דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנדסת חומרים מתקדמים 

מאת    [ 10/08/2010 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 3246 פעמים ]

הנדסת חומרים

 

איך לדעתכם מחליטים ליצור מוצר דווקא מחומרים מסוימים או מתערובת של כמה חומרים ביחד? מה קובע כי בורג במכונת כביסה יהיה באורך ובעובי אחד ואילו בורג במכונית יהיה במידות אחרות? הכל נקבע במסגרת הנדסת חומרים. ככל שאנחנו מתקדמים לעבר העתיד, הצורך במהנדסים בתחום עולה.

 

עמידות החומר, השתלבותו עם חומרים אחרים וגם עלויות

 

כל אלו נקבעים ונבחנים על ידי מומחים להנדסת חומרים. כשבונים רכב משוריין לדוגמא, מי שיקבע את מידת עמידות ה'שיריון' שלו הוא מהנדס החומרים. שילוב בין עץ וזכוכית התגלה בשנים האחרונות כמוצלח בבניית רהיטים- וגם זו מגמה שהמקור שלה הוא בהנדסת חומרים.

 

הנדסת חומרים מתרכזת גם ביעילות החומר וגם בעלויות שלו. ללא הידע הקיים בתחום הנדסת החומרים והמחקר התמידי שמתקיים בו, מכוניות היו עולות היום כמה מיליונים במקרה הטוב או בלתי בטיחותיים לשימוש במקרה הרע, פשוט כי איש לא היה מצליח לצמצם בעליות ולהתאים את מגבלות החומר למוצר. גם המרדף אחר מחשבים קטנים ויעילים ככל האפשר הם תוצאה של מחקרים וניסויים בהנדסת חומרים מתקדמים.

 

הנדסת חומרים - מאיפה הכל התחיל?

 

הנדסת החומרים היא תחום שנוצר, באופן טבעי, מתוך הנדסת המכונות ואם נסתכל על כך מהזווית האקדמית- עד לפני תקופה לא ארוכה זה היה תחום התמחות לכל דבר. בעוד הנדסת המכונות מתרכזת בתכנון ופיתוח של מערכות, הנדסת החומרים מתרכזת במה שמרכיב אותן ואילו מרכיבים יביאו את המערכות ליעילות מקסימלית.

 

באילו מקומות משתמשים במומחי הנדסת חומרים?

 

כמות החברות והגורמים שזקוקים לשירותים של מהנדסי חומרים היא בלתי נגמרת. אם נחזור לפסקה השנייה, נבין כי כל צבא שהוא - בוודאי צה"ל שלנו - זקוק למומחי הנדסת חומרים בכל עת. גם התעשיות הביטחוניות זקוקות כמובן למומחים בתחום ואיתן גם מפעלי אלקטרוניקה, חברות היי טק, גופים מתחום הבנייה ואפילו מתחום התרופות.

 

לימודי הנדסת חומרים

 

אם החלטתם כי הנדסת החומרים היא העתיד שלכם, דעו כי אפשרויות הלימוד בתחום רבות וברמה גבוהה מאוד. אוניברסיטאות ומכללות רבות יציעו לכם ללמוד אצלן תואר ראשון בהנדסת חומרים ובחלק מהמקומות תוכלו להמשיך גם לתואר שני.

 

משך לימודי הנדסת חומרים יהיה בכל המקומות ארבע שנים. כמו בכל מקצועות ההנדסה, גם כאן תלמדו את המקצועות הבסיסיים (מתמטיקה, פיזיקה, סטטיסטיקה וכו') לצד קורסים רבים בתחום הנדסת החומרים כמו התקנים אלקטרואופטיים ועיבוד חומרים. במהלך התואר תוכלו גם להתמחות בתחום ספציפי מעולם החומרים.

 

בוגר הנדסת חומרים יכול להשתלב כמעט מייד בתעשייה

 

מהנדסי החומרים לעתיד זוכים במהלך התואר לשעות רבות של לימוד מעשי ולא רק תיאורטי. בתור מי ששואפים ללמוד את המסלול הזה, התכוננו לשעות רבות במעבדות ובניסויים מרתקים בנוגע להשפעות חומרים ועמידותם. בשנת הלימודים האחרונה של הנדסת חומרים, תזכו גם לבצע פרויקט גמר, שמכשיר את הסטודנט לעולם האמיתי ואף נעשה לעיתים במקומות עבודה שונים, כהתמחות לכל דבר.

המכללה האקדמית להנדסה ירושלים מוכרת ע"י המועצה להשכלה גבוהה ונחשבת למוסד אקדמי מוביל בתחום לימודי הנדסה. מחויבותה למצוינות באה לידי ביטוי ברמה אקדמית גבוהה, מעבדות מתקדמות ושיתופי פעולה ייחודיים עם התעשייה הטכנולוגית בירושלים ועם מוסדות אקדמיים מובילים בארץ ובעולם. המכללה מציעה מגוון מסלולי לימוד המעניקים תואר ראשון B.Sc. ומכשירים את בוגריה למהנדסים מוצלחים אשר מתקבלים בברכה הן באקדמיה והן בתעשייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב