דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמחיה מלאכותית -לא מה שחשבתם 

מאת    [ 17/08/2010 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 2839 פעמים ]

היום, כשעולמנו מתכסה בטון, מתכת, אספלט וזכוכית, אנו זקוקים יותר מאי פעם לכתם ירוק בנוף האורבני, גם כשאנו נמצאים בין קירות. אולם בחיים המודרניים קשה לטפח ולגדל עציצים וצמחים בין כתלי הקירות. נדמה שתמיד חסר משהו במשוואה הדרושה לקיומה של צמחיה בחלל הסגור: זמן, תנאי תאורה, אקלים וכו'. כולנו מכירים את מפח הנפש לאחר ששוב הצלחנו להביא עציץ נוסף אל מותו.

צמחיה מלאכותית היא הפיתרון הנכון עבור הצורך במעט ירוק בעיניים בחלל הפנים – היא מספקת את היופי הדרוש, בעודה עונה על כל בעיות התחזוקה העולות בגידול צמחים טבעיים.

צמחיה מלאכותית – לא מה שחשבתם

לעתים צמחים מלאכותיים עודם סובלים מיחסי ציבור רעים. זאת לאחר שמפגשינו עם צמחיה מלאכותית בעבר הרחוק מעלים זיכרונות של צמחים מלאכותיים באיכות גרועה, עשויים מפלסטיק זול. צמחים מלאכותיים אלו לא הקנו לרגע את התחושה הטבעית הרצויה. לא נדרש יותר ממבט אחד לקלוט את היותם סינתטיים, ועל כן הם נחשבו בעיקר כפיתרון זול עבור חללים פנימיים מוכי אור ניאונים ומעוטי חלונות.

אולם כיום התחום של צמחיה מלאכותית נראה לגמרי אחרת. זאת הודות לשימוש בחומרי גלם חדשים וטובים יותר ליצירת צמחים מלאכותיים, ולשימוש בטכניקת חניטה לשימור גזעים טבעיים המשודכים לצמחים המלאכותיים – שבזכותם צמחיה מלאכותית נראית היום אמינה ואסתטית יותר מאי פעם. כמו כן, ההתפתחויות בתחום הובילו ליצירת מבחר גדול ומגוון של צמחיה מלאכותית איכותית, כולל עצים שלמים, שענפיהם עשויים גזעים חנוטים.

צמחיה מלאכותית – יתרונות רבים לה

גידול צמחים טבעיים לעתים מלווה בתופעות לוואי לא רצויות. כך, למשל, גרימת אלרגיות לאנשים מסוימים, או משיכתם של כנימות, זחלים ודבורים. צמחים טבעיים עלולים גם ללכלך את אזור מחייתם, בנשירת עלים, למשל. צמחיה מלאכותית פטורה מכל אלו, שכן אין נשירה, וגם לא מזיקים או אלרגיות. בחללים ציבוריים שבהם יש להתחשב בבריאותם של אנשים רבים, וכן בחללים הדורשים סטריליות (שבהם לא ניתן לרסס מפני מזיקים), יתרון זה של צמחיה מלאכותית הינו בעל חשיבות רבה.

צמח טבעי, ככל דבר חי, גורש תנאים מקדימים עבור גידולו – כמות אור שמש מתאימה, לחות מסוימת באוויר, טמפרטורה רצויה וכו'. צמחים מלאכותיים אינם מפונקים, והם יתאימו לכל חלל ולכל מיקום בו תבחרו להציבם.

צמחים מלאכותיים אינם דורשים השקיה במים, ולמעשה אינם זקוקים להחזקה כלל וכלל, למעט ניקוי אבק פשוט אחרי תקופת מה. לפיכך הם קלים לאחזקה, ופטורים גם מצורך בדישון, בגיזום ובכל עבודת גננות אחרת. על כן צמחיה מלאכותית היא נוחה מאוד עבור משרדים, שלעתים סגורים למשך ימים אחדים בסופי שבוע ובחגים.

צמחים מלאכותיים ממש כמו עצים מלאכותיים, אינם משתנים. הם קבועים במקומם, ונשארים יפים ורעננים בדיוק כמו ביום בו נרכשו לראשונה. הם אינם סובלים משלכת, כמו גם מגדילת יתר או מנבילה. הם חיים לנצח, מבלי להזדקן ולקמול.

צמחים מלאכותיים הם כבר לא מה שהיו פעם. הם יפים יותר, בעלי מראה רך וטבעי יותר ובאיכות גבוהה יותר, ובנוסף מצטיינים ביתרונות רבים על פני צמחיה טבעית – מה שהופך אותם לפריט עיצובי מבוקש, אסתטי ומסוגנן בחיים המודרניים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב