דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי אנגלית לבגרות 

מאת    [ 12/08/2010 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 3259 פעמים ]

לימודי אנגלית הינם חובה בבית הספר כבר מכיתה ד', ומקומות רבים מתחילים את לימודי אנגלית אפילו בגיל צעיר יותר. עם זאת, רבים מגיעים אל התיכון ללא ידיעת השפה ברמה מספקת, וניצבים בפני אתגר של ממש בעת לימודי הכנה לבגרות באנגלית. ציון גבוה בבגרות באנגלית חשוב על מנת להמשיך ללימודים אקדמיים, אשר מהווים כיום תנאי קבלה בסיסי במרבית מקומות העבודה היוקרתיים, ועל כן מומלץ להתכונן מבעוד מועד לקראת הבחינה.

 

הצלחה בבחינת הבגרות באנגלית וקבלת ציון גבוה חשובה מכמה בחינות. ראשית, ישנם מקצועות אקדמיים מסוימים הדורשים חובה של ציון חיובי בבגרות באנגלית בהיקף של 4 או אף 5 יחידות לימוד, דוגמת הנדסה או רפואה. בנוסף, ציון גבוה באנגלית מעלה את הממוצע של כלל תעודת הבגרות, דבר המשפר את הסיכוי להתקבל לתחומי לימוד מבוקשים כמו פסיכולוגיה או משפטים. לימודי אנגלית לבגרות של 5 יחידות יותר קלים יחסית מאשר בגרות של 5 יחידות בפיזיקה, לדוגמא, ולכן כדאי להשקיע את המאמץ הנוסף ולזכות בבונוס שמקבלים על מבחן בגרות בהיקף 5 יחידות.

 

כמובן שתמיד ניתן לשפר את הבגרות באנגלית גם לאחר סיום הלימודים בבית הספר, אולם דבר זה נחשב לפחות נוח. לימודי אנגלית לבגרות במסגרת התיכון הם קלים יחסית, מאחר ונמצאים כבר בתוך מסגרת לימודית, ואין גורמים חיצוניים כמו עבודה הדורשת התחייבות. גורם חשוב נוסף הוא העלות הכספית של הלימודים. לימודי אנגלית לבגרות במסגרת בית הספר זולה יותר בצורה משמעותית מאשר לימודי מכינה קדם אקדמית באנגלית, דבר המהווה גורם משמעותי עבור חלקים נרחבים באוכלוסייה.

 

ידיעת אנגלית חשובה לידע כללי, כמובן, ולא רק על מנת להוציא להעלות את הציון הממוצע בבגרות או לקבל פטורים מקורסים מסוימים באוניברסיטה. בעידן בו רוב הנוער גולש באינטרנט, צופה בטלוויזיה באנגלית ומטייל בחו"ל, לימודי אנגלית לבגרות מאפשרים לשלוט בשפה ברמה גבוהה. בנוסף, בשל המספר הרב של תיירים המגיעים לישראל בשנים האחרונות, לימודי אנגלית לבגרות מקנים את ידיעת השפה לשם יצירת תקשורת גם עם אנשים אשר אינם דוברים עברית.

 

ניתן לגשת לבגרות באנגלית בכמה רמות של קושי. רמת של 3 יחידות באנגלית נחשבת לבסיסית ביותר, והיא חובה על מנת לקבל תעודת בגרות. רמה של 4 יחידות בגרות באנגלית מעניקה בונוס מסוים, מעבר לציון המתקבל, דבר המאפשר להעלות את הממוצע הכללי של הבגרות. רמה של 5 יחידות לימוד היא הקשה ביותר, וכוללת נושאים רבים אשר אינם מופיעים בלימודי אנגלית לבגרות ביחידות הנמוכות ביותר. חשוב לציין כי ישנם מסלולים אקדמיים מסוימים הדורשים רמה של 5 יחידות בבגרות באנגלית, ונוסף על כך, לימודי אנגלית לבגרות ברמה של 5 יחידות מקנים בונוס גבוה אף יותר מזה של בגרות באנגלית ברמה של 4 יחידות לימוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב