דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי פסיכולוגיה לתואר שני 

מאת    [ 17/08/2010 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2715 פעמים ]

לימודי פסיכולוגיה לתואר שני זוכים לביקוש רב במיוחד, מאחר ורק בוגרי מסלול זה זכאים לתואר פסיכולוגים ורשאים לעסוק בפסיכותרפיה. מלבד הסמכה למקצוע יוקרתי, לימודי פסיכולוגיה מקנים ידע אקדמי מעמיק ומעודכן בתחומים מחקריים שונים, כאשר כל סטודנט בוחר את תחום ההתמחות המעניין אותו ביותר. עם זאת, חשוב לציין כי תנאי קבלה ללימודי פסיכולוגיה בהתמחויות שונות משתנים מאוד, ולעתים מי שאינו עומד בדרישות הקבלה של לימודי פסיכולוגיה קלינית יכול להתקבל למסלולים אחרים.

לימודי פסיכולוגיה בהתמחות פסיכולוגיה קלינית הינם היחידים המקנים הסמכת פסיכולוג, ומשום כך הם המבוקשים ביותר בקרב המתעניינים בלימודי תואר שני בפסיכולוגיה. בשל הביקוש הגבוה, תנאי קבלה למסלול זה נחשבים לגבוהים במיוחד. במהלך הלימודים הסטודנטים נחשפים לתיאוריות מרכזיות בתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, כמו גם לגישות טיפוליות שונות ומחקר עכשווי. הדגש העיקרי בלימודי פסיכולוגיה קלינית הוא על התנסות מעשית, לשם הכשרת הסטודנטים לקראת עבודה בתחום כפסיכולוגים במגוון מקומות תעסוקה.

פסיכולוגיה שיקומית הינה תחום מרתק ומתפתח במהירות, במיוחד על רקע המספר הרב של בעלי מוגבלויות בישראל והמודעות הגוברות לצרכים הייחודיים של אוכלוסיה זו. לימודי פסיכולוגיה שיקומית משלבים היכרות עם תיאוריות מרכזיות בתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, יחד עם התמקדות בתחום השיקומי. נושאים ייחודיים לתחום לימודים זה כוללים שיקום פסיכיאטרי, הראיון השיקומי, טיפול נוירופסיכולוגי שיקומי, טיפול קוגניטיבי, ועוד.

תחום התמחות מבוקש נוסף הוא לימודי פסיכולוגיה חינוכית, המקנה את הידע הנחוץ לשם השתלבות במערכות החינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות כפסיכולוגים. לימודי פסיכולוגיה חינוכית מתקיימים בדרך כלל בשיתוף פעולה עם הפקולטה לחינוך, ומאפשרים להכיר בצורה מעמיקה את התפתחות הילד ממגוון היבטים. דגש מיוחד ניתן על ייעוץ, אבחון והתערבות בילדים הסובלים מתפקוד לקוי או מצוקות רגשיות, באמצעות כלים ייחודיים לתחום הפסיכולוגיה החינוכית.

לימודי פסיכולוגיה רפואית לתואר שני משלבת בצורה ייחודית שני תחומים מרתקים, ועוסקת בקשר בין הסימפטומים הפיזיים לסימפטומים הפסיכולוגיים, והדרך בה אלו משפיעים אחד על השני. תפקידו של הפסיכולוג הרפואי כולל אבחון וטיפול נפשי בחולה ובבני משפחתו, תוך עבודה בשיתוף פעולה עם הצוות הרפואי במוסדות הרפואיים השונים. מסלול התמחות זה חדש יחסית, משלב ידע עדכני מתחום הפסיכולוגיה והרפואה, ומאפשר להמשיך ללימודי תואר שלישי ודוקטורט.

משך לימודי פסיכולוגיה לתואר שני, בדומה ללימודי תואר שני בתחומים אחרים, הוא שנתיים. לפני הסטודנט עומדת הבחירה האם ללמוד במסלול מחקרי עם תזה המאפשר להמשיך לתואר שלישי, או לבחור במסלול לא מחקרי, הכולל מבחן מסכם במקום תזה, ואינו מאפשר ללמוד תארים מתקדמים בתחום. לימודי פסיכולוגיה לתואר שני מוצעים כיום במגוון מצומצם של מוסדות אקדמיים, ומשום כך דרישות הקבלה גבוהות במיוחד יחסית למסלולים אחרים. מתעניינים בלימודי פסיכולוגיה לתואר שני אשר אינם בחלק או בכל הדרישות יכולים להשתלב בלימודי הכנה לבחינת מתא"ם, אשר מהווה מרכיב חשוב בשקלול הציון לקבלה ללימודים.

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב