דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי 

מאת    [ 11/08/2010 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 2427 פעמים ]

 

פעם, כשבעל עסק נתקל בקשיים לא היה לו למי לפנות אלא לבעלי עסקים אחרים שהוא מכיר כדי ללמוד מהם איך להתנהל: רואה חשבון, עורך דין או בעל עסק דומה לשלו. אבל בשנים האחרונות הפך ייעוץ עסקי לתחום מקובל ונפוץ, כך שכיום כולם - מחברות גדולות ועד קטנות - נעזרים בשלב זה או אחר לשוחח עם יועץ עסקי.

 

ייעוץ עסקי זה לחשוב מחוץ לקופסה

 

כפי שאנחנו מכירים מתחומים אחרים בחיים, גם בעניינים עסקיים קשה לראות את התמונה המלאה והנכונה, בעיקר כשיושבים ועובדים 'בתוכה'. במקרים כאלה צריך להביא מישהו מבחוץ, עם זוג עיניים רעננות שלא כבדו מחשיפה למציאות היום יומית ויוכלו לחשוב מחוץ לקופסה ולהציע פתרונות יצירתיים ולאו דווקא צפויים.

 

רוב רובם של אלה המחפשים ייעוץ עסקי עושים זאת בעיתות משבר. ובמצבים כאלה, על מנת לחלץ את העגלה מהבוץ, צריך לבוא עם ראש פתוח, ללמוד את העסק ואת הבעיות מההתחלה ורק אז להתחיל ולשרטט כיוונים אפשריים לפתרון.

 

הכי חשוב זה לבוא בזמן

 

לפני שאתם עושים מהלכים עסקיים דרסטיים כמו פיטורים או שינוי כיוון עסקי, מומלץ בחום להתייעץ עם אנשי מקצוע שיודעים על מה הם מדברים, מומחים שכבר ראו את המצבים הקשים ביותר והשכילו להפוך כישלונות להצלחות. בעצם, הזמן הטוב ביותר להגיע לייעוץ הוא לפני הקריסה, עוד לפני שאופציות מסוימות ייסגרו בפניכם.

 

יועץ עסקי זקוק לעזרתכם

 

בעצם, ייעוץ עסקי מוצלח הוא ייעוץ שמעניק לכם את הכלים ואת הידע שיעזרו לכם לקחת כמה שיותר אחריות על תחומים שעד עתה רק הגבתם להם. החזירו את השליטה לידיכם, הניעו את התהליכים ואל תתנו להם לגרור אתכם לעברי פי פחת. 

 

הנוסחא לייעוץ עסקי טוב היא כזו: היועץ העסקי מספק לכם את הידע ומקנה ללקוח הן את הביטחון והן את היכולת לבצע. מאותו רגע, מה שיקבע אם העסק יקום או ייפול הוא מידת האחריות שאתם לוקחים על עצמכם. ומכיוון שהגעתם עד הלום, הקמתם עסק או ניהלתם אותו, זה נמצא בטווח יכולתכם ובידיים שלכם - ייעוץ עסקי רק יכוון אתכם לדרכים הנכונות.

 

ייעוץ עסקי מתחיל מההתחלה

 

אחרי שהחלטתם להשקיע את הכסף בייעוץ לעסק שלכם, וזה כולל גם פיתוח עסקי, ייעוץ ארגוני ועוד, הגיע הזמן להבין איך העסק שלכם עובד. זכרו כי למרות שמדובר בתהליך ארוך ומתיש לעיתים, זו השקעה שאמורה להחזיר את עצמה בהמשך.

 

ההתחלה של כל העניין היא במיפוי החברה והמבנה שלה: עוברים להגדיר במשותף עם ההנהלה ובעל השליטה מה הם היעדים ואז כמובן מתחילים לפעול על מנת להשיג אותם. התהליך המשמעותי הזה מתחיל באיתור התהליכים החשובים ביותר בעסק, כמו מכירות, ייצור, מלאי ועוד. היועץ ירצה להבין כל מה שאפשר בחישוב ההכנסות, ההוצאות והדרך בה העסק שלך מתנהל באופן כללי.

 

המטרה של ייעוץ עסקי

 

בסופו של דבר, המטרה של תהליך הייעוץ העסקי היא למנף את יתרונות העסק, לשפר את נושא של פיתוח מנהלים ולמגר את כשליו או לכל הפחות לעקוף אותם. אחרי שהיועצים ייחשפו לקרביים של העסק שלכם ולהון האנושי שמרכיב אותו - כולל הפוליטיקה הפנימית והיחסים הבין אישיים - ניתן יהיה להמשיך הלאה.

 

בעזרת מתודולוגיה שכוללת גם אסטרטגיה עסקית וגם טקטיקה מעשית יום יומית, התוצאות יורגשו באופן מהיר יחסית, תוך כדי הקנייה של צורת פעולה ברורה לטווח ארוך. ייעוץ עסקי ייקח אתכם ואת העסק שלכם צעד צעד, לעבר עתיד איתן ובריא יותר.

 

 

 

 

השל רייחלביץ, נווט עסקי, מומחה בתחום של ייעוץ ארגוני , ליווי עסקי וגם אימון מנהלים 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב