דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייבוא מוצרי גז 

מאת    [ 11/08/2010 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 2924 פעמים ]

 

כאשר מעוניינים לייבא מוצרי גז, יש לקחת בחשבון מספר גורמים. הראשון והחשוב ביותר הוא הבטיחות: לא כל מוצר גז אשר ניתן לייבא מחו"ל לארץ, עומד בתקני הבטיחות של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ולכן, גם אם המחיר אטרקטיבי במיוחד, לפעמים לא נוכל להשתמש במוצר.

 

מוצרי גז והסכנות הטמונות בשימוש בהם

 

כאשר אנחנו רוצים לבשל או לטגן משהו בעזרת שימוש בכיריים הפועלים על גז, אנחנו לא חושבים יותר מידי ופשוט מדליקים את הגז. אבל המערכת האחראית לאספקת גז הבישול בו אנחנו משתמשים היא ענפה וכוללת גורמים רבים שבזכותם אנו יכולים לעשות זאת בבטיחות: החל מהחומרים וההגנות השונות שמשמשים לצורך החיבור לרשת הגז ועד לתחזוקה השוטפת.

 

מוצרי גז הם פשוט פיצוץ

 

צריך לזכור מספר דברים כאשר מתעסקים עם מוצרי גז: הגז בו אנחנו משתמשים הוא גז נפיץ. הכוונה היא שהוא יכול להתלקח ולגרום לפיצוץ בכל רגע ולכן הוא מהווה מקור סכנה. לכן, כאשר אנו מסיימים את השימוש בגז, אנחנו תמיד מכבים אותו. כדי שלא נשכח לכבותו, היצרן מוסיף לגז הבישול, במהלך הזיקוק, ריחות חריפים שלא נוכל לטעות בהם.

 

משווקים מורשים ומשווקים פיראטים

 

ישנם בארץ מספר משווקים מורשים אשר קיבלו היתר אספקת גז. אך כמו בכל תחום, גם בשוק הגז קיימים משווקים אשר פועלים ללא היתר. הקבלנים המורשים קיבלו היתר לאחר שעמדו בכל דרישות משרד התמ"ת בדבר שינוע, הפעלה, חלוקה ואחזקה של מוצרי גז. הספקים הפיראטיים אינם עומדים בהכרח בתקנים שנקבעו. שימו לכך לב.

 

ווסתי גז

 

משווק מורשה אחראי לא רק על אספקת בלוני הגז אלא גם על תחזוקת מוצרי הגז שחיבר. אחד הרכיבים שבאחריותו של הוא ווסתי גז, המותקנים על הבלון. הגז בתוך הבלונים נמצא בתנאי לחץ גבוהים ולכן יש צורך לווסת את קצב הפליטה שלו אל הצינורות. ווסת שאינו מורכב ע"י משווק מורשה עלול להיות פחות עמיד וכך לשחרר כמות גבוהה מידי של גז.

 

הקטודה לעזרתך

 

חלק ממערך הבטיחות אשר קשור אל מוצרי גז הוא מערכת הגנה קתודית. מדובר על רכיב מתכת שבו עובר זרם חשמלי ומטרתו פשוטה: למנוע עד כמה שניתן את תהליך החימצון של המתכות במערכת או במילים אחרות - את היווצרות ההחלודה. אם מייבאים מוצרי גז שאין להם הגנה קטודית או כאשר המערכת תקולה, לא יאושר חיבורם למערכת הגז.

 

מעבר הגז בצינורות

 

הגז מוצא את דרכו מבלוני הגז למוצר הגז שברשותנו באמצעות שני סוגים של צינורות:

 


    •  צינורות גז - מדובר בצינורות נחושת אשר משמשים לחיבור בלון הגז אל תוך המבנה (קיים איסור על הצבת בלוני גז בתוך בית)
    •  צינורות גמישים - תפקידם לאפשר כניסת גז אל צינורות הגז. אין צורך להחליף את כל מערך צינורות הגז הישן כשמחליפים מוצר. די להחליף את החלק האחרון בהם - הקצה הגמיש - כדי להשיג את מבוקשנו

 

הטיפול השוטף

 

בשל הסכנות הרבות שכרוכות בשימוש בגז, מוצרי גז שמותקנים בדירות צריכים לעבור בדיקה בעת ההתקנה, אך גם בדיקות תקופתיות. מומלץ לא לנסות לבצע בדיקה באופן עצמאי. בדיקות תקינות אלו מבוצעות על ידי המשווקים המורשים, הם האחראים על ביצוען ותזמונן. משווק מורשה שיגלה כי קיימת בעיה עם מוצרי גז כלשהם, ינתקם באופן מיידי וימליץ על התיקון או החלפת המוצר.

 

מור טכנולוגיות בע''מ הינה חברה פרטית העוסקת ביבוא של אביזרי דלק ,שיווק והפצה של משאבות דלק לשוק האנרגיה והכימיקלים בכלל ולתעשייה של צינורות דלק בפרט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב