דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארבעה מסננים לבחירת מורה פרטית לילדכם 

מאת    [ 12/08/2010 ]

מילים במאמר: 795   [ נצפה 2285 פעמים ]

הגעתם למסקנה שאתם צריכים מורה פרטית. איך תוכלו לבחור את  המורה הפרטית המתאימה ביותר לילד שלכם? 

ארבעת המסננים הבאים יוודאו זאת:

סינון ראשוני:

המלצות, המלצות, המלצות - אין כמוהן משום שהן באות מתוך ניסיונם של אחרים, ובכך מונעות מכם לבדוק את המורה על ילדכם - דבר שלעיתים עשוי להיות עגום. כבר שמעתי לא מעט הורים מספרים על מורה שאוכלת בזמן השיעור , או שמטפלת בילדיה במהלך השיעור וכו'. המלצה שקיבלתם על מורה אומרת כי בראש ובראשונה היא מבצעת את עבודתה היטב ובצורה ראויה.

בעניין ההמלצות - כמובן, תלמיד שאובחן והומלץ לו ללמוד בשיטות של הוראה מתקנת - יש לחפש המלצות למורה כזו. להתמחות זו יש משמעות, ואף יותר לניסיון המעשי בהוראה מתקנת - כאן ההמלצות שנחפש תהיינה ספציפיות מכאלו שילדיהם לקויי למידה.


סינוןשני:

לאחר השיעור הראשון יש לשוחח עם הילד ולשמוע את התרשמותו: האם הוא מרגיש שהשיעור עזר לו? האם הוא מחבב את המורה? היבט חשוב, שאין להמעיט בערכו.

המטרה היא לראות אם יש כימיה בין הילד למורה. בדרך כלל הדברים הם הדדיים. כלומר, אם לילד יש כימיה עם המורה גם למורה יש כימיה עם התלמיד וההיפך - אם לילד אין כימיה עם המורה , גם למורה אין כימיה עם הילד. בלי הכימיה זה לא יעבוד. מה זאת אומרת זה לא יעבוד?השיעורים אולי יתקיימו, אבל הילד לא יספוג מהמורה הפרטית את מה שילד שכן יש לו כימיה טובה איתה יספוג ממנה.

אני אחדד את הדברים: יתכן וקיבלתם המלצות על מורה נהדרת שמקדמת תלמידים בצורה יוצאת מגדר הרגיל, אבל מתוך  התרשמותכם אין כימיה בין ילדכם לבין המורה - אני ממליצה בחום לתת לזה עוד מפגש או שניים לבדיקה, ואם הילד נשאר בתחושתו, לחפש מורה פרטית אחרת.

בעניין הזה, יש לציין גם את אותם הורים שמצטרפים לשיעור הפרטי הראשון. לדעתי, הדבר היחידי שההצטרפות הזו יכולה באמת להועיל בו הוא בזיהוי התנהגויות שאינן מקובלות אצל אותה מורה פרטית, כפי שציינתי בסינון הראשוני.  בנוגע לכימיה, לטעמי, השהייה של ההורה בשיעור רק מעכבת את היווצרותה. הילד פחות נפתח, יותר דואג לאיך הוא מצטייר בעיני ההורה שרואה אותו במבוכתו הראשונית, באי ידיעת החומר שלרוב נחשפת בשיעור הראשון וכו'.
גם המורה, מצידה, מרגישה שהיא יותר נבדקת על כל מילה שהיא אומרת, ולפיכך התנהגותה פחות טבעית. בקיצור, אני לא הייתי בוחרת בדרך הזאת.

סינוןשלישי:

מבחן התוצאה. לאחר פרק זמן מסוים צריך לראות תוצאות.
לדוגמא: ילד שלא ידע לקרוא לפני כן, רכש את יכולת הקריאה. או ילד שהיה נכשל במבחנים שיפר את ציוניו באופן משמעותי. אני יכולה לספר עלי, כשאני הייתי תלמידה, לא הייתי תלמידה כל כך טובה בחשבון והורי שלחו אותי למורה פרטית שאיתה הייתה לי כימיה נהדרת. אולם, מורה זו תמיד לימדה אותי את החומר הקודם - כלומר הידע שלי אכן השתפר משמעותית, אך לא היו לכך כל תוצאות במבדקים בבית הספר. מיותר לציין שזה היה מאוד מתסכל.

הדבר הנכון לעשות הוא לקיים שיחה בין ההורים למורה לאחר מספר שיעורים ספורים, שבמהלכם המורה כמובן יכלה להתרשם מקצב הלימוד שלו, יכולות הזיכרון והקליטה שלו וכו', ולברר תוך כמה זמן פחות או יותר היא צופה שתיראנה תוצאות ממשיות, ואילו תוצאות - צמצום פערים, רכישת/שיפור מיומנות כזו או אחרת, שיפור ניכר בקצב הקריאה, איכות הקריאה וכו'. תאום ציפיות זה מעלה את הסבירות ששני הצדדים יהיו מרוצים, ומאיץ במורה להתקדם לעבר אותו יעד שהיא התחייבה לו.

סינון רביעי:

האם השיעורים מתקיימים בבית המורה או בבית התלמיד?

יש יתרונות לכאן ולכאן וחשוב שהדבר יתאים למקרה הפרטי שלכם.

במידה וביתכם רועש בדרך כלל, או שלילד אין חדר פרטי משלו, או שפינת הלמידה שלו תמיד באי סדר - על מנת למקסם את אפקטיביות השיעור, עדיף שהתלמיד ילך לבית המורה. וזאת בהנחה ששם יש חדר שמכוון למטרה הזו ושורר בו שקט.

ילדים בעלי קשיי התנהגות: עצם ההליכה של הילד לבית המורה מבהירה מאוד את זה שהוא הגיע לטריטוריה אחרת - זה ממש פיזי, והוא צריך עכשיו להתאים את עצמו לכללי העבודה הנהוגים אצל אותה המורה. כאשר המורה הפרטית מגיעה לביתו, אז בעצם מבחינתו כללי ההתנהגות הם די ברורים, זה כמו שהוא התנהג עד היום בבית.

ילד שלו סדר יום מאוד עמוס ורווי חוגים, מורה פרטית המגיעה לביתו חוסכת את הזמן שיארך לו להגיע לביתה ובחזרה, וכך נשאר לו זמן להתרעננות ומנוחה.

יתרון מובהק נוסף לקיום השיעורים בבית המורה הוא שהחומרים נמצאים אצלה בשפע. וריכוז החומרים מאפשר לתת מענה למשהו שצץ באותו הרגע. אם לדוגמא המורה רואה שהילד מתקשה בהתמודדות עם קטע הקריאה שהיא הביאה לשיעור אז היא יכולה לשלוף קטע קריאה ברמה קלה יותר שנמצא אצלה בבית. לעומת זאת, אם היא מגיעה לבית התלמיד, היא מגיעה עם איזשהו סט של חומרים שהיא הכינה מראש, ואותו היא מביאה לשיעור, ואין לה מאגר חלופי במידת הצורך.

כידוע, התשלום על שיעור פרטי אינו זול, אך ארבעת המסננים שפורטו לעיל מוודאים כי התגמול שתקבלו בעבור כספכם ישביע את רצונכם ויקדם את ילדכם.

 

 בהצלחה,

רוני שטקלר

ללמוד אנגלית ולזכור

www.ronishtekler.com

נכתב על ידי רוני שטקלר מתמחה בהוראה מתקנת באנגלית ומפתחת ערכה להוראה מתקנת באנגלית "ללמוד אנגלית ולזכור" www.ronishtekler.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב