דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות סולאריות-חיסכון ויתרון 

מאת    [ 10/08/2010 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 2153 פעמים ]

כמו בכל חודש, מגיעה המעטפה הבלתי נמנעת ובתוכה יושב לו חשבון החשמל. שוב כל כך הרבה כסף זולג בין האצבעות. אבל מה כבר אפשר לעשות? לא להשתמש במזגן בקיץ המהביל? לא להדליק מחשב?  נכון הוא שיש דרכים שונות להקטין את הוצאות החשמל - אם על ידי כיבוי אורות מיותרים או החלפת נורות רגילות בנורות חסכוניות יותר. אבל אם עדיין חשבון החשמל החודשי עושה לכם חושך בעיניים, דרך אלטרנטיבית ונפלאה לטפל בו היא לעבור לשימוש במערכות סולאריות עבור ייצור חשמל. מערכות סולאריות לא רק יצמצמו את חשבון החשמל שלכם באופן ניכר - הן עשויות אפילו לזכות אתכם בחיזיון הבלתי יאומן של קבלת כסף מחברת החשמל בסוף החודש. איך זה קורה? על כך נסביר להלן. אבל קודם כל:

 

מהן מערכות סולאריות?

 

מערכות סולאריות, כמשתמע משמן , הן מערכות המנצלות את קרני השמש בשביל הפקת אנרגיה. מבין סוגים שונים של מערכות סולאריות, כולנו מכירים את האחת המפורסמת - דוד שמש.

 

דוד שמש מורכב היום על כל גג בבתי המגורים שנבנו בישראל אחרי שנה מסוימת. מה שדוד שמש עושה הוא לקלוט את השמש באמצעות פאנלים גדולים המכונים "קולטי שמש" (אותם לוחות שטוחים שרואים על הגגות לצד דוד שמש בצורת גליל), להפוך את האנרגיה שבתוכה לחום, ובעזרת החום הזה לחמם את המים בבית. דוד שמש בעצם חוסך חלק מעלויות החשמל שלנו בלי בכלל נרגיש בכך, כי בלעדיו היינו צריכים לחמם את המים בעזרת הדלקת בויילר, כלומר, על ידי שימוש בחשמל.

 

כמו דוד שמש שמייצר חום מקרני שמש, כך ישנן מערכות סולאריות שמייצרות מאותן קרניים אנרגיה מסוג אחר - חשמל. כמו קולטי השמש של דוד שמש, באותן מערכות סולאריות ישנם פאנלים קולטים בדמות לוחות. הם הופכים את הקרניים לסוג של חשמל שנקרא זרם ישר, שמומר דרך ממיר מתח מיוחד לזרם חילופין - שהוא הזרם של החשמל המקובל לשימוש. הזרם הזה זורם ממערכות סולאריות אל מערכת החשמל בבית. כל עוד יש ימי שמש יפים מערכות סולאריות ממשיכות לעבוד ולייצר חשמל, מה שאומר שפעמים רבות איננו זקוקים לחברת החשמל כלל וכלל, כי המערכות כבר ייצרו עבורנו את כל החשמל הדרוש לנו לצריכה ביתית.

 

רגע, אבל איך מקבלים כסף מזה?

 

ב-2008 החליטה חברת החשמל לעודד התקנת מערכות סולאריות ולכן הכריזה שאם מותקנת מערכת סולארית שכזו בביתכם, ולא השתמשתם בכל החשמל שהיא ייצרה, חברת החשמל תקנה ממכם את העודפים - שיועברו הלאה למערכת החשמל הציבורית. כן, אתם תהיו אלו שיספקו חשמל עבור חברת החשמל בכסף.

 

נו, איפה חותמים?

 

 

טוב, זה לא כזה פשוט. קודם כל, צריך מקום על הגג כדי להתקין מערכות סולאריות, שכן הקולטים תופסים מקום. בנוסף, אם מדובר בגג בית מגורים, צריך הסכמה של שאר השכנים בבניין. מערכות סולאריות גם עולות כיום, למרבה הצער, לא מעט כסף, וההתקנה שלהן יקרה. החדשות הטובות הן שבטווח הרחוק הן יחסכו לכם כסף רב. ויותר מזה - הן גם ידידותיות וחסכוניות לא פחות עבור כדור הארץ.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב