דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תשלום תכוף- המדריך להגשת תביעת פיצויי חרום לנפגע תאונת דרכים 

מאת    [ 17/08/2010 ]

מילים במאמר: 785   [ נצפה 2655 פעמים ]

תשלום תכוף- תשלום חרום לנפגע תאונת דרכים– מאת עו"ד זיו ביגלמן

 

תשלום תכוף הינו כלי המאפשר לנפגע בתאונת דרכים או לתלויים בו, לבוא ולדרוש מחברת הביטוח תשלום חרום עוד בטרם הגשת תביעה לבית המשפט.

 

עפ"י סעיף 5 לחוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים  ניתן לקבל תשלום תכוף לנפגע בתאונת דרכים "שיהיה בהם כדי לספק עד להחלטה הסופית בעניין הפיצויים את צרכי הריפוי של הנפגע וסיעודו ואת צרכי מחייתו...".

 

 הרעיון המרכזי בחיקוק החוק היה למנוע מצבים לפיהם נקלע הנפגע בתאונת דרכים, ובמיוחד מי שנפגע באופן קשה, למצב כלכלי קשה ביותר וזאת עקב חוסר היכלות  להתפרנס ולחזור לשוק העבודה בשל הפציעה הקשה, ובשל הצורך לממן טיפולים רפואיים וצרכים סעודיים שעלותם גבוהה מאוד ואין באפשרות הנפגע לממן אותם.
לכן על מנת למנוע  מצוקה כלכלית מהנפגע ובני משפחתו התלויים בו בפרנסתם, עד  לקבלת פסיקת הפיצויים הסופיים (דבר שיכול להימשך שנים), חייב המחוקק את חברת הביטוח, לשלם מעין תשלום ביניים/זמני שיספקו את צרכי מחייתו וריפויו של הנפגע והתלויים בו.

 

לפיכך, תכלית התשלום תכוף הינה לשמש סעד ארעי ומיידי לנפגע תאונת הדרכים אשר בעטיה של התאונה נבצר ממנו לעבוד למחייתו ולמחיית בני משפחתו הסמוכים על שולחנו או כאשר נדרש להוציא הוצאות חריגות בעקבותיה שאין ידו משגת (ראו בש"א (שלום חי') 14476/06 כהן עמי נ' כלל חברה לביטוח בע"מ, תק-של 2006(4), 22777 , 22778).

 

עפ"י סעיף 5ב(א) לחוק, נדרש הנפגע בתאונת דרכים שמבקש תשלום תכוף להוכיח את זכאותו לתשלום התכוף בראיות לכאורה. התשלום התכוף אמור לספק את צרכיהם המידיים של הנפגע או של התלויים בו, וזאת טרם בירור וליבון משפטי של העובדות הרלבנטיות, ובשל כך על בית המשפט להסתפק במהלכו בראיות לכאורה בלבד ואין מקום לחישוב מפורט ומדוקדק של כל הצרכים להם נזקק התובע ואין מקום לבחון את עלותם המדויקת, שלגביה התעוררה מחלוקת של ממש בין הנפגע לחברת הביטוח  (ראו רע"א 8608/02 בתיה יהודית קופ נ' עזרא קצין, תק-על 2003(1), 506 , 507).

 

יש לציין כי המחוקק לא ביקש לפצות את הנפגע בתאונת דרכים, במסגרת התשלום התכוף שייפסקו לזכותו, בסכום הפיצויים המלא שיגיעו לו בגין התאונה שכן את סכום הפיצויים הסופי הוא יקבל לאחר דיון הוכחות מעמיק בבית המשפט ולאחר שיוכיח את כל נזקיו. תכליתה של ההוראה בסעיף 5 לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הינה, לספק לנפגע בתאונה ולתלויים בו (בד"כ בני משפחתו) אמצעי מחיה, רפוי וסיעוד עד לפסיקה הסופית של שעור הפיצויים ולא מעבר לכך.

 

עפ"י החוק, על הנפגע בתאונת הדרכים לפנות בראש ובראשונה לחברת הביטוח בדרישה מפורטת היטב הנתמכת בתצהיר, לחברת הביטוח יש 60 ימים להשיב לדרישה. במידה וחברת הביטוח לא משיבה לדרישה או מציעה סכום תשלום תכוף שלא מספיק למחייתו של הנפגע בתאונת דרכים, זכותו לפנות לבית המשפט באמצעות הגשת בקשה לתשלום תכוף.

 

בדרישה לחברת הביטוח ובבקשה לבית המשפט לתשלום תכוף על הנפגע לפרט את הפרטים הבאים:

 

א.      פרטיו האישיים של המבקש- אין חובה כי המבקש יהיה הנפגע, לעיתים הנפגע יכול להיות גם במצב של קשה מאוד כגון "צמח" ואז המבקש יהיה אפוטרופסו.

ב.      פרטי בני משפחתו של הנפגע שפרנסתם עליו או פרטי התלויים בו- כל מי שהנפגע בתאונת הדרכים היה תלוי בו.

ג.        פרטי התאונה- התאריך ותיאור הנסיבות כיצד התרחשה.

ד.      פרטי הנפגע- במידה והמבקש והנפגע אינם זהים.

ה.      פרטי נזק הגוף – פרוט מהות הפגיעה והבעיות מהן סובל כתוצאה מכך הנפגע.

ו.        פרטי בקשות קודמות – במידה והוגשו בקשות לתשלום תכוף קודמות.

ז.       פרטי העיסוק, ההכנסות וההוצאות  - הכנסותיו של הנפגע  בתאונת הדרכים בששת החודשים האחרונים שקדמו לתאונה בנוסף יש לפרט ההכנסות לאחר התאונה (כמובן במידה ויש).

ח.      פרטי ההוצאות הנדרשות – זהו התשלום התכוף, דרישת הפיצוי עצמה בד"כ נהוג לעשות חישוב לעתיד לחצי השנה הקרובה שכן עפ"י החוק בכל חצי שנה ניתן לדרוש תשלום תכוף נוסף.

 

יודגש כי מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין לצורך הגשת הדרישה לתשלום תכוף לחברת הביטוח או לצורך הגשת תביעה לבית המשפט. 

 



עו"ד זיו ביגלמן
משרד עורכי דין לירון הראל ושות'
רח' היצירה 3, בית ש.א.פ. ר"ג
טל: 03-6099690
/>ziv@lhlaw.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב