דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זיהוי נקודות חוזק וחולשה יחסיות של החברה באמצעות בנצ'מרקינג 

מאת    [ 08/09/2005 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 11757 פעמים ]

ניתוח "Benchmarking" הנו תהליך שיטתי של זיהוי נקודות חוזק וחולשה יחסיות של הארגון. ניתן לאפיין שלושה סוגים של ניתוח "Benchmarking", הנבדלים ביניהם בגורמים שביחס אליהם משווים את הארגון:


• ניתוח פנים-ארגוני: בניתוח מסוג זה נערכת השוואה בין פעילויות ובין תהליכים בתוך הארגון. ניתוח מסוג זה הנו נקודת המוצא לכל ניתוח השוואתי אחר, היות שעל הארגון להבין לעומק את הפעילויות והתהליכים שהוא מקיים, כבסיס להשוואתו לארגונים אחרים. בנוסף ליתרון בזמינות הנתונים, מאפשר הניתוח הפנים-ארגוני להשוות בקלות יחסית בין מחלקות ופונקציות שונות בארגון, תוך שימוש בקריטריונים ובמונחים זהים של מטרות ויעדים.


• ניתוח הסביבה התחרותית: בניתוח מסוג זה נערכת השוואה של מוצרים, שירותים או תהליכים של הארגון, לאלו של המתחרים הישירים שלו. במסגרת הניתוח נבחן מעמדו של הארגון בסביבה העסקית או בתעשייה שבה הוא פועל. היות שבתעשייה ננקטים שיטות ותהליכים דומים לצורך אספקת מוצרים ושירותים, ניתן לשלב בארגון שיטות ותהליכים טובים יותר שזוהו אצל המתחרים במסגרת ניתוח הסביבה התחרותית. מאידך, ניתן לזהות יתרונות תחרותיים הנגזרים מתהליכים ייחודיים לארגון. יש לציין כי ארגונים עשויים להיכשל בניתוח מסוג זה אם לא ערכו ניתוח פנים-ארגוני מעמיק. יתר על כן, מתחרים ישירים אינם נוטים לחלוק במידע וקיים קושי להשיג נתונים הנוגעים למתחרים.


• ניתוח השוואתי-פונקציונאלי: נערכת השוואה בין ארגונים ממגוון ענפים ותעשיות. ניתוח מסוג זה הנו אפשרי היות שבארגונים מענפים שונים קיימות פונקציות דומות, ועל כן שיטות ותהליכים שהוכחו כיעילים בתעשייה מסוימת ניתנים לאימוץ, תוך שינויים מעטים, ע"י ארגון מתעשייה אחרת.

אחד הנושאים שעשוי לשמש כבסיס להשוואה בין ארגונים הנו שביעות רצון הלקוחות, ובכלל זה שביעות רצון העובדים, המהווים לקוחות פנימיים של מחלקות שונות בארגון. הארגון הנו למעשה שרשרת של ספקים ולקוחות. יחסי ספק-לקוח פנימיים, המתקיימים בין מחלקות ובין בעלי תפקידים בארגון, מאפשרים בסופו של דבר מתן שירותים ומוצרים ללקוחות החיצוניים.

איכות השירות ללקוח החיצוני וללקוח הפנימי נבחנת באמצעות מדדים דומים, שעליהם נמנים בין השאר: מקצועיות השירות, איכות תוצרי השירות, זמינות השירות, עמידה בלוחות זמנים ומחויבות לשירות. בבחינת שביעות רצון הלקוח, בין אם הוא חיצוני או פנימי, נמדדת למעשה מידת עמידה בציפיותיו. ניתן ללמוד על תהליך יצירת הערך ללקוח מתוך השוואת שביעות הרצון של לקוחות שונים בשרשרת יחסי ספק-לקוח של הארגון, דהיינו השוואה בין לקוחות פנימיים שונים, והשוואה בין לקוחות פנימיים לחיצוניים. ממצאים אלו ניתנים להשוואה אל מול ארגונים אחרים בענף התעשייה שבו פועל הארגון, ואל מול ארגונים בענפי תעשיה אחרים.
ליטל שמר חיים (MBA) ? מחקר יישומי, מומחית בתחום המחקר השיווקי.
www.Lsh-Research.com
littal@Lsh-Research.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב