דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שולחנות 

מאת    [ 11/08/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 3345 פעמים ]

כשאתם שומעים את המילה שולחן, על מה אתם חושבים? יש הרבה סוגים של שולחנות והרבה הקשרים שעולים במוחנו מייד: ארוחת ערב חמימה בחיק המשפחה, ביצה וסלט כדי להתחיל את הבוקר ברגל ימין, פריצת דרך בפרויקט המאתגר בעבודה, להניח את הרגליים בסלון אחרי יום מפרך.

הרהיטים האלה הם חלק בלתי נפרד מחיינו. שימו לידם כסאות והרי לכם פינת אוכל. כסא מפואר וציוד משרדי יהפוך אותם לרהיטים הנקראים שולחנות מנהלים. כוס קפה תשתלב איתם בצורה מושלמת בדרך לפינוק הנפלא של הבוקר.

השילוב הקדוש

שולחנות קפה - הצירוף הזה בלבד מספיק על מנת להעלות חיוך על פנינו. אין דברים רבים מהנים יותר, נוחים ונעימים יותר, מאשר להשתרע על הספה, לצפות בסדרה שאנחנו אהובים או בסרט חדש ואז להושיט את ידנו אל שולחן הקפה ולהרים ספל מלא במשקה החם.

ואם החלטתם ממש להתפנק - אז כמובן שגם עוגה ליד הספל לא תזיק. שולחן לסלון מקבל הכל באהבה ומתאים בדיוק לכך. בתרבות המערבית לא תמצאו סלון ללא שולחן קפה מתאים. בלעדיו הסלון איננו סלון אמיתי.

שולחנות משרדיים

השולחנות המשרדיים חשובים מאוד עבור חוויית העבודה שלכם. עליהם להיות ארגונומיים, רחבים מספיק כדי להכיל את כל הפריטים החשובים - אך לא להיות גדולים מדי - ולהשתלב היטב עם הכסא. השילוב בין השניים הוא אחד החשובים בכל משרד.

דבר חשוב נוסף הוא העיצוב של שולחנן מנהלים, שצריך להשתלב עם שאר הדברים שבחדר - ריהוט משרדי, צבע הקירות, שטיח וכדומה. אמנם לא מצפים מהם לשיק ולאמירה אופנתית כמו לשולחנות הקפה המהוללים, אבל גם להם יש את האופי שלהם. ריהוט משרדי איננו דבר של מה בכך. הוא בא לגרום לכם לחוש בנוח, כשאתם יושבים לצידו שעות ארוכות.
קטלוג לדוגמא של שולחנות משרדיים מבית פיטרו

השולחנות: מנין הם באו?

בשלב זה כדאי לשאול שאלת תם - מנין הגיעו שולחנות אל העולם? איך התפתחה התופעה בה משטח מרובע מונח על ארבע מוטות ומיועד לכל כך הרבה שימושים יום יומיים שאנחנו כבר לוקחים כמובנים מאליהם?

אז זו התשובה: כבר בימי המצרים הוכנו השולחנות הראשונים - משטח ברזל או עץ מוגבה, שכל ייעודו היה הנחת חפצים גבוה מהרצפה. איש לא ישב מסביבם וצלחות האוכל הונחו על מעין מעמד אישי. הסינים - מהעמים בעלי היסטוריית הכתב המפוארת ביותר - היו הראשונים להכין שולחן על מנת להקל על מלאכת הכתיבה והציור.

שולחנות אירופאים

מאוחר יותר היו אלו היוונים והרומאים, שהשתמשו בשולחנות בשביל לסעוד, כאשר היוונים מזיזים את שולחנות האוכל שלהם הצידה ומחליקים אותם תחת המיטה בתום הארוחה. הסגנונות היו רבים ונעשה שימוש בשיש, עץ, ברונזה, כסף ועוד. השולחנות נבנו בצורות שונות, כולל עיגולים ומלבנים.

בימי הביניים הפכו השולחנות לכבדים וגדולים, והיו רהיטים נייחים מאוד. בתקופה הזו, השולחנות שימשו אך ורק את מעמד האצולה, למעט מקרים נדירים. במקרים מסוימים אפילו תיבות האוצרות המסורבלות שישמשו כשולחן. לקראת תקופת הרנסנס החלה אופנת הנשפים, עם שולחנות נשף ענקיים שמוקמו בחדרי ענק ואירחו עשרות ואף מאות אורחים בארוחה אחת.

שולחנות במזרח הרחוק

במעבר לשולחנות הסינים שהזכרנו קודם, נעשה עד היום במזרח הרחוק שימוש נרחב בשולחן אוכל ביתי נמוך, ללא כסאות: הסועדים היפנים מתיישבים סביב השולחן על קרסוליהם עם ברכיים מקופלות, בעוד הסינים מניחים את עכוזם על כריות קטנות. וזה כל העניין: לכל עם יש שולחנות משלו.

חברת ”פיטרו” מיישמת מדי יום את סיסמת Dress your space – פתרונות מעוצבים, אופנתיים, יעילים, נוחים וחדשניים לסביבות עבודה ולחללים ציבוריים 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב