דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרגולה 

מאת    [ 13/08/2010 ]

מילים במאמר: 715   [ נצפה 1992 פעמים ]

הפרגולה

מזה שנים, אני יוצא לטיולים  ליליים עם אשתי סביב הבלוק כדי לנשום אוויר צח ולנקות את הראש . בדרך כלל, בשעות המאוחרות האלו, הרחובות ריקם חוץ ממספר כלבים שהוציאו את בעליהם לטיול. באחד הטיולים האלו פגשתי את סמי שנגרר על ידי כלב אמסטף מפחיד. בפעם האחרונה שנפגשנו היה לפני יותר מארבעים שנה כאשר ריתקתי אותו לבסיס בו שרתנו בגלל נעליים לא מצוחצחות.

סמי שמח מאוד לפגוש אותי ואני אותו ביודעי שלאחרונה מונה לפקח בנייה בעירנו.לכן הזמנתי אותו ואת אשתו אלינו למחרת. הסברתי לאשתי את החשיבות בלהיות חבר של פקח בנייה. סיפרתי לה גם בגאווה על התקופה בה קרעתי לסמי ולחבריו את הצורה כדי שיהיו חיילים טובים וממושמעים.

בתור מ"כ צעיר חדור מוטיווציה שזה עתה סיים תשעה חודשים קשים ביותר של מסעות, השפלות וטרטורים אך טבעי היה להמשיך ולהנחיל את המשמעת הנוקשה על הטירונים. תמיד הסברתי להם והדגשתי שיש שתי דרכים לעמוד במשימה: " בדרך הקלה או בדרך הקשה".ומשהגיעו מים עד נפש והטירונים בחרו בדרך הקשה הייתי יצירתי במיוחד, מה שגרם לטירונים להסתובב בלילה כשמיטותיהם  על גבם,או לצאת לטיול בחיק בטבע על הברכיים.אז בשנות השישים בעיני הטירון, המ"כ היה  יותר מהרמטכ"ל ואף יותר מאבא ואימא. במובן הזה סמי היה אחד מנתיני.

למחרת תדרכתי את אשתי כראוי ובקשתי ממנה לא לגלוש לסיפורים וזיכרונות  מהצבא כי בעיני סמי הם לא היו זיכרונות  נעימים. הצעתי לה לנתב את השיחה לכיוון התר הבנייה שהיינו רוצים לקבל על מנת לבנות בחצר יחידת דיור קטנה.

הפגישה בערב הייתה נעימה ביותר. אשתו של סמי הייתה נחמדה ומצאה מייד שפה משותפת עם אשתי.את רוב הערב הנשים העבירו בהחלפת  תמונות של הילדים ונכדים תוך כדי חילוקי מחמאות הדדיות. אני כשלעצמי החלטתי להתחנף לסמי בכל דרך כדי לקבל את אישור הבנייה הנכסף. כך הפכתי מאוהד מושבע של הפועל למכביסט, דבר שגרם לי לפריחה בכל הגוף. גם באקטואליה ובשאלות הפוליטיות הסכמתי עם כל מה שסמי אמר ואף גיליתי התלהבות ותמיכה בלתי מסויגת ברעיונותיו המטורפים.

במשך הערב ניסיתי פעמים אין ספור לעבור לנושא רישיון הבנייה אך סמי התעלם במכוון ולא ידעתי אם זאת הדרך שלו להתעלל בי או שהוא לא רוצה לערב פגישה חברית עם עבודתו. כך משך אותי המנוול כל הערב ורק כעבור שעתיים של משחק חתול ועכבר שעלה לי בבריאות, הוא אמר שאין לי שום סיכוי לקבל רישיון, אך עם זאת יעץ לי לבנות בשלב הראשון פרגולה רגילה וכעבור מספר שבועות אם לא תהיה התנגדות של השכנים, אפשר יהיה לסגור את הפרגולה ולהפוך אותו לחדר נוסף, שהוא למעשה יחידת דיור קטנה עם יציאה נפרדת.

ואכן בניתי פרגולה לתפארת שזכתה לשבחים רבים בשל העיצוב המיוחד של אשתי.על מנת לשמור על קשרי חברות טובים, התנדבתי להוציא את כלבו בזמן שסמי נסע עם מקהלת העירייה לסבוב קונצרטים באירופה. הכלב המפחיד והמכוער שכנראה הרגיש בחושיו החיתיים את מה שסמי חשב עלי, גרר אותי לילה לילה, למסעות מפרכים בשדות שבאזור. רק לקראת הסוף הצלחתי להתיידד עם החיה בזכות הסטיקים שהברחתי לו מהבית. בין יתר השירותים שהתנדבתי לספק לפקח שלנו היה לאמן את בנו בכדורסל. לאחר מספר אמונים הגעתי למסקנה שהסיכוי של הג"וניור להיות כדורסלן הוא כמו הסיכוי שלי להיות רקדן הבלט הראשי של "הבולשוי".

כדי לשמור על קשר עיין עם הפקח בתקופת המבחן של הפרגולה, נפגשתי מדי יום שישי עם סמי בספורטק במשחקי הקט רגל. למרות הברכיים הדפוקות וכושר גופני של קשיש, עשיתי מאמץ פיזי לא קל. אינני יודע אם זה קשור אבל כל אימת שהוא היה בקבוצה היריבה לא יצא לי להתאמץ במיוחד,כנראה בשל ההשלכות  הטראגיות שיכולות להיווצר במידה ואבקיע שער.  

ביום שישי האחרון הרגשתי קרירות מסוימת מצידו ובאינסטינקט  בלתי נשלט, הבקעתי שני גולים עצמיים שהטו את  התוצאה לטובת הפקח העירוני. משפת הגוף של חבריי לקבוצה, הבנתי שאין לי שום סיכוי לשיבוץ במשחקים הבאים אפילו בתור המחליף של המחליף.

סמי, שראה את מצוקתי בא אלי בסוף המשחק , חיבק אותי בחיבה גלויה ואמר":למדתי ממך משהו שניצרב אצלי עמוק בתודעה וזה שאפשר לפתור בעיות או בדרך הקלה או בדרך הקשה, וזה תופס גם ובמיוחד לגבי רישיון הבניה שלך. הדרך הקלה הוא שתפרק את הפרגולה בעצמך והדרך הקשה הוא שאנחנו נהרוס ואתה תשלם."        

.   

גבי רמני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב