דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייבוא מוצרי דלק 

מאת    [ 11/08/2010 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 4605 פעמים ]

 

ישראל, לפחות היום, אינה מעצמת נפט כמו שכנותיה הערביות או כמו מדינות אחרות ברחבי העולם. וכשכל העולם מתבסס על נפט וגם אביזרי דלק לא מיוצרים לרוב בישראל, אלא בעיקר בחו"ל, אנחנו צריכים להשתמש ביבוא כדי שהדלק יגיע גם אלינו. ולכן, מוצרי דלק היום הם מהמוצרים המיובאים הנפוצים ביותר שניתן למצוא בישראל.

 

חברות רבות מייבאות היום מוצרי דלק

 

זהו לא ענף בולט מידי בארץ, אבל מסתבר שישנן חברות רבות בישראל שמתעסקות בייבוא של ציוד דלק ואביזרי דלק מסוגים שונים. זה יכול להיות משאבה, אקדח דלק, דיספנסרים או פשוט נפט בפני עצמו, ממנו מייצרים בסופו של דבר את הדלק לסוגיו. אז נכון, יש לנו את בתי הזיקוק בחיפה, אך את הנפט עצמו צריך לייבא.

 

ישראל כצומת חשוב לייבוא מוצרי דלק

 

טוב, כאן מדובר יותר על ייבוא הנפט עצמו ולא על אביזרי דלק המתלווים לעניין. ישראל, כידוע לכולם, הייתה תמיד נקודה חשובה שקישרה בין כל חלקי העולם - המערבי והמזרחי, הדרומי והצפוני, אסיה ואירופה וגם אמריקה. לכן, תוכלו עד היום לראות את ציר הנפט שעובר ברמת הגולן ולגלות כי חלק מהנפט המגיע לישראל מובל מרוסיה דרך טורקיה.

 

המשק הישראלי צורך - וזה נכון לנתונים של שנת 2005 - 12 טון דלק בשנה. וזה אומר שיש כאן הרבה מאוד נפט שצריך לייבא. הנפט מגיע אלינו גם מאירופה ויש הטוענים שבדרכים עקיפות, גם מאיראן. נתון מעניין נוסף הוא של חברת סונול, שפרסמה באחרונה  את נתוני הייבוא שלה ולפיהם, היא מוציאה בשנה 400 מיליון שקלים על ייבוא דלקים.

 

יבוא ושיווק של מוצרי דלק

 

חברות שעוסקות בענייני ייבוא של מוצרי דלק מכל סוג, אם אלו דלקים או אביזרי דלק למיניהם, עוסקות בדרך כלל גם בשיווק שלהם. ישנם צרכני דלק רבים היום - והכוונה היא לא אלינו בתוך נהגי מכוניות. החברות שמייבאות ציוד דלק, מפרסמות את ההיצע שברשותן ומציעות את מרכולתן לאותם צרכנים.

 

ומה לגבי הייבוא עצמו? לא מדובר בעניין פשוט

 

בכל הנוגע אל אביזרי דלק, העניין כאן לא מסובך. ציוד דלק כמו אקדח דלק או שסתומים הוא לא משהו שיגרום נזק או שטמונה בו סכנה כלשהי. אבל העברת נפט וסוגי דלקים שונים, אם זה באוניות, מטוסים או כל דבר אחר - כאן יש צורך בהקפדה על בטיחות בכל סנטימטר.

 

ברור מאליו כמה מסוכן ונפיץ השימוש בדלק על סוגיו השונים. דלקים הם חומרים שיכולים להתלקח בקלות ואם זה קורה במטוס למשל - שעמוס גם הוא להזכירכם בדלק רב - זה הופך להיות בעייתי באמת. לכן, ייבוא מוצרי דלק נעשה בהקפדה יתרה, מבלי להשאיר מקום כלשהו לטעויות או שגיאות.

 

חברות ייבוא של מוצרי דלק עומדות בכל התקנים

 

בשל הסכנות שהזכרנו קודם, חברות המבקשות לייבא ציוד דלק חייבות לעמוד בתקנים ובקריטריונים, הן של מכון התקנים הישראלי והן של דרישות שונות, כלל עולמיות. לא כל אחד יכול לייבא דלק מרצונו החופשי. הוא צריך להיות גוף רציני, שיודע בדיוק מה הוא עושה. אולי אפילו בעל משאבת דלק.

 

ואולי פשוט נעבור לגז?

 

לאט לאט ישראל הופכת למעצמת גז. הגילויים האחרונים הראו כי המדינה יכולה להיות תלויה רק בעצמה שנים רבות, בלי ייבוא ובלי טובות מאחרים. שימוש בגז טבעי יכול לפתור בעיות רבות, הן זיהומיות והן כלכליות. במקום לייבא מוצרי דלק , נוכל להשתמש בגז ולהיות חופשיים הרבה יותר.

 

מור טכנולוגיות בע''מ הינה חברה פרטית העוסקת ביבוא של אביזרי גז ,שיווק והפצה של מוצרי גז לשוק האנרגיה והכימיקלים בכלל ולתעשייה של מונה גז בפרט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב