דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומנות ועיצוב גרפי - ההבדלים 

מאת    [ 13/08/2010 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2155 פעמים ]

עיצוב נכון לשיווק מוצלח
יצירה יפה היא אומנות. עיצוב גרפי עושה שימוש באומנות בשביל להשיג מטרות שיווקיות. מעצב גרפי יכול לדעת איך להשתמש בכשרון היצירתי והאומנותי שלו בכדי להשיג אפקט מסויים בעין הצופה. בפוסט זה ננסה לבחון את ההבדלים בין אומנות לגרפיקה וכיצד להשתמש בנושא זה בשביל ליצור תדמית, לקדם עסק, שרות או מוצר.

שימוש נכון באומנות
כל עבודת עיצוב גרפי צריכה להתחיל בלמידה, הבנה ותחקיר המוצר וקהל היעד אליו מיועדת העבודה. המטרה היא יצירת תדמית ולהעביר מסר שיווקי. די ברור שעיצוב המתאים לאוכלוסייה מסויימת לא ידבר בהכרח לאוכלוסייה אחרת ואפילו יכול לגרום לתדמית לא נכונה. בעזרת שימוש בעיצוב גרפי נכון ומתאים ניתן לעורר רגש במי שצופה במוצר ועל ידי שרשרת של ארועים ליצור שרשרת פעולות שבסופה תתבצע הפעולה אותה אנו רוצים שתתבצע. למשל, רכישה, הרשמה, השתתפות וכדו'. הרגש שהמעצב הגרפי מנסה לעורר הוא אלמנט שיווקי בעל כח עצום שבהחלט יכול לגרום לכישלון או הצלחת מוצר.

עיצוב שמטרתו לעורר רגש
לדוגמה, אם אני צריך לעצב אריזה למוצר קוסמטיקה יוקרתי, אנסה ליצור עיצוב שיגרום להפעלת הרגש והרצון להראות ולהרגיש יפים ובריאים. יחד עם זאת אשתדל לשמור על תדמית נקיה וסולידית שתעזור לי ליצור תדמית אמינה ויוקרתית שתתאים למוצר.

דוגמא נוספת, אם ברצוני לעצב אריזה למשחק ילדים זול, אשתדל ליצור עיצוב שיגרום להורים את הרגש לחינוך ובילדים את הרגש לשחק כמובן. עיצוב שכזה ישולב בתדמית שמחה ובצבעים חיים וקונטרסטיים שיעזרו לי ליצור תדמית עליזה, קלילה וזולה.

כמובן שאם אשתמש באלמנטים העיצוביים מהדוגמא הראשונה למוצר שבדוגמא השנייה התוצאה תהיה כישלון מפני שקהל היעד הוא שונה והתדמית שתיווצר לא תתאים למטרה. ילד לא ימשך לצעצוע שנמצא בתוך אריזה סולידית ונקייה ואשה שמכבדת את עצמה תסרב לקנות מוצר קוסמטיקה שמשדר קיטשיות ונראה זול.

עיצוב נכון ומקצועי שווה הצלחה
בעזרת שימוש מתאים באלמנטיים גרפיים ליצירת עבודה גרפית המיועדת להעביר מסר ותדמית, אפשר לעזור בביצוע עבודת השיווק והמכירה הסופית. חשוב להבין הפעם הראשונה שהלקוח נפגש עם המוצר זה בעצם מפגש עם העיצוב הגרפי. וכמו כל סוג של רושם, הרושם הראשוני קובע מאוד ובעל משקל בתהליך בניית התדמית והפעלת הרגש. שימוש נכון בסגנון, בצבעים, בטיפוגרפיה ובאלמנטים גרפיים נוספים ישיגו את המטרה הזו.

לסיכום: אתם יוצאים עם מוצר חדש, מקימים עסק, מציעים שרות חדש, וודאי השקעתם הרבה מעצמכם וכספכם בפיתוח במחקר ובתשתית. לכן, בשלב זה בו יש צורך בעיצוב והפקות גרפיות, רצוי מאוד להשקיע מחשבה ולשכור מעצב או מעצבת בעלי נסיון שידעו להתאים את העיצוב לעבודה ויגייסו את כשרונם בשביל להשיג את המטרות השיווקיות שלכם מעבר ליצירת עבודה אומנותית יפה.

רועי בן עמי, פיתוח אינטרנטי ושיווק במנועי חיפוש
שיווק אינטרנטי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב