דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זה הזמן ל- covered calls 

מאת    [ 14/08/2010 ]

מילים במאמר: 1000   [ נצפה 2493 פעמים ]

לתזמון חשיבות גבוהה במסחר בשוק ההון. התזמון קובע את הרווח ואת ההפסד. התזמון קובע את היחס בין הרווח להפסד ובסופו של דבר האם הסוחר הוא סוחר מקצועי או לא.

 

ניתוח מאקרו כלכלה

נתוני המאקרו מהשבוע החולף הפתיעו גם אותי. האינפלציה בארה"ב עלתה מ- 0.1% ל- 0.3% עלייה של 300% בחודש. אינפלציה הליבה נותרה נמוכה 0.1%. האינפלציה העולה לא מנעה את המשך הירידות בשוק המניות וזאת בעקבות נתוני מכירות קמעונאות נמוכים מהצפוי.

גרעון הסחר התרחב, היבוא גדול מהיצוא ב- 49.9 מיליארד דולר. גידול בייבוא וירידה במכירות גורמת למלאי לעלות. נתון מלאי עלה השבוע ב- 0.3% ומאשר את הנתונים הקודמים.

נתוני המאקרו סבירים. לא יותר ולא פחות. אין סימנים למיתון שני ואין סימנים לצמיחה בקצב גבוה.

אז מה חדש? כלום. נתוני המאקרו לא מרמזים על אף אחד מהתרחישים (צמיחה או מיתון) ויתכן והשוק יחפש כיוון בתקופה הקרובה. בשבוע הבא יפורסמו נתונים דלים כאשר הנתונים החשובים הם נתוני שוק הנדל"ן.

 

ניתוח שוק המניות

רוב שבוע שעבר שוק המניות נע בחוסר כיוון. המדדים המתינו לעדכון הריבית ומוצא פה ראש הפד.

הריבית נותרה ללא שינוי והפד הודיע על קניית אג"ח ממשלתי. הסוחרים רגילים לשינוי בריבית וסוף המסחר נסגר ביום תנודתי. למחרת המדדים ירדו במהירות כ- 3% כאשר הסוחרים הבינו שחוסר הוודאות נשאר בכלכלה והצד הנכון הוא לא להיות בשוק המניות עד להתבהרות. הירידה בשוק המניות מרמזת לנו שהשווקים עדיין לא מוכנים לעליות משמעותיות והתרחיש החיובי נבלם.

בסקירה הקודמת הכניסה לשוק המניות הייתה אידיאלית. מי שנכנס ביום שני מצא את הטריידים נסגרים ברווח או בסטופ מבלי להפסיד יותר מדיי. התזמון מאוד חשוב ולא רק בשביל להרוויח יותר אלא בשביל להפסיד פחות.

המגמה של שוק המניות היא דשדוש דיי עצבני בין 1130 ל- 1060 וזאת לפי ניתוח מחזורי המסחר.

ראה נספח

 

ניתוח שוק האג"ח

בסקירות הקודמות ציינתי כי שוק המניות בשל לעליות אך שוק אג"ח ממשיך להיות חזק. שני השווקים לא יכולים להמשיך לעלות יחדיו. שוק האג"ח ניצח בסיבוב הנוכחי ונסחר ברמות גבוהות היסטורית. עכשיו יש לנו בעיה: אי אפשר להיכנס לשוק האג"ח מכוון שהמחיר מאוד גבוה, מאידך הוא ממשיך לעלות. העליות בשוק האג"ח גורמות לשוק המניות להסחר בחסר. כאן הבעיה, נראה ששוק האג"ח יודע משהו ששוק המניות לא יודע. יתכן שוק האג"ח מרגיש מיתון נוסף, משבר נוסף אולי בארה"ב. שוק האג"ח מרכז את המחזורים הנעלמים משוק המניות. הכסף שעובר לאג"ח ממניות לא עובר למספר ימים, זה כסף שנכנס לאג"ח על מנת לקבל ריביות קבעות ונמוכות לאורך זמן.

חוסר הוודאות בשוק המניות גבוה. בשוק האג"ח הקונים האחרונים קונים כי אין איפה לשים את הכסף.

 

ניתוח שוק החוזים עתידיים

שוק החוזים עתידיים שלילי כאשר הסוחרים פותחים בפוזציות שורט מול אחזקות מנייתיות.

סטיות התקן קפצו השבוע ומדשדשות יחד עם שוק המניות בעצבנות.

הפקיעה מתקרבת ותחול ביום שישי. האינטרסים ברורים מדד SPX לא יהיה מעל 1120 עד ליום שישי. כותבי הפוטים נצלו את הירידות לצורך מכירה של פוטים יקרים שבוע לפני הפקיעה ואזור תמיכה ב- 1050 - 1070 נקודות ב- SPX.

 

ניתוח שוק המט"ח והסחורות

שוק הסחורות ריכז פעילות כאשר הנפט ירד בחזרה מתחת ל- 80$ שהיה תמיכה. יש התאמה בין התנהגות שוק המניות לנפט וההפך. שוק המניות עוקב אחרי התנהגות הנפט ומחפש אישורים לצמיחה או מיתון. כאשר התלות בנפט תחלש המדדים יוכלו לעלות ביתר קלות.

שוק המט"ח היה אחד השווקים המעניינים ביותר השבוע כאשר היורו דולר נפל ב- 4%. הדולר התחזק משמעותית והזהב יחד איתו. הין היפאני נחלש באחוז השבוע ואולי יעזור לבורסות אסיה לטפס אחרי מימושים מהירים. היורו דולר הושפע נתוני מאקרו באירופה והירידות במטבע הפילו

את שוק המניות ואת הנפט. היורו דולר השלים כמעט את היעד 1.33 אך הגיע לממוצע 200 ונחלש מיידית. היורו דולר יכול לשמש כהגנה לתיק מנייתי. שורט על המטבע ולונג בשוק המניות.

 

סיכום

הירידות השבוע קרו בחודשים האחרונים כבר 3 פעמים. שוק המניות לא מסוגל להוסיף ערך וכל כישלון לטפס מעביר עוד ועוד כספים לשוק האג"ח. מחזורי המסחר בארה"ב מתחילים לרדת מתחילת אוגוסט ונקווה שמחזורי המסחר יעלו לקראת סוף החודש. גם ביום שלישי שבו המדדים ירדו 3 אחוז לא נרשם מחזור ממש גבוה ב- SPX כ- 4 מיליארד דולר בלבד לעומת 7 – 10 מיליארד בימים שליליים. שוק המניות כרגע ללא מגמה ברורה ולכן יש להגן על אפיק מנייתי או לממש סחורה ברווח או הפסד. בתקופה של חוסר וודאות ובין מיתון לצמיחה האסטרטגיה של covered calls מאפשרת להרוויח בעליות ובדשדוש ומתאימה לשוק הנוכחי.

!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך. מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר. בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך. לפרטים נוספים: 2199742 - 054 בברכה אייל כרמי מאות הצטרפו, הצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: לינק:  http://eyalcarmi.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב