דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


14 המאפיינים של הגבר החלש 

מאת    [ 15/08/2010 ]

מילים במאמר: 1354   [ נצפה 11215 פעמים ]

14 המאפיינים של הגבר החלש / מאת יואב ברנזון

 

 

1) קנאי

 

גבר חלש הוא גבר קנאי לבת זוגתו. הוא קנאי משום שהוא חושש שיבגדו בו, ינטשו אותו ויעזבו אותו, כי הוא אינו שווה, אינו בעל ערך, אינו אהוב ואינו רצוי. הקנאה שלו אינה ביטוי לאהבה לבת זוגתו כמו שהיא ביטוי לחרדה, תלות והיצמדות לבת הזוג בניסיון נואש למנוע ממנה מלהתרחק ממנה.

 

2) חרדתי

 

גבר חלש הוא תמיד גבר פסימי שחי בחרדות ובפחדים. הוא תמיד רואה שחורות, לא מאמין בדברים טובים, בטוח שהגרוע מכל יקרה ומתקשה מאוד להוביל את החיים שלו ולבצע את התוכניות שלו. במקום זה הוא תקוע, מבוהל, מתוסכל וחסר עשייה.

 

3) זקוק לכדורים

 

גבר חלש הוא גבר שנוטל כדורים - כדורים להרגעה, כדורי שינה, כדורים נוגדי חרדה או כדורים נוגדי דיכאון. התשתית הנפשית שלו היא כה רעועה שהוא זקוק לתמיכה כימית מתמדת, אחרת הוא יתמוטט.

 

4) מעריץ נשים חזקות

 

בשל החולשה המובנית שלו - גבר חלש תמיד מעריץ נשים חזקות, כי הוא זקוק לכוח שלהן. הוא אינו בהכרח אוהב אותן אבל הוא מעריץ ונמשך אליהן מתוך תקווה שהן יחזקו אותו, יתמכו בו, יעלו אותו על דרך המלך ויאפשרו לו למצות את הפוטנציאל הגלום בו. לכן, כשאישה מתנהלת מולו בצורה חזקה - בטווח הקצר הוא תמיד יכנע לה, ישתף איתה פעולה וילך אחריה.

 

5) בא מבית של נשים דומיננטיות

 

בדרך כלל, גבר חלש הוא גבר שגדל בבית של נשים חזקות ודומיננטיות. האימא שלו הייתה חזקה, דומיננטית ומאיימת ואילו אביו היא שקט, פאסיבי ובלתי מורגש, ממש כמוהו.

 

6) ביקורתי ומתוסכל

 

החולשה של הגבר החלש גורמת לו להיות מתוסכל. הוא יודע שהוא נחות יחסית לאחרים ואת כל התסכול, הזעם והכעס שהוא אוצר בתוכו - הוא מפנה כלפי בת זוגתו עליה הוא יורד ואותה הוא מבקר ושופט. הגבר חלש הוא בכלל אדם שיפוטי וביקורתי מאוד, בגלל שכל אדם בעל יכולת מחזק אצלו את תחושת הנחיתות המובנית שלו.

 

7) לא מסוגל לתמוך בבת זוגתו

 

גבר חלש הוא כה חלש, עד שברוב המקרים הוא אינו מסוגל לתמוך ולתת לאחרים. הוא מתקשה מאוד לפרגן לבת זוגתו, לתמוך בה, לעזור לה ולסייע לה. הוא מצפה שהיא תעשה הכל לבדה, כי הוא חסר כוחות. מעבר לכך, הוא חושש שאם הוא יתמוך, יפרגן ויחזק את בת זוגתו - הוא יאבד אותה כי היא לא תזדקק לו יותר והוא יישאר לבד.

 

8) חסום רגשית

 

גבר חלש הוא בדרך כלל גבר שחסום רגשית, הוא ציני, ביקורתי ואכול רגשות אשם. קשה מאוד לדבר איתו על רגשות, הוא מאוד נוקשה, סגור, עצבני ולא נגיש.  הוא אינו מפותח מבחינה רוחנית ואינו מודע לעצמו כמעט בכלל.

 

9) חסר אמצעים

 

במרבית המקרים, גבר חלש הוא גבר חסר אמצעים משלו. בדרך כלל אין לו כלום או מעט מאוד, ולעיתים אם יש לו - זה מכיוון שהוא קיבל זאת מהמשפחה, מאימא או מאבא שלו, אבל לא בזכות עצמו.

 

10) פורח באיחור רב

 

גבר חלש הוא גבר שאת ההתקדמות המקצועית והכלכלית שלו עושה בדרך כלל בשלב מאוחר יחסית בחיים, הרבה אחרי רוב הגברים. אם בכלל, הוא מתקדם כלכלית בגיל מאוחר, הוא אינו רגיל להרוויח כסף גדול והוא אינו מזהה את עצמו עם עוצמה כלכלית, כי מרבית חייו הוא עוסק בהישרדות.

 

11) חסר חברים

 

לגבר חלש אין הרבה חברים. חלק גדול מהגברים החלשים הם חסרי חברים בכלל, אין להם רשת חברתית תומכת ואין להם מודעות חברתית. הם פועלים לבד, מבודדים ומנותקים, נסמכים על העוצמה של בת הזוג שלהם או אימא שלהם שתגן עליהם.

 

12) לא נוגע

 

גבר חלש הוא גבר שאינו מביע חום בכלל, ובטח לא במגע. למעט מגע מיני, הגבר החלש הוא גבר שממעט מאוד בגילויי חיבה, חום וקירבה פיזיים לבת זוגתו או לילדיו.

 

13) לא מסוגל לקבל החלטות

 

לגבר חלש יש קושי אמיתי לקבל החלטות עצמאיות בחייו. זו אחת הסיבות העיקריות בגללן הוא נצמד לבת זוגתו ואינו עוזב אותה למרות כל הביקורת עליה, כי לבד קשה לו להתנהל בחייו, לקבל החלטות, לעשות שינויים ולצמוח.

 

14) יורד על בת זוגתו ומגלה התנהגות בריונית כלפיה

 

בגלל שהוא מאויים מבת זוגתו - הוא נוטה לאיים עליה ולהתנהג אליה בבריונות ולעיתים אף באלימות מילולית ופיזית. החולשה שלו היא כה גדולה, שהוא מאויים מכל מהלך או מעשה שהיא עושה, ולכן יש לו צורך עצום לשלוט באישה שלו ולהתנהג אליה ברכושנות ובכפייתיות - רק בשל העובדה שהוא חששן, דאגן ואינו יודע כיצד להרפות.

 

 

וטיפ לסיום: הדרך היחידה שאישה יכולה להתמודד עם גבר חלש היא אחת משלוש - אחד, לעזוב אותו. שתיים, להיות מאוד חזקה ולהוביל אותו. שלוש, לתת לו הרגשה טובה שהוא החזק ולא לדרוש ממנו כמעט דבר.  

 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב