דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחו של מותג 

מאת    [ 15/08/2010 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 5235 פעמים ]

מהו מותג למעשה?

לא כל מוצר הינו מותג. המותג הוא למעשה האופן בו המוצר נתפס בעיני הצרכנים. תהליך יצירת המיתוג אינו פשוט ומיידי. כאשר מדברים על בניית מותג חדש, יש לזכור כי נדרשת השקעה של מחשבה, זמן ועקביות.

ארחיב בנושא: הכוונה במחשבה הינה לאסטרטגיה, לדרך פעולה להשגת המטרות והיעדים.  עליכם לחשוב היטב לאן אתם רוצים להגיע בדיוק בזמן שעליכם להקציבו מראש.

הכוונה בזמן, הינה לכך שלא ניתן להשיק מותג חדש ב"זבנג וגמרנו". מדובר בהשקעה של משאב הזמן, כאשר לכל מותג זמן התפתחות משלו.

עקביות – הכוונה לכך שיש לבצע פעולות שהגדרנו מראש (שיווק ופרסום) להשגת המטרה לאורך זמן ובאופן תמידי ועקבי. ניתן לחלק את אופן השיווק על פני התקופה ולהחליט שמפרסמים במה שנקרא "פעימות", קרי לא בבת אחת את הכל אלא מחלקים לזמנים קצובים. לדוגמא: חודשיים משקיעים בפרסום באינטרנט ואז עושים הפסקה של חודש וחוזרים עם פעילות שיווק בשטח.

עוד דבר חשוב בעקביות, הוא לדאוג להעביר את המסר לקהל היעד, כך שיכסה את כולו, קרי לא לפרסם רק בשילוט חוצות במרכז הארץ, אלא להתפרס על הארץ כולה במידת הצורך, כך שגם תושב נתניה וגם תושב באר שבע יהיו מעודכנים במסר שאתם רוצים להעביר לגבי המותג שלכם.

 

כעת, הכלי העיקרי ליצור מותג מצליח טמון במושג הנקרא "בידול" ולמה הכוונה? עליכם ליצור למותג שיצרתם תכונה שלא קיימת בשוק אצל אף אחד, ה-USP שלכם (Unique Selling Point) שדרכה תוכל למצב עצמכם כשונים, כמבודלים!

השוני הזה ייתפס אצל הצרכן טוב יותר ומדוע? משום שאין אלטרנטיבה למה שאתם מציעים, לשירות שאתם מציעים, למוצר שאתם מציעים, וכיו"ב. בחרו את הייחודיות שלכם והדגישו אותה בכל אמצעי השיווק שבחרתם ואשר רלוונטיים למוצר שלכם.

 

כך לדוגמא, כאשר המותג אורנג' רק נכנס לשוק הסלולר לפני כעשור, הבידול שלהם היה טכנולוגיית GSM שטרם הייתה בישראל. הכוונה הייתה לכרטיס סים שניתן לנייד ממכשיר למכשיר ואף לטוס עימו לחו"ל. באותה תקופה זה היה בידול של ממש, עד שבהדרגה גם סלקום ולאחר מכן גם פלאפון נכנסו לטכנולוגיה מהסוג הזה.

 

מה עושים כאשר "מאבדים" את השוני?

ראשית, מדגישים את הראשוניות על השוני, כמו לדוגמא דגני הבוקר של קלוגס. המותג דואג להדגיש בכל צורה, כולל על גבי האריזה, שמדובר בדגני הבוקר הראשונים בעולם. זה נקרא בהוואי המקצועי "הראשון לטעון". מי שזכה לנכס לעצמו את הראשוניות להמצאה כלשהי, זכות הראשונים הינה שלו ולא ניתן לערער עליה.

שנית, לא מדשדשים על המקום ותמיד מחפשים דרכים חדשות להתפתח מבחינת המותג, הטכנולוגיה, השירות, החדשנות וכיו"ב.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב