מצב בריאותו של הילד גם לאחר הלידה (לרבות השמנת יתר בעתיד). בנוסף קיים קשר ישיר בין תזונת האם טרם ההריון ובמהלכו לתפקודים מטבוליים של התינוק במהלך התבגרותו וגם לאחר הלידה חשוב לדעת מתי להאכיל את התינוק וממה צריך להיות מורכב מזון לתינוקות.

לתינוק קיים אינסטינקט טבעי שקובע מתי הוא רעבים וזקוקים למזון ומתי לא, כאם  עלייך להקפיד להיות קשובה לתינוק ולהבין שלא כל בכי מצביע על רעב.

הרכבי תזונה מומלצים לתינוקות

תזונת תינוקות חייבת להיות מאוזנת שכן המזון בו אנו מאכילים את התינוק חייב להכיל את כל החומרים  אשר התינוק זקוק להם על מנת להתפתח. שנותיו הראשונות של התינוק מהווה שלבים קריטיים בהתפתחותו, שישפיעו על התינוק גם במהלך חייו הבוגרים. תזונת תינוקות מאוזנת צריכה לכלול 50% שומנים ו- 40% פחמימות מסך הקלוריות שהוא צורך ובנוסף מומלץ כי תינוק יקבל 2 גרם חלבון לכל ק"ג ממשקלו (ליום).

הרגלת התינוק לסוגי מזון חדשים

ככלל משרד הבריאות ממליץ על הנקה טבעית מלאה עד גיל חצי שנה וכי נמצא קשר ישיר בין הנקה טבעית לבין התפתחותה של מערכת החיסון אצל התינוק.

שילוב דייסות כתוספת מזון לתינוקות או במקומה במהלך ששת החודשים הראשונים בחייו של התינוק אינה מומלצת, אלא במקרים חריגים בו רופא ממליצים על כך, במקרים של משקל נמוך ובתנאי שהדייסה מהווה תוספת להנקה מלאה. במידת הצורך יש לתת לתינוק דייסות נטולות גלוטן מחשש לתגובה אלרגנית או אף פיתוח צליאק בקרב תינוקות מתחת לגיל שישה חודשים.

מזון לתינוקות לאחר גיל חצי שנה

לאחר חצי שנה ניתן להאכיל את התינוק במזון לתינוקות מוכן ולשלב בהדרגה סוגי מזונות אחרים כאשר בשלב הראשון יש לשלב דייסות ופסטות רכות המהוות פחמימות מורכבות.

בשלב השני יש לשלב ירקות ופירות מרוסקים למחית, שעברו בישול בחום גבוהה. מזון לתינוקות המורכב מפירות וירקות שעברו בישול, מפחית את הסיכויים להיווצרות אלרגיות בקרב תינוקות. כמו כן מזון לתינוקות המורכב משילובים בין פירות או ירקות  שונים יש לתת לתינוק רק לאחר שכל אחד מהמרכיבים ניתן לתינוק בעבר והתגובה הייתה טובה.

בסביבות גיל 8 חודשים תזונת תינוקות צריכה להכיל גם עוף וקטניות מרוסקים למחית, לאחר שעברו בישול יסודי, לאחר מכן בשלבים מומלץ להוסיף בשר הודו אדום, שמכיל כמות גדולה יחסית של ברזל.

תזונת תינוקות טבעית או פורמולות מוכנות

הסברה השלטת היא כי יש להעדיף מזון לתינוקות המורכב ממוצרים טבעיים ככל האפשר על מנת להרגיל את מערכת העיקול של התינוק למזון מוצק וטבעי. מומחים מסוימים גורסים כי אין צורך למהר להעביר את התינוק לתזונה שמורכבת כולה ממזונות טבעיים וכדאי לנסות לשלב בתזונת התינוק פורמולות מזון לתינוקות בנוסף למזונות טבעיים. הסיבה להעדפה זו טמונה במינרלים ויטמינים ואנטיאוקסידנטים שקיימים במידות מאוזנות יותר בפורמולות מזון לתינוקות מוכנות שניתן לרכוש בכל סופרמרקט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב