דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחפשים... או מוצאים עבודה 

מאת    [ 12/08/2010 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 1303 פעמים ]

אנשים נכנסים למעגל חיפוש העבודה בלי לדעת מה עליהם לעשות כדי לבלוט מעל כולם, הם לא מוצאים עבודה ונכנסים ללוף של חיפוש עבודה ללא תוצאות. בוא ונסקור בתמצות את העקרונות הבסיסיים של מציאת עבודה בצורה הטובה ביותר

לפני הכול, ישנם חמישה כללים שהם תנאי הכרחי ליציאה לדרך:
1. לקבוע את מה שמחפשים :  קבע לעצמך באופן ברור מה אתה בכלל מחפש. אתה צריך לחשוב על  שם התפקיד, תכולות הכרחיות ותכולות רצויות, דוגמאות למשרות שיכולות לעניין אותך, מאפייני הארגון / החברה, תנאי שכר עקרוניים, ועוד.
2. המלצות: זה הרגע לבדוק שיש לך 2-3 ממליצים טובים, ושהם אכן מוכנים להמליץ עליך.
3. כוונה: אין טעם להתחיל במסע של חיפוש אחר עבודה מבלי שאתם באמת סגורים על זה. הסתובבות בעולם מתוך כוונה רק לבחון את השטח אכן תגרום לבדיקת השטח ...וזהו.
4. קורות חיים: אי אפשר להפריז בחשיבותם של קורות חיים אינפורמטיביים, מושכים ומעצימים. האם ניסית פעם לבלוט בערמה של מאה קורות חיים? זהו המצב.
5. מסר מילולי: לפי קורות החיים, התאמן על מסר קצר של דקה (Elevator Speech) שבו אתה מסכם באופן ממוקד וברור את תכונותיך ומטרותיך.

יצאנו לדרך? תחילה, חובה להשתמש בשלושה דרכים של חיפוש ראקטיבי - חיפוש המגיב למשרות שיש לעולם להציע לך:
1. לוחות דרושים ברשת: כמעט כל המשרות שאותן מחפשים מעסיקים קיימות באתרי חיפוש משרות ברשת. ישנם שלושה מפתחות לשימוש אפקטיבי באתרי האינטרנט - בחירת האתרים הנכונים, לדעת להגדיר בצורה יעילה וטובה מסננים ומילות חיפוש, ותגובה מהירה להצעות רלוונטיות.
2. חברות השמה: שני המפתחות לשימוש אפקטיבי - ללכת אל   החברות הנכונות המתמחות בתחום העיסוק שלך, היכרות מעמיקה ואישית איתם על ידי יצירת מערכת יחסים מול האחראית על ההשמה- בראיון אישי או לפחות בראיון טלפוני.
3. ירידי תעסוקה: כאשר נערכים ירידי תעסוקה בכיווני התעסוקה אותם אתה מחפש, אתה חייב להיות שם. היריד פותח בפניך שפע של דלתות ואפשרויות.

שנית, וזו הנקודה העיקרית, השימוש בחיפוש עבודה פרואקטיבי – אשר מגבש עבורך את המשרה שאתה באמת מחפש. בעולם התעסוקה האינטנסיבי של היום, חיפוש פרואקטיבי הוא המפתח למציאת העבודה עליה חלמת, וחשיבותו הולכת וגדלה ככל שמדובר במשרה חשובה  יותר. קיימים שלושה אמצעים עיקריים בחיפוש משרה פרואקטיבי:
1. נטוורקינג: בעולם תעסוקה צפוף, משפחתי וחברי - אם יש מי ש"יפתח לך את הדלת" תוכל להגיע בקלות לראיונות למשרות רלוונטיות. כדאי  להיעזר בכל מי שאתה מכיר כדי   להגיע דרכם לרעיונות רלוונטיים - חברים, משפחה, אנשים הכרת במסגרת קורסים  שונים, מנהלים ועמיתים בעבר,  חבר'ה מהמילואים, ועוד. שים לב לעיקרון המפתח -  אתה לא מבקש מהם עזרה ואתה לא נזקק וחלש. להפך.
אתה רוצה, ממקום חברי, לשתף אותם מצבך ולשמוע מה יש להם להציע לך. במידה ויהיה להם משהו שיעניין אותך  הוא כבר ממילא יתגשם בכל מקרה


2. רשתות חברתיות: אפשרויות עבודה רבות נפתחות במסגרתן. נצל את הקשרים שיש לך ברשתות אלו, גם באלו עם הדגש החברתי וגם אלו היותר עסקיות. בין הרשתות ניתן למנות את : דוגמאות?לינקד אין, מקושרים,  פייסבוק, ועוד.


3. פנייה יזומה לחברות: חשוב לעצמך... מהו מקום העבודה האידיאלי עבורך? לחברות כאלה כדאי לבצע פנייה יזומה, גם אם כרגע אין שם משרות רלוונטיות. כדאי תמיד לשבת במאגרי המידע שלהם, מפני שאף פעם אין לדעת מתי הם יזדקקו לעובד חדש.

עכשיו הכדור במגרש שלך. בהצלחה! 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב