דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה כן לבנות אתר מבוסס פלאש 

מאת    [ 18/08/2010 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 2208 פעמים ]

אז החלטתם לבנות לעצמכם אתר באינטרנט, לכולם כבר יש אז למה לא בעצם? מפה מתחילות הבעיות: מה להכניס בדיוק באתר ומה לא, בחירת שרת אחסון ושם דומיין, בחירת חברת בניית האתרים הנכונה ביותר עבורכם. אתם יושבים כמה ערבים ומתאפסים על התכנים של האתר, נכנסים במקביל לאינטרנט ובודקים אתרי תדמית של אחרים על מנת לקבל רעיונות נוספים. לאחר מכן עושים סקר שוק מקיף ובוחרים שרת אחסון העומד בתקציבכם וכמו כן בוחרים את שם הדומיין הטוב ביותר עליו אתם יכולים לחשוב. מכאן אתם פונים לבחירת בונה האתר שלכם וגם פה, עושים סקר שוק מעמיק. בנקודה זו אתם נתקלים בבעיה חשובה: באיזו שפת תכנות לבנות את האתר?

אתם מעוניינים באתר מרשים, משוכלל ומתקדם מכל הבחינות. אתר שימשוך את העין, שיכיל תמונות, קטעי וידאו ושירים. אתר דינאמי ומאתגר. אתם נכנסים לרשת האינטרנט וכל האתרים המתאימים לדרישה זו, בדרך כלל אתרי תדמית, הם אתרי פלאש. כל זאת טוב ויפה, אך ברגע שאתם פונים לחברת האינטרנט הראשונה בדרישה לבנות אתר פלאש אתם נתקלים בתשובה שזה לא כדאי מפני ששפת הפלאש היא בעייתית ואינה ידידותית למנועי החיפוש. כמו כן, הם טוענים, אתרים מבוססי פלאש נטענים לאט מאוד ומכבידים על מחשב המשתמש. החברה מציעה לכם ללכת על שפה כגון PHP, HTML ואחרות, שפות מבוססות טקסט וידידותיות יותר למנועי החיפוש וגוגל בעיקר. אתם לא מתייאשים ופונים באותה הדרישה לחברות נוספות אך רובן חוזרות אליכם באותה התשובה..

אז האם יש אמת בדבר? האם באמת אתרי פלאש כבדים יותר ופחות ידידותיים למנועי החיפוש?

התשובה בבסיסה, ואני מדגיש בבסיסה נכונה. אתרי תדמית הנבנים בשפת התכנות פלאש ללא אופטימיזציה מתקדמת הם בהחלט כבדים יותר ואינם נקראים בצורה יסודית על ידי גוגל או מנועי חיפוש אחרים.

לצערי הרב מעט מאוד חברות מתעסקות היום עם בנייה נכונה של אתרי פלאש. לעומת זאת, מעט מאוד בוני אתרים יודעים לתכנת בפלאש ולהיעזר בשפות נוספות כגון PHP וJAVA אשר גורמות לאתר הפלאש להיות קריא בצורה מבריקה על ידי מנועי החיפוש, להטען במהירות ולהיות דינאמי ומתקדם כאחד!

לכן, כדאי תמיד לשאול את חברת בניית האתרים האם היא משתמשת בפרוטוקולים ושיטות תכנות מתקדמות לפלאש ובמקביל לבדוק אתרי פלאש שבנתה ולראות כיצד הם נטענים ומתוכנתים. אתר פלאש הנבנה בצורה נכונה נטען במהירות – מדובר על טעינה של שניות בודדות לכל עמוד חדש שנפתח, ממש כמו כל אתר אחר במתוכנת בשפות אחרות. כמו כן, אתרי תדמית רבים הנבנים בשפות שאינם פלאש, עם התבוננות בקוד המקור של האתר, מכילים את כל הטקסט הקיים באתר בצורה קריאה ופשוטה. שימו לב שבאתרי פלאש המתוכנתים כיאות המצב צריך להיות דומה. אם בקוד המקור לא מופיע הטקסט המופיע באתר עצמו האתר לא יהיה קריא כמעט בכלל על ידי מנועי החיפוש.

עוד נקודה שחשוב לשים אליה לב היא כתובת האתר: באתרים שהם לא פלאש כתובת האתר משתנה עם החלפת עמוד. בצורה זו כאשר תרצו לחזור לעמוד קודם תוכלו לעשות זאת על ידי הקלקה על כפתור ה BACK בדפדפן שלכם. באתרי פלאש פשוטים כתובת האתר נשארת קבועה כל הזמן והמעבר בין העמודים השונים מתבצע אך ורק דרך התפריט הראשי באתר עצמו. לחיצה על BACK יחזיר אתכם לאתר הקודם, לא לעמוד הקודם.. אתרי תדמית מבוססי פלאש הנבנים נכון פועלים בדיוק כמו אתרים אחרים וכל שינוי בעמוד משנה במקביל את כתובת האתר!

לסיכום, בדיקה של הנקודות המוזכרות בפסקאות הקודמות תוכל לעזור לכם בקביעה של האם אתר הפלאש מתוכנת נכון או לא. אל תתפשרו – כל התפשרות יכולה להסתיים באתר מדהים אשר לא נקרא על ידי מנועי חיפוש, נטען באיטיות ולכן אף אחד לא ישמע עליו ומי שכן יצא ממנו כעבור זמן קצר.

בהצלחה!

אורי ויסמן
www.luminalweb.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב