דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרזבים לגגות 

מאת    [ 18/08/2010 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 4037 פעמים ]

עבור מרביתנו, מרזבים הם לא יותר מתעלות פח שמכערות את חזית הבניין או הבית. עבור גנבים, מרזבים הם בעיקר סולם מאולתר המאפשר להם לפרוץ בקלות לבתים ולדירות דרך החלונות. אך למעשה למרזבים יש יתרונות רבים וחשובים, שרובנו כלל לא מודע אליהם. במאמר הבא יפורטו היתרונות השונים של המרזבים.

תפקידם הראשוני והעיקרי של מרזבים לגגות הוא למנוע הצטברות של מי גשמים על גג המבנה. ללא מרזבים כל מי הגשמים היו מצטברים על הגג וגורמים לרטיבויות ולנזילות אל תוך המבנה. רטיבות ונזילות לא רק שהופכים את השהות במבנה לבלתי נעימה בעליל, הם גם גורמים לירידה משמעותית בערך הנכס. וגם תיקון נזילות ורטיבויות בקירות ובגגות כרוך בעלות כספית גבוהה. אי לכך התקנת מרזבים לגגות היא הפתרון האידיאלי להגנה על גג הבית, הבניין או המבנה מפני בעיות של רטיבויות ונזילות.

נוסף על כך, מרזבים מאפשרים ניקוז מסודר של מי הגשמים אל הגינה, ומונעים "נפילה" של מי הגשמים המצטברים על הגג ישירות לגינה. נפילה שכזו עלולה לגרום לנזק לגינה, שכן מדובר בנפילה בעוצמה חזקה. לעיתים נפילת המים גורמת להתזה של בוץ על קירות המבנה, שמתייבש והופך לקשה להסרה, ובעיקר מכער את חזות המבנה. כשמדובר בכמויות מים גדולות הנזק עלול להיות כבד מנשוא. עודף מים עלול לגרום להתנפחות של שטח מרוצף בגינה ולהרוס את הריצוף היקר. בקיץ, כאשר הקרקע תצטמק, עלולים להיווצר עומסים על יסודות המבנה וסדקים בקרקע. התקנת מרזבים לגגות יכולה לחסוך את כל הבעיות הללו.

יתרון נוסף של מרזבים טמון בעובדה שהם מקלים על איסוף מים. בשנה האחרונה הועלו מחירי המים בארץ במטרה לגרום לציבור הישראלי לחסוך בצריכת המים. לאור גזירות המים, צרכנים רבים ניסו לאתר שיטות למחזור מים. אך למעשה השיטה הטובה ביותר למחזור מים היא המרזבים. מרזבים לגגות מאפשרים איסוף מרוכז של מי גשמים, אותם ניתן לאגור בחביות או במיכלים. את מי הגשמים שנאספו באמצעות המרזבים ניתן לנצל לטובת השקיית גינות בחודשי הקיץ, ובכך לצמצם באופן משמעותי את צריכת המים. כך שלמעשה, למרזבים יש גם יתרון אקולוגי וגם יתרון כלכלי.

עוד יתרון של מרזבים לגגות טמון באפשרויות העיצוב הרבות שלהם. רבים נמנעים מהתקנת מרזבים לגגות מתוך מחשבה שאלו יכערו את חזות הבית או הבניין שלהם. עובדה זו אולי היתה נכונה בעידן שבו האופציה היחידה היתה מרזבים חיצוניים העשויים מפח. כיום ישנן אפשרויות עיצוב רבות ומגוונות בכל הנוגע למרזבים, כך שהם ישמשו גם כאמצעי פונקציונאלי וגם לא יפגעו בעיצוב המבנה. ניתן להתקין מרזבים פנימיים, שהם חלק בלתי נפרד מהמבנה. מרזבים אלו אמנם אינם גלויים לעין, אך במידה והם נסתמים קשה מאוד לתקנם ואין מנוס אלא להתקין מרזבים חיצוניים.

גם תחום המרזבים החיצוניים עבר שינוי מהותי. כיום ניתן לייצר מרזבים מאלומיניום, מנחושת טבעית, מאבץ או מפח מגולוון. החומרים השונים מאפשרים למרזבים להשתלב במעטפת הכללית של המבנה, מבלי שיצרמו לעין ויפגעו בעיצוב החיצוני. כך שלמעשה, החיסרון העיקרי של מרזבים כבר איננו קיים, וכולנו יכולים ליהנות מיתרונות הרבים שיש במרזבים לגגות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב