דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוב נתחיל מחדש - איך הופכים את שנת הלימודים שמתחילה, לשנה של הצלחה? 

מאת    [ 16/08/2010 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2812 פעמים ]

"השנה אני ממש מתכוון להשקיע בלימודים", "השנה אהייה תלמידה מצטיינת" כמה פעמים שמעתם או השמעתם משפטים כאלו בפתח שנת הלימודים החדשה, וכמה פעמים לא נותר מהם זכר לאחר שבועות ספורים?

ההצהרות הללו נאמרות בכנות רבה ומתוך כוונה אמיתית לממש אותן, ובכל זאת.. משהו קורה להן בדרך.

אז, מה בעצם צריך כדי שבאמת נצליח ליצור שינוי בהתנהלות הלימודית שלנו, ולקיים את ההבטחות שאנו מבטיחים לעצמנו בפתח השנה החדשה?

 המפתח נמצא בהבנה  שאם נמשיך לעשות בדיוק את מה שעשינו בשנים קודמות, נקבל גם את אותן התוצאות.  אם אנחנו רוצים להגיע לתוצאות אחרות, אנו חייבים לפעול גם באופן שונה. רב התלמידים (וגם ההורים שלהם), לא זקוקים ליותר מכמה דקות מחשבה, כדי למצוא מה הם צריכים לעשות אחרת, איפה בדיוק נמצא "עקב אכילס" שלהם, ההרגל שמפריע להם להיות התלמידים שהם רוצים להיות. הבטיחו לעצמכם שאת ההרגל הזה אתם עומדים לשנות השנה.

צעד חשוב נוסף הנו להגדיר לעצמנו מטרה מפורטת וברורה. "להיות תלמיד טוב" זו לא הגדרה ברורה מספיק. חשוב שנבין מה זה אומר לנו, בדיוק, "תלמיד טוב"? מישהו שמכין תמיד שיעורי בית? שמשתתף בשיעורים? שיש לו בכל המבחנים ציון גבוה מ70?

מתוך מכלול הדברים הללו צריך לנסח מטרה. "בשנה הבאה אני...." חשוב שתבחרו מטרה שמצד אחד מהווה לגביכם אתגר והישג משמעותי, ומצד שני היא סבירה מבחינה מציאותית.

וכעת, מה צריך כדי שניתן יהיה להשיג את המטרה שלכם? אילו יכולות וכוחות יש לכם שיעזרו? זכרון טוב במיוחד? הבנה טובה של חומר כתוב? עקשנות והתמדה? ועל אילו קשיים עליכם למצוא דרך להתגבר? (כאן בדיוק המקום לטפל גם בהרגל מהסעיף הראשון..)

הכינו רשימה של  כלים ודרכי פעולה שיעזרו לכם.  הכוונה לכלים טכניים / ארגוניים כמו: סדר יום מוגדר, שימוש ביומן או תזכורות בטלפון, וגם לדרכי למידה:  הקשבה לחומר מוקלט, הכנת סיכומים לפני מבחן, שימוש בתרשימים וכד'.

קבעו את מדד ההצלחה שלכם, איך תדעו שהצלחתם. למשל: אם אצליח לענות על לפחות שתי שאלות של המורה בשבוע, או אם שיעורי הבית שלי יהיו מוכנים תמיד עד השעה 17.00 ביום שלפני השיעור.

כעת, כשהמטרה ברורה, יש דרכי פעולה והגדרתם את המדדים להצלחה, נשאר רק לצאת לדרך...  

אל תתביישו לשתף חברים ומבוגרים בתוכנית שלכם, לפעמים מספיקה רק נוכחות של עוד מישהו בדרך, כדי להפוך אותה לקלה ונעימה יותר.

ודבר נוסף, חשוב לא פחות: מצאו לכם חוג, תחביב או פעילות שאתם ממש אוהבים. עיסוק במשהו שגורם הנאה, נותן לנו את הכוח לעמוד במחוייבויות שלנו.   

שתהייה שנת לימודים נפלאה,

ב – ה – צ – ל – ח – ה!

הגעתי לתחום האימון מתוך עבודה רבת שנים בבתי ספר דמוקרטיים, עבודה שעסקה בברור ומיקוד רצונות וערכים של נוער והורים, בליווי בני נוער בדרך להגדרה מדויקת והשגה של מטרותיהם, ובליווי הורים בתהליך הקסום והמורכב המאפשר להם ליצור עבור ילדיהם סביבה של חופש ואחריות המובילה להתפתחות אישית. את היכולת שלי "להסתכל למציאות בעיניים" לשקף את הדברים באופן חד וברור, לאתגר אותך ולא לוותר עד להשגת המטרה, אני מביאה לאימון. ההכשרה שלי כוללת לצד תואר ראשון בחינוך תעודת מגשרת של או"פ ותעודת מאמנת אישית של ת.ל.ם. בחיים המקצועיים אני משלבת בין עבודה בחינוך הדמוקרטי ואימון אישי. בחיים הפרטיים אני נשואה ואם לשני מתבגרים מקסימים. כולנו יחד, משמשים משפחה אומנת לילד מדהים ומיוחד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב