דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פטנטים- הגשת בכורה 

מאת    [ 16/08/2010 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2301 פעמים ]

תאריך ההגשה של בקשת הבכורה (Priority Application), שהנה בד"כ הבקשה הראשונה מבין מספר בקשות המשך מקורבות, מהווה את תאריך הבכורה (Priority Date) של כל הבקשות הללו. תאריך הבכורה הוא מועד חשוב ביותר בחייהן של כל הבקשות לרישום פטנטים הנ"ל, כיוון שתחולתם של מבחני הידע הקודם מתבצעת ביחס לתאריך הבכורה. למעשה עוצר תאריך הבכורה את הזמן מלכת לעניין בחינת הבקשה ביחס לידע אנושי קודם, ומאפשר את חשיפתה של האמצאה מבלי שחשיפה זו תשלול את החדשנות וההמצאתיות של בקשות ההמשך המקורבות. לכן, אם פלוני הגיש בקשת  בכורה על אמצאתו ולאחר מכן חשף את האמצאה, בקשת המשך לבקשה האמורה עדיין תיחשב חדשה, אפילו שהידע היה ברשות הרבים ערב הגשת בקשת ההמשך, כיוון שהתאריך הרלוונטי לאומדן החדשנות וההמצאתיות של בקשת ההמשך הנו

תאריך הבכורה של בקשת ההמשך, קרי תארך ההגשה של בקשת הבכורה.

התהליך של קיבול בקשת הפטנט אורך שנים, בין היתר בגלל סחבת וחוסר במשאבי אנוש במשרדי הפטנטים, ובגלל מורכבות הבחינה של הבקשות. אי-לכך שכיח התרחיש בו הממציא מתחיל לפעול למסחור אמצאתו טרם הגשת הבקשה לפטנט או בסמוך לאחר ההגשה. במאמצי המסחור או גיוס ההון לשם פיתוח, ייצור או שיווק האמצאה, או/ו לשם ההגנה משפטית עליה, חוה"ד חיובית המאששות את כשירותה של האמצאה לפטנט הנה בגדר כלי ממעלה ראשונה בחשיבותו.

בתחום של קניין רוחני שום משקיע בר דעת לא ישקיע אגורה שחוקה מכספו באמצאה פלונית, טרם ייווכח בצורה שתניח את דעתו כי האמצאה אכן כשירת פטנט. ניסיון גישה אל משקיע או שותף אסטרטגי פוטנציאלי, בלי חו"ד כאמור, נחשבת חובבנית וככלל תהיה נדונה לכישלון. באותם מקרים נדירים בהם אמצאה תעניין משקיע או שותף אסטרטגי עד כדי כך שיתעלם מהחובבנות שבניסיון מסחור האמצאה בלי אסמכתה לכשירותה, יזכה הממציא בתמורה פחותה מזו לה היה זוכה אילו היה מציג את האסמכתה הנ"ל, קרי דו"ח חיפוש ידע קודם וחו"ד על פטנטביליות. בהקשר זה יצוין כי אם טרח הממציא והגיש בקשת פטנט או קיבל עליה פטנט זה מכבר, תגדל התמורה ככלל, בהתאמה, כיוון שיש יותר "בשר" סביב העצם הרעיונית של האמצאה. חשוב שחו"ד תהיה מנומקת וחתומה ע"י בר סמכא. דו"ח חיפוש שטחי או חובבני או/ו חו"ד שאינה מנומקת או מבוססת כראוי עלולים לעורר חשדות באשר לרצינותו של הממציא והצלחת המיזם. משקיעים ושותפים אסטרטגיים רציניים לא יסתפקו בחו"ד מטעם הממציא ויערכו בדיקה עצמאית מטעמם, אך ללא ספק ירצו לראות שהממציא טרח לבדוק את כשירותה של האמצאה בעצמו תחילה.

צור נבון, משרד פטנטים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב