דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח מנהלים 

מאת    [ 11/08/2010 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2439 פעמים ]

 

בעולם בו פסיכולוגיה כבר מזמן אינה מילה גסה, ותהליכי הייעוץ הפכו לא רק ללגיטימיים, אלא גם למבורכים - גם תהליכים של פיתוח עסקי הפכו מבוקשים מאוד ובפרט תהליכים הכוללים יעוץ ארגוני, פיתוח מנהלים וייעוץ עסקי.

 

תהליכים של פיתוח למנהלים מסייעים הן למנהל ברמה האישית, והן לארגון ברמה הכללית, היות והם מוציאים מנהלים טובים ומקצועיים יותר, עם מטרות מקצועיות מוגדרות וסט של כלים ניהוליים שיסייע להם להגשים את המטרות הללו. כמובן, בכדי שהארגון ומנהליו ירוויחו מהתהליך - עליו להיות בנוי נכון ומותאם ספציפית לארגון ולעובדיו.

 

ייעוץ עסקי ואפיון צרכי הארגון

 

עוד לפני שיוצא תהליך פיתוח מנהלים לדרך - יש להגדיר מהם הצרכים של הארגון. כמו כל תהליך של פיתוח עסקי - גם תהליך פיתוח המנהלים חייב הגדרה מסודרת של חזון החברה (במידה ואין כזה), קביעת מטרות ופריסתן ליעדים, מתוך ראייה עמוקה של המקום בו נמצא הארגון כרגע, מהיכן הוא מגיע ולאן הוא רוצה ללכת.

 

תהליך כזה כולל לימוד והבנת צרכי הארגון, אבחון ואפיון צרכיו מתוך הסתכלות ארוכת טווח, וניווט התהליכים האסטרטגיים שלו מתוך ראייה מערכתית. הרעיון הוא לא לטפל בסימפטומים - אלא בבעיות שבבסיסו של הארגון. לכן, יש להגדיר היטב את הצרכים לפני שמתחילים בעבודה פרטנית עם המנהלים (כמו גם עם העובדים).

 

בניית תוכנית מותאמת אישית לפיתוח מנהלים

 

השלב הבא יהיה בניית תוכנית פיתוח מנהלים, הכוללת פגישות אישיות עם ראשי הארגון, בהן נקבעות המטרות והיעדים האישיים של כל מנהל ומתבצעות פגישות קבוצתיות של מנהלים בדרגי ניהול שונים, תוך דיווח שוטף ליוזמי התהליך ומנהליו.

 

תוכנית הפיתוח צריכה להיות מותאמת אישית לכל ארגון, בהתאם לצרכיו, לתרבות הארגונית הנוכחית שלו, למקום בו הוא נמצא כרגע ולמקומות אליהם הוא שואף להגיע. כל יועץ עסקי טוב יודע שאין 'חבילות יעוץ' מוכנות - תהליך ייעוץ ארגוני, ייעוץ עסקי או פיתוח של מנהלים דורש התאמה אישית.

 

פיתוח מנהלים ברמה האישית

 

חלק מהותי בכל תהליך של פיתוח מנהלים הוא עבודה ברמה האישית. מנהל טוב הוא מנהל שיודע מהיכן הוא יוצא, לאן הוא הולך ובאילו תחנות הוא צריך לעבור בדרך. הוא יודע גם איך להתנהל עם עובדיו ומנהליו.

 

תהליך פיתוח אישי של מנהלים יכול לכלול אימון עסקי אישי, במהלכו יוגדרו למנהל יעדים, ויינתנו הנחיות וכלים לניהול יעיל או מנטורינג - פיתוח אישי אחד על אחד, בו זוכה המנהל לליווי אישי שוטף של יועץ עסקי, תוך שימת דגש על פיתוח מנהיגות וחשיבה ניהולית. תהליך פיתוח מנהלים מושלם יכלול את שניהם.

 

פיתוח מנהלים ברמה הקבוצתית

 

פיתוח מנהלים אינו שלם ללא היכולת לעבוד בקבוצה. לכן, תהליך פיתוח עסקי טוב חייב לכלול, בנוסף לייעוץ אישי עבור מנהלים, גם פורום קבוצתי בו יוכלו מנהלים מדרגי ניהול שונים לחלוק זה עם זה את הידע שצברו במהלך עבודתם, להתייעץ בנוגע לבעיות ולשתף זה את זה בחוויות. תהליך זה - כשהוא מלווה בהנחיה מקצועית, כמובן - מחזק את הקשרים בין דרגי הניהול השונים, מעודד שיתוף בבעיות והופך את הידע הארגוני לנגיש לכולם.

 

תהליך פיתוח אישי למנהלים טוב לכולם - למנהלים, שהופכים לאנשי מקצוע טובים יותר; לעובדים, שמקבלים מנהל אליו יוכלו לשאת עיניים, שישמש להם דוגמה ושאליו יוכלו לפנות בבקשה לעזרה או לייעוץ; ולארגון - שכן תהליך של פיתוח מנהלים מיטיב בהכרח גם עם הארגון שבתוכו הם עובדים.

 

 

 

 

השל רייחלביץ, נווט עסקי, מומחה בתחום של ייעוץ ארגוני , ליווי עסקי וגם אימון מנהלים 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב