דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציוד גז 

מאת    [ 10/08/2010 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 2641 פעמים ]

התעוררתם הבוקר, צחצחתם שיניים, התלבשתם, והדבר הראשון שעשיתם כשנכנסתם למטבח היה להכין קפה. בצהריים בישלתם לילדים ארוחה חמה, ובערב טיגנתם ביצת עין. בשישי בצהריים הזמנתם חברים, הדלקתם את המנגל החדש שקניתם וצליתם סטייק ופרגיות. המשותף לכל האירועים האלה הוא שהם לא היו אפשריים ללא ציוד גז.

 

בשבת החלטתם לצאת לטיול בנגב. נכנסתם לאוטו, חום אימים בחוץ, והמכונית לוהטת. הילדים צועקים, האישה סובלת, אז מיד אחרי שהפעלתם את המנוע הדלקתם את המזגן. אחרי שעתיים של צעידה במדבר, מגיעה לה ההפסקה הראשונה. אתם שולפים מהתיק את הציוד המתאים ומכינים לעצמכם קפה שחור איכותי. גם כאן התודה מגיעה לאותם מוצרי גז.

 

ציוד גז לכל דורש

 

ישנם מוצרי גז רבים שעושים את החיים של כולנו לטובים יותר, מבלי שאנחנו אפילו מודעים לכך. אבל על מנת שיהיו לנו ציוד גז, אביזרי גז וכדומה, יש להשיג קודם כל את הגז עצמו. ואם כבר מדובר בגז, אז למה לא גז טבעי?

 

סוגי גז טבעי הקיימים היום

 

גז טבעי מכיל בעיקר את גז המתאן, אך גם פרופאן, אתאן, בוטאן ופנטאן. הוא נחשב לדלק פוסילי גזי, המיוצר על ידי אורגניזמים מתנוג'נים. כל אלו הם לא משהו שאתם צריכים לזכור, אך אם תיתקלו בהם בשלב מסוים, לפחות תדעו לאיזה תחום הם שייכים...

 

אחד הפרטים שאנשים מעטים יודעים עליו (אולי רק טכנאי גז) הוא שהגז הטבעי חסר כל ריח והסיבה שאנחנו מכירים את הגז שלנו כבעל ריח לא נעים כשאנחנו מפעילים ווסטי גז, היא שבשימוש המסחרי מוסיפים לו את החומר אתאנתיול, שהוא גז שנושא ריח חריף במיוחד. את החומר הזה מוסיפים לגז, כדי שנוכל לזהות במהירות דליפת גז.

 

תרומתו של הגז הטבעי לתעשייה, מוצרי גז ועוד

 

גז טבעי הוא מקור חשוב ליצירת אנרגיה ולמעשה אחד החשובים ביותר שקיימים על פני כדור הארץ. הגז הטבעי משמש תחומי חיים רבים ומגוונים: מלבד תחנות כוח שנועדו לייצור חשמל, גם אוטובוסים, מפעלי תעשיה ותעשיות חיוניות נוספות נהנים מהשימוש בו על מנת לפעול כראוי.

 

גז טבעי מפיק חשמל כך: תחנת כוח משתמשת בטורבינות גז או בטורבינות קיטור. הגז נשרף בצורה נקייה יותר מדלקים כמו פחם ונפט ולכן נחשב ידידותי יותר לסביבה ביצירת חשמל. בנוסף, הגז פולט הרבה פחות פחמן דו חמצני לאוויר מאשר מקורות אנרגיה אחרים והוא מפיק את אותה כמות חום שהמקורות הללו יכולים להפיק, תוך שימוש בפחות אנרגיה.

 

ציוד גז: אל עבר עתיד ירוק יותר

 

הגז הטבעי מועיל לסביבה גם כשמדובר בתחבורה: גז טבעי שנמצא במצב דחוס, נחשב לחלופה נקייה ביחס לדלקים כמו בנזין וסולר שמשמשים כיום את רוב המכוניות. המדינות בהן השימוש בגז להנעת מכוניות נפוץ הן ארצות הברית, ארגנטינה, פקיסטן, הודו, ברזיל, איראן ורוסיה.

 

ציוד גז ושימוש בגז בישראל

 

ומה לגבי ישראל, אתם שואלים? בקידוח שערכה החברה 'ים תטיס' מול חופי העיר אשקלון, התגלו מצבורים גדולים מאוד של גז טבעי. החל משנת 2004 משמש הגז הזה את ישראל דרך חברת החשמל, שמפעילה באמצעותו כמה מהתחנות שלה.

 

התרומה לסביבה בעניין הזה היא גדולה: כך נוצר פחות זיהום אוויר מהרגע בו מופק החשמל ועד שהוא מגיע לבתיכם. עם השיפורים האלה ועם השיפורים בהפקת הגז הטבעי בדרכו אל אביזרי גז שנמצא היום בכל מקום, העתיד נראה ירוק יותר.

מור טכנולוגיות בע''מ הינה חברה פרטית העוסקת ביבוא של משאבות דלק ,שיווק והפצה של אביזרי דלק לשוק האנרגיה והכימיקלים בכלל ולתעשייה של צינורות דלק בפרט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב