משרד התיירות והסקרים המגמתיים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

משרד התיירות והסקרים המגמתיים 

מאת    [ 10/08/2010 ]
מילים במאמר: 368   [ נצפה 2702 פעמים ]
ב:9.8.2010 פרסם משרד התיירות את תוצאות סקר תיירות נכנסת 2009 סקר זה ראוי אולי יותר לכותרת "שקר התיירות הנכנסת 2009". הסקר בהזמנת משרד התיירות נערך על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה והתבצע בקרב 25,000 תיירים מתוך 2.7 מליון תיירים. ראשית ברצוני לשנות מעט את ההגדרות של משרד התיירות. אני נוטה לקבל את המספר 2.7 מיליון אך אני מגדיר אותם - כניסות מבקרים ולא תיירים. פועלים זרים, כוחות האו"ם, מבקרים בשטחים כל אלו נכללים בסטטיסטיקה. לפי נתוני משרד התיירות השהות הממוצעת לתייר בשנת 2009 עמדה על 10 לילות. אם אכן אלו הנתונים, הרי שבחישוב פשוט היינו אמורים לספור 27 מיליון לינות בבתי המלון כאשר בפועל עמד המספר על 9.2 מילון לינות. השאלה הנשאלת היכן "נעלמו" התיירים? האם ישנו ברחובות? נתון נוסף שפורסם בסקר אותו אני מבקש לציין הוא ההוצאה הממוצעת לביקור של תייר: זו עמדה על 1,112 $ כאשר בשנת 1999 עמדה הוצאה זו על סכום הגבוה ב:20% נומינלית . ריאלית, ההפרש היה אף גבוה מכך. התיירות הנכנסת לישראל השתנתה מאד בעשור האחרון, חלק משמעותי מהיהודים המבקרים בארץ ביקורים חוזרים - (34% מכלל המבקרים היו יהודים) רכשו או שכרו בארץ דירות בנתניה, בת-ים, אשדוד, ירושלים, אילת ותל-אביב . על כך יש להוסיף את החרדים המגיעים ארצה במספרים גבוהים מתגוררים אצל משפחותיהם. בתי המלון בת"א, הרצליה ונתניה סובלים מאד ממגמה זו . הדבר בא לידי ביטוי בתפוסות המלונות המובילים - 5 כוכבים בחודשי הקיץ. ארגונים יהודיים כגון "הדסה" , בונדס והמגבית צמצמו ביקורים בישראל כתוצאה מהמשבר הכלכלי המתמשך בארה"ב שפגע קשות בארגונים ובחלק מהתורמים. פחות משלחות, פחות כנסים = פחות הכנסות לבתי המלון. בתיירות הלא יהודית חל גם כן שינוי משמעותי בעשור האחרון: התיירות מצפון אמריקה ירדה ביחס לגידול עצום בתיירות ממזרח אירופה בדגש על ארצות חבר העמים לשעבר בראשות רוסיה ואוקראינה. אין להשוות בין התיירות האמידה מצפון אמריקה שהיתה מגיעה ל:10-14 לילות לבתי המלון לאותם מבקרי יום המגיעים בחלקם באוטובוסים דרך מעברי הגבול בדרום. השורה התחתונה: משרד התיירות ממשיך במגמה הפופוליסטית של "ספירת גולגלות" במקום לנסות לנתח,להבין את השינוים בשווקים וליישם תוכניות שיווק ועידוד תיירות מאותם שווקים שייצרו ערך מוסף גבוה. הפתרון : שיווק התיירות של מדינת ישראל חייב לצאת מידי משרד התיירות לרשות שיווק שתנוהל על ידי גורמים מקצועיים. לצערי, זה לא יקרה . תקציב המשרד הוא הכוח שיש לשר ועליו לא יוותר אף שר תיירות.השר סטאס מיסשניקוב מבין זאת היטב ולכן זה לא יקרה.
עוסק מזה 27 שנים בתעשית  התיירות, התעופה, חברות נסיעות ובתי מלון בישראל ובחו"ל. מאז 2003 פעיל בחברות התיירות השונות של תאגיד אי.די.בי.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב