דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משפט צבאי 

מאת    [ 17/08/2010 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 3793 פעמים ]

השירות בצבא ההגנה לישראל הוא חלק בלתי נפרד מחובותינו למדינה בה אנו חיים. במהלך השירות הצבאי אנו כפופים לכל מערכות צה"ל בכל אספקט ואספקט של חיינו, עד הקטן ביותר – למשל, מערכת הבריאות הצבאית במקרה של בעיה רפואית, או המשטרה הצבאית (מצ"ח) במקרה של הפרת חוק. גם עבור ענישה פלילית ומשפט לצה"ל יש מערכת שלו, נפרדת ממערכת המשפט האזרחית בישראל, עם שופטים צבאיים, עורכי דין צבאיים וכו'.

 

לא רבים יודעים כי במידה והינך חייל – בין אם חייל חובה, איש קבע או מילואים, ובכל דרגה שהיא מסולם הדרגות – במידה והינך נזקק לייעוץ משפטי, ניתנת לך הזכות לפנות אל עורך דין צבאי. אומנם במשפט צבאי הנערך בבית דין צבאי הינך זכאי לייצוג על ידי סנגור הממונה מטעם הצבא, אולם כל חייל רשאי לפנות אל עורך דין בו ירצה כראות עיניו, ובלבד שיהיה עורך דין צבאי מוסמך.

 

מיהו עורך דין צבאי מוסמך? אלו הם למעשה עורכי דין אזרחים, הפועלים במערכת המשפט האזרחית, המצוידים באישור מיוחד מטרם ועדה מיוחדת לנושא. עורך דין פלילי במגזר האזרחי יכול להיות עורך דין צבאי כל עוד הוא מחזיק באישור המעניק לו הסמכה להופיע בבתי המשפט הצבאיים.

 

מדוע יש צורך לפנות לעורך דין פלילי מבחוץ? מכיוון שלעתים חיילים מואשמים בעבירות פליליות חמורות, ועל חלקם הענישה בבית הדין הצבאי חמורה מזו הנקבעת על ידי בית הדין האזרחי. כפי שבמשפט פלילי אזרחי תרצו לקבל ייצוג של עורך דין פלילי מובחר, הטוב ביותר שתוכלו להשיג, כך גם בעבירה דומה במערכת המשפט הצבאית – תעדיפו שיעמוד לצדכם עורך דין צבאי אמין ומקצועי ובלתי תלוי, שאתם סומכים עליו שיספק לכם ייצוג הולם בשעותיכם הקשות.

 

מאחר כי עורך דין צבאי הוא למעשה עורך דין פלילי, הוא מתמחה בעבירות שונות בהן תיתקלו הן במערכת המשפט הצבאית והן במערכת המשפט האזרחית: עבירות סמים, גניבה, עבירות מין ואלימות וכו'. כמובן כי רצוי לבדוק כי אותו עורך דין צבאי מתמחה גם בעבירות ייחודיות למגזר הצבאי במידת הצורך, כגון: עריקה מצה"ל, ריגול, אובדן נשק, שימוש בלתי חוקי בנשק הצבאי וכיוצא בזה. עורך דין פלילי המבקש הסמכת עורך דין צבאי לומד על המשפט הצבאי ועל עבירות כגון אלו כדי שיוכל לייצג כיאות את לקוחותיו.

 

עורך דין צבאי יוכל לטפל בבעיות ובצרכים שונים של לקוחותיו במערכת המשפט הצבאית: מהכנה לחקירת מצ"ח, דרך ייצוג משפטי בבית הדין, הגשת ערעורים ובקשות להקלה בעונש או בקשות לחנינה. שירות חשוב שמספק עורך דין פלילי לחיילים ולאנשי קבע הנזקקים לשירותיו, הוא פעולות למען שאותו רישום פלילי צבאי לא יירשם גם במערכת האזרחית. זאת מכיוון שלא כל עבירה פלילית בצה"ל נרשמת באזרחות. עו"ד פלילי צבאי טוב ינסה לעשות פעולות שיבטיחו הסרת רישום שכזה מתיקכם האזרחי, למען לא יפריע לכם בחייכם בעתיד.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב