דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאוריה 

מאת    [ 15/08/2010 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 2839 פעמים ]

 

אחת הטעויות הגדולות של צעירים הניגשים ללימודי נהיגה עבור קבלת רישיון רכב היא שהם עסוקים בהתמקדות אך ורק ב"טסט", מבחן הנהיגה המעשי. נדמה שהטסט הוא אימת לומדי הנהיגה. הוא הנמצא בראש מעייניהם, וכל תלמיד יכול לצטט סיפורי זוועה על שכן של אח של חבר של אחות של מישהו שנכשל בחמישה ואפילו בתשעה מבחני נהיגה מעשיים בזה אחר זה בדרך לקבלת הרישיון שבקצה המנהרה. תלמידי תיכון עסוקים תמיד בהשוואות: באיזה טסט עברת?

 

ואילו מבחן תאוריה? הוא נדחק לצד מול הטסט המפחיד ומעורר החרדות. כי מה זה בכלל מבחן תאוריה, רק עוד בחינה כתובה, כמו כל אותם מבחנים רבים שתלמידי תיכון עוברים בלימודיהם בבית הספר כבדרך שגרה. קל לזלזל במבחן תאוריה, לחשוב שמדובר בבחינה קלה, שעתיים-שלוש של למידה קצרה ועברנו את זה. הרבה פעמים נתקלים בתלמידי נהיגה שכמעט ולא למדו מראש למבחן תאוריה מתוך מחשבה שאותו חומר עיוני ממילא נקלט בראשם תוך כדי שיעורי הנהיגה המעשיים ? כי מה בסך הכל צריך לדעת למבחן תאוריה? קצת תמרורים וחוקי תנועה?

 

איזו טעות. כאמור, תלמידי תיכון מדברים לא מעט על כמות הטסטים שנדרשו לעבור לפני קבלת הרישיון, אבל אף אחד לא מדובר על הכמות של מבחני תאוריה שנאלצו לצלוח בדרך לרגע שבו יבקשו מאבא את המפתחות של הרכב.

 

סטיגמה שגויה מספר 1: שיעורי הנהיגה מלמדים ממילא את כל הדרוש למבחן תאוריה

 

מבחן תאוריה דורש למידה מראש, ספציפית עבור מטרה זו. לא, שיעורי הנהיגה שלכם לא מספיקים בשביל לעבור אותו. מבחן תאוריה כולל גם חומרים כמו מכונאות רכב, שבהם לא נוגעים במהלך שיעור נהיגה ממוצע. על מבנה המנוע, מה זה קרבורטור, מהו מצנן ולמה לעזאזל מחוברת הבטריה ואיך האלטרנטור קשור לכל זה ? אלו הדברים שאתם צריכים ללמוד באופן עצמאי בבית למבחן תאוריה, בלי קשר לשיעורי הנהיגה.

 

בנוסף, מבחן תאוריה כולל את כל התמרורים האפשריים, כולל כאלו שלא בטוח שתתקלו בהם באזור לימוד הנהיגה שלכם. תאוריה כוללת חוקי תנועה ונהיגה בטוחה במצבים כמו ערפל או גשם כבד, שאולי לא תתנסו בהם במסגרת השיעורים. על כן שיעורי נהיגה אינם מהווים תחליף ללימוד למבחן תאוריה.

 

סטיגמה שגויה מספר 2: כדאי ללמוד למבחן תאוריה רק אחרי שמתקדמים בשיעורי הנהיגה

 

אפשר, אבל עדיף שלא. הלא המטרה שלכם היא להגיע לטסט, למבחן המעשי. אבל אי אפשר לגשת לטסט בלי לעבור קודם כל את התאוריה. אם תדחו את הלימוד למבחן תאוריה לדקה התשעים, אתם עלולים לגלות שהטסט שלכם מתעכב כי עוד לא הספקתם ללמוד או שנכשלתם במבחן תאוריה אחד או שניים, ולכן אי אפשר לגשת לטסט. עדיף להתכונן למבחן תאוריה כמה שיותר מוקדם כדי שתוכלו לגמור עם הסיפור במהירות האפשרית.

 

בנוסף, לימודי התאוריה תורמים מאוד לשיעורי הנהיגה, כי אתם מגיעים מוכנים מראש עם ידע על תמרורים, חוקי תנועה ונהיגה בטוחה ? זה גם יעזור לכם בשיעורים, וגם יכול לחסוך לכם זמן וכסף כי מורה הנהיגה לא יצטרך להתעכב על כל אלו במהלך השיעור.

 

 

הבלוגים, מקום טוב לכתוב בלוגים



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב