דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עריכת צוואה- כל מה שצריך לדעת 

מאת    [ 10/08/2010 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 2198 פעמים ]

מות קרוב משפחה הוא אירוע מצער וקשה. אולם למרבה הצער, לעתים יש לו השלכות כואבות ועצובות נוספות. לא אחת אנו רואים בני משפחה קרובים, אחים ואחיות, ילדים והורים, בני דודים וכו', נלחמים לאחר המוות על חלקם באותה ירושה שהותיר הנפטר אחריו. ללא צוואה מסודרת, ירושה עלולה להפוך לשדה קרב, שבו עלולה להיקרע המשפחה. המריבות על ירושה גדולה יכולות לגרום קרעים בין מי שהיו רק כמה חודשים קודם ביחסים הטובים ביותר, אלא שכעת ניצבת ביניהם ירושה בדמות דירה או עיזבון כספי גדול, שללא צוואה כל אחד מהצדדים הניצים תובע חלק גדול יותר ממנה.

אומנם קיים בישראל חוק הירושה, הקובע מה ייעשה באותה ירושה במידה ולא קיימת צוואה תקינה וחוקית, אולם צוואה נותנת פיתרון טוב יותר מאשר חוק הירושה. על פי חוק הירושה, היורשים הינם בן/בת זוגו של הנפטר/ת, וכן הילדים וצאצאיהם, הוריו וצאצאיהם (קרי, אחים ואחיות של הנפטר) וכן הורי הוריו (סבא וסבתא) וצאצאיהם. מכאן שעל פי חוק הירושה הרכוש מתחלק בין לא מעט קרובים. כאשר מדובר בדירה, בה מתגורר עדיין בן הזוג, עלולות לפרוץ מריבות, שכן על פי חוק הירושה לדירה בעלים רבים, ואיש אינו יכול לבצע שום החלטה ללא הסכמתם של כל היורשים כולם.
נקודה נוספת לרעת חוק הירושה היא שהירושה עוברת רק לקרובים המוגדרים בחוק, שלא היו בהכרח האנשים הקרובים ללבו של הנפטר בימי חייו. על כן, אל תסתמכו על חוק הירושה. בחרו בעצמכם מיהם יורשיכם באמצעות עריכת צוואה מסודרת.

 

סוגי צוואות

ישנן מספר סוגי צוואות שונות לחלוקת ירושה:

סוג הצוואה הטוב ביותר הינו צוואה בפני עדים. צוואה בפני עדים הינה רשמית ומודפסת, הנחתמת בפני שני עדים מהימנים שאינם נכללים בחלוקת אותה ירושה אליה מתייחסת צוואה זו. כדאי להפקיד את עריכת צוואה שכזו בפני עורך דין המתמחה בתחום, כדי למנוע בעיות עתידיות של אי בהירויות בניסוח הצוואה. צוואה המנוסחת על ידי עורך דין טוב תיתן את המענה הטוב ביותר עבור חלוקת ירושה השייכת לנפטר, שכן מעמדה המשפטי הוא החזק ביותר, וקל להוכיח את נכונותה ואמינותה.

צוואה רשמית אחרת נעשית על ידי אמירת דבר צוואה בעל פה מול גורם רשמי, למשל, רשם לענייני ירושה, נוטריון, חבר בית דין דתי או שופט. עם זאת, עדיף למסור לאותו גורם רשמי את אותה צוואה בכתב, לכל מקרה שלא יקרה.

ישנה אפשרות לצוואה בכתב יד, ללא עדים, שאותה רצוי להפקיד למשמר בידי רשם לענייני ירושה. אולם צוואה בכתב יד חשופה לתביעות פסילה, וללא התערבות עורך דין בניסוחה עלולה להכיל אי בהירויות שיציתו מלחמה בין הצדדים. צוואה נוספת החשופה לבעיות שכאלו הינה צוואה בעל פה. צוואה זו נערכת ממש על סף המוות, עת אדם על ערש דוויי מוסר את דבריו האחרונים בעל פה בפני שני עדים. 

אתר צוואה מציע את כל המידע על ניסוח צוואה בצורה נכונה וסוגי הצוואות הקיימים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב