דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגיע הזמן, דיאטה 

מאת    [ 16/08/2010 ]

מילים במאמר: 601   [ נצפה 2332 פעמים ]

כל זאת על מנת שנוכל, סוף סוף להביט במראה ליותר מחמש שניות, ולהיות מרוצים. כלומר, אנו עומדים לקראת דיאטה.

למרות שעל פי הספרות המקצועית, המושג דיאטה מתקשר לאופן התזונה בכללי, רובינו נוהגים להשתמש בו כאשר אנו מתכוונים להפחתה במשקל הגוף.

קיימות בעולם אינספור נוסחאות ושיטות שונות של דיאטה, שכוללות בתוכן מערכת חוקים וכללים, אשר, אם אכן נעמוד בהם, נצליח להשיג את מטרתנו. רבים המחקרים והניסויים אשר התבצעו ברחבי העולם לצורך מציאת הפתרון המושלם והקל לצמצום הקילוגרמים העודפים בגופינו.

במאמר זה נדון בהרחבה במספר שיטות דיאטה מעניינות (שחלקן הזויות...):

דיאטה של קטניות בלבד:

דיאטה זו נחשבת ל"דיאטת כאסח" אשר מטרתה להוריד מספר רב של קילוגרמים. בשיטה זו נהוג להשתמש במשך שבוע, כאשר ניתן לאכול קטניות בלבד. בין הקטניות מצויים שעועית, חומוס, עדשים, פול, אפונים, בוטנים ועוד. בדיאטה זו אפשר לאכול ירקות, אך רצוי להזין את גופינו בירקות ירוקים בעיקר. עם זאת, קיימת מניעה מתזונה של בשר, דגנים ופחמימות. למרות שלא ניתן לאכול לחם, יש אפשרות להכין בבית לחם המורכב מקמח קטניות (קמח עדשים, קמח חומוס וכו'), במקום קמח חיטה. יתרונות השיטה הם שהיא יחסית לדיאטות אחרות, מגוונת. אנו עשויים להיחשף למזונות חדשים, כגון שעועית שחורה, שעועית ירוקה, אפונה סינית ואף ירקות תרמיל אקזוטיים. חסרון משמעותי הוא שהדיאטה אינה כוללת את כל אבות המזון, ולכן מיועדת לתקופה קצרה בלבד.

דיאטת שוקולד:

במבט ראשון הדבר נשמע מופרך ומפתה בעת ובעונה אחת. אילו מטרת הדיאטה היא אך ורק הפחתה במשקל, כלומר אכילת מזון שלא עולה על 1500 קלוריות, הדבר אכן אפשרי. למעשה, ניתן לאכול ביום בין שתיים לשלוש חפיסות שוקולד ביום, אשר מהוות שלוש מאות גרם, ועדיין לרזות. זאת משום שמאה גרם מכילים כ-500 קלוריות לערך, ולכן סך כל הקלוריות הוא 1500. החיסרון הגדול והמשמעותי, אשר בעקבותיו הדיאטה הזו כלל לא מומלצת, הוא שהיא אינה מכילה את כל אבות המזון (שומנים, חלבונים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים) ולכן לא בריאה ונחשבת גם היא ל"דיאטת כאסח". אף על פי כן, ישנם מחקרים שטוענים ששוקולד מכיל בתוכו נוגדי חמצון התורמים במניעת מחלות לב, סרטן ועוד.

דיאטת מיצים:

דיאטה זו גם כן נכללת בין דיאטות הכאסח אשר ההורדה במשקל ניכרת באופן מהיר, אך היא איננה מומלצת לשימוש בתקופה ארוכה. על פי דיאטה זו, למעשה אנו יכולים להזין את גופינו בכל סוג מזון הקיים, אך במקום לאכול אותו, לשתות אותו. כלומר, השימוש בבלנדר הוא הכרחי. מחד, לשיטה זו יתרון משמעותי: ניתן לנצל בתוך דיאטה זו, באופן תיאורטי, את כל אבות המזון, ולכן לדיאטה זו פוטנציאל גדול להיות בריאה. מאידך, סביר להניח שאם אכן נשתמש בכל אבות המזון, המיצים לא יהיו טעימים כל כך...

דיאטות נוספות שהספיקו עד עתה להגות הן דיאטת פופקורן, דיאטת לחם, דיאטת פטריות, דיאטה של אוכל נע ועוד. אמנם, יש הסבורים שכל הגישה של דיאטה חד פעמית, שמטרתה לרזות באופן קיצוני ובפעם אחת, היא שגויה. באם אנו מעוניינים להצליח להוריד במשקל, ולאחר מכן גם לשמור על מספר הקילוגרמים הרצוי, רצוי לשנות את ההרגלים שלנו באופן תמידי ולא כדיאטה חד - פעמית. כלומר, על מנת שמטרה זו תיתכן, יש להתייחס אל שינוי התזונה שלנו כאורח חיים כולל אשר הכרחי בהמשכיותו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב