דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבותה של יציבות תעסוקתית כחלק מניהול הקריירה 

מאת    [ 18/08/2010 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 1981 פעמים ]

נניח שאתם עובדים כשנה במקום העבודה הנוכחי. אתם מרוצים, סביבת העבודה נעימה, השכר לא רע, אבל- שמעתם ממכר שלכם שבחברה מעולה נפתחה משרה משפטית שמאד מעניינת אתכם, תשקלו להגיש מועמדות?

יותר מזה, נתייחס למקרה מורכב יותר- מה תעשו במידה ואותה חברה תפנה אליכם, ותבקש לגייס אתכם לשורותיה?   כמובן, שהתשובה לשאלה הזו היא מורכבת, ונראה שהיא מתחילה במילה "תלוי". כלומר, תלוי בתנאים, בשכר, בתפקיד, בחברה, במנהל, ומה לא. אבל, מעבר לכל הדברים הברורים מאליהם, חשוב לתת את הדעת לנושא היציבות התעסוקתית. אחד האלמנטים המרכזיים בניהול קריירה הוא אלמנט התכנון. כשמתלבטים לגבי התפקיד הבא יש לחשוב קדימה- 5 או אפילו 10 שנים קדימה ולחשוב איפה אתם רואים את עצמכם והאם התפקיד הזה יביא אתכם לשם. לא פחות חשוב- האם התפקיד הזה, בעיתוי הנוכחי יביא אתכם לשם?  

לשאלה הזו, התשובה כנראה עוד יותר מורכבת. נכון שחשוב להיות במקום הנכון בזמן הנכון, אך האם אחרי שנה זה הזמן הנכון? ברוב המקרים, לא. זה בהחלט תלוי בהיסטוריה התעסוקתית הרחבה שלכם, ואם בכל עבודה קודמת עבדתם מעל 3 שנים מעבר חד פעמי כגון זה לא ייתפס כדפוס. אבל, אם בתפקיד הקודם עבדתם שנתיים, בתפקיד שלפניו שנה וחצי, ועכשיו אחרי שנה אתם שוקלים לקבל תפקיד חדש- שקלו זאת בכובד ראש. אמנם היום לא מצופה מעובד להיות נאמן שנים ארוכות למקום עבודה כמו בעבר, אבל עורך דין שמחליף מקום עבודה בכל כמה חודשים, יהיו הסיבות אשר יהיו, ייתפס פחות טוב מכזה שמפגין התמדה ויציבות תעסוקתית. 

נסו לא להסתנוור (וזה לא פשוט) מהבטחות לקידום מקצועי ושכר גבוה יותר, במידה ואתם כן מרוצים בתפקיד הנוכחי. זכרו כי כל כניסה לארגון טומנת בחובה השתלבות מחדש בפוליטיקה ארגונית, הטמעת נהלים וקודים כתובים ולא כתובים שקיימים בארגון, הכרת והגעה למצב של שיתוף פעולה עם הנפשות הפועלות, והרבה למידה. כל אלה דורשים השקעת אנרגיה רבה, אנרגיה שיכולתם להשקיע בקידום מקצועי ושיפור מעמדכם בחברה הנוכחית. יכול מאד להיות שכדאי לכם לשקול להתקדם בתוך הארגון בו אתם עובדים, במקום להתחיל במקום חדש לאחר זמן לא רב בתפקיד הנוכחי.  

במידה ואתם שייכים לדור ה-y (ילידי שנות ה-80 ואילך), אחד הדברים שוודאי מעסיקים ומנחים אתכם בניהול הקריירה שלכם הוא גיוון תעסוקתי. נסו להבין האם ההבדל בין התפקיד החדש שמוצע לכם לבין התפקיד הנוכחי אותו אתם מבצעים הוא אכן הבדל משמעותי, שיכול לקדם אתכם וליצור עבורכם גיוון ואתגר. האם לא מדובר בגיוון ואתגר שתוכלו למצוא גם בתפקיד הנוכחי, במידה ותנסו? ההמלצה שלנו היא באמת להבין לעומק את מהות התפקיד המוצע לפני ש"תקפצו" על ההצעה. אם אפשר, דברו עם עובדים בארגון, ושאלו אותם על התפקיד. לא מכירים עובדים בארגון?היכנסו ל-LinkedIn ונסו להתחבר לכאלה. זו דרך מצויינת ללמוד על התפקיד, הארגון, ואם באמת כדאי לכם לעשות את המעבר בתזמון שכזה.  

לסיכום, זכרו שעל אף שהפיתוי יכול להיות גדול, מעסיקים עדיין מעריכים יציבות תעסוקתית, ולא רצוי שיהיו הרבה "קפיצות" בקורות החיים. במידה וכבר ביצעתם שינויים תכופים בין מקומות עבודה, היו מוכנים לכך שתישאלו על כך בראיונות, וכדאי שיהיו לכם הסברים מניחים את הדעת (לדוגמה- אם החברה נסגרה, אין זה מעיד דבר על יציבותכם התעסוקתית). נאמנות נתפסת בארגונים כתכונה חשובה, כולם רוצים להעסיק עובד שהכשרתו תשתלם ויוכלו לסמוך עליו ו"לגדל" אותו בתוך הארגון.

לאורה יצחק, Social Media Marketing בחברת ההשמה A-one Legal recruitment המתמחה בהשמת עורכי דין ויועצים משפטיים למגוון משרות משפטיות במשרדים וחברות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב