דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להניף את זה - עבודות הנפה ומנופים 

מאת    [ 18/08/2010 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 1890 פעמים ]

 

גם כילד הייתי מוקסם מהגבהים. המורות שלי בבית הספר אמרו עליי תמיד שראשי בעננים. אז נסיבות החיים לא אפשרו לי להיות טייס, וגם גיל 21 חלף עבר לו, מבלי שאזכה להגיע לירח. ובכל זאת, הפכתי הגבהים למקצוע בדרכי שלי, כאשר הקמתי עסק לביצוע עבודות מנוף ועבודות הנפה. זה לא היה קל. אם תרצו, אף אחד לא הציע לי שום מנופים  בדרך למעלה.

 

בשנים הראשונות באמצעות מנוף קטן וישן התחלתי בביצוע עבודות הנפה קטנות, כגון הכנסת מסלעות ועצים לגינות גג בבתי דירות, וכן לבתים ולגינות, הנפת אמבטיות ג'קוזי לבניינים רבי קומות ועוד שלל עבודות דומות. עם הזמן, העסק הקטן הלך והתפתח, וכעת, באמצעות מנופים ומלגזות וצוות מסור וחדור מוטיבציה, התחלתי במתן שירותי שינוע של ציוד ומטענים ובביצוע של עבודות מנופים, כגון פירוק של ציוד, מבנים ומפעלים.

 

במהלך השנים התחתנתי והפכתי לאב גאה. בנוסף לעבודות הנפה אותן ביצעתי בעבודה, כעת ביצעתי גם עבודות הנפה בהן התגאיתי לא פחות - הנפת בתי ובני כדי לראות את צחוקם המתגלגל. אותו תינוק מצחקק שהנפתי אז כה בקלות גדול, והיום הוא יכול להניף אותי. גם בתי גדלה והפכה לאישה צעירה וחכמה. ולא רק ילדיי גדלו. העסק הקטן והצנוע הגיע לגבהים חדשים, ואני אסיר תודה לכל מי שעזר לי להגיע הלום. אני מביט בגאווה על עובדי, כאשר יחדיו אנו עובדים על תכנון ובנייה של גשרים ומנהרות להולכי רגל, או מתכננים עבודות הנפה מיוחדות, הדורשות את הניסיון והמומחיות שרכשנו עם השנים. טכנולוגיות המנופים עברו שינויים רבים והמנופים של ימינו חזקים, יעילים ומדויקים יותר מאי פעם וגם אנחנו התקדמנו איתן.

 

אז נכון, לא הגעתי לירח, אבל מי יודע, אולי ילדיי יירשו אותי בבוא היום וגם הם יצעדו להם עם ההתפתחויות החדשות העתידות לבוא. אולי הם יניפו את הגשרים של כבישי העתיד, יבצעו עבודות הנפה באמצעות מנופים עתידניים, כגון מנופי אנטי-כבידה משוכללים. בני צוחק עליי כל פעם שאני מתחיל לחלום כך, אבל לא אכפת לי. אם רק אוכל, אניף אותו לגבהים אליהם כנראה לעולם לא אגיע בעצמי, ומי יודע, אולי עד גיל 21 הוא יגיע לירח.

קצת קשה לתאר את ההנאה והסיפוק שאני חש כל פעם שאנו מבצעים פרויקטים כגון שיקום מבנים שספגו נזקים. מן ההריסות מטפס ועולה מבנה חדש ומחודש. באמצעות מנופים ומלגזות ייעודיים ההריסות מסולקות במהירות, ותוך שיתוף פעולה עם חברת הבנייה והשיפוצים, הציוד והחומרים מונפים, היישר לידי צוות העבודה. עבודות הנפה הן אלו המאפשרות לבצע עבודות בנייה ושיקום מבנים במהירות ובבטחה. בפרויקטים מעין אלה, אנו נדרשים לפעמים להרים פיסת מבנה או ציוד ולהניחה במקומה, בדיוק במקום, במהירות ובזווית הנכונה - כמו פאזל ענק. מוכרחים להודות שזה הישג מרשים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב