דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש, - קולטי שמש 

מאת    [ 15/08/2010 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 2184 פעמים ]

דודי שמש

דודי שמש הם אחת ההמצאות ה"ירוקות" הנפוצות ביותר בכל בית ישראלי. דודי שמש מאפשרים לנצל את אנרגיית השמש בעזרת קולטי שמש הזמינה לכל אחד כדי לחמם מים לשימוש ביתי. אולם בחודשי החורף קרינת השמש אינה מספיקה דיה כדי לחמם מים בכמות הרצויה, ולכן בכל דודי השמש ישנו גם מאיץ חום חשמלי אשר מחמם את המים. מאיץ החום הוא גם אחד הגורמים הנפוצים לתקלות בדודי השמש, שגורמות להארכת הזמן הנדרש לחימום המים בדוד. וכאשר זמן החימום מתארך, גם צריכת החשמל שלנו גוברת וההוצאות הכספיות גדלות.

לבעיה נפוצה זו יש פתרון פשוט הנקרא "המאיץ הירוק". מדובר בפיתוח ישראלי של מכשיר שרשום גם כפטנט ישראלי, אשר מגן על גוף החימום של דודי השמש. הסיבה העיקרית לתקלות בגופי החימום של דודי שמש היא הצטברות של אבנית סביב גוף החימום. מכיוון שהמים בישראל רוויים באבנית, תהליך חימום המים גורם להיווצרות של משקעי אבנית סביב גוף החימום של דודי השמש. אבנית זו פוגעת במהירות חימום המים על-ידי גוף החימום, ובמקרים קיצוניים יכולה אף לגרום ל"שריפת" גוף החימום.

המאיץ הירוק הוא למעשה שרוול פלסטיק המולבש על גוף החימום של דודי השמש, ובכך מונע מהאבנית להצטבר סביב גוף החימום. הודות למכשיר זה גוף החימום אינו נסתם בגלל אבנית, ולכן יכול לחמם את המים במהירות וביעילות ללא כל גורם מפריע. וכאשר דודי השמש מצליחים לחמם את המים במהירות, אנו צורכים פחות חשמל וחוסכים בהוצאות השוטפות. יתרה מכך, פתרון זה חוסך עבורנו גם את ההוצאות הכספיות הכרוכות בתיקון ובאחזקת דודי השמש, ואפילו בצורך להחליף דודי שמש אחת למספר שנים. עלותו של מאיץ שכזה היא כמה עשרות שקלים בלבד. אמנם נדרש להחליף אותו אחת לשנה – שנתיים (כיוון שגם סביבו מצטברת אבנית במשך הזמן), אך הוא מגן על גוף החימום, מונע את התקלקלותו ואת הצורך להחליפו, ובכך גם מאריך את חיי דוד השמש.

פרט ליתרון הכלכלי, לפיתוח זה יש גם יתרון אקולוגי. מעצם שמו ניתן ללמוד ש"המאיץ הירוק" הוא מכשיר ידידותי לסביבה. הסיבה לכך היא שהוא מצמצם את צריכת החשמל ובזבוז האנרגיה. בחורף, כאשר אין אנרגיית שמש זמינה, אנו מתגברים את חימום המים על ידי השמש באמצעות שימוש בגוף החימום החשמלי. כאשר גוף החימום מחמם את המים מהר יותר, אנו משתמשים בפחות אנרגיית חשמל, דהיינו, בפחות דלק. המשמעות המיידית היא פחות זיהום סביבתי, ולטווח הרחוק המשמעות היא שמירה על כדור הארץ שלנו.

לסיכום, אין ספק ששימוש בדודי שמש מאפשר לחסוך באנרגיית חשמל, במיוחד בארץ שטופת שמש כמו ישראל. הודות לפיתוח הישראלי החדש, גם בחודשי החורף ניתן כיום לצמצם את צריכת אנרגיית החשמל בעת השימוש בדודי שמש. המאיץ הירוק מגן על גוף החימום של דודי השמש ומבטיח את עבודתם התקינה ואת אורך החיים של דוד השמש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב