דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומנות טיפולית 

מאת    [ 10/08/2010 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 3421 פעמים ]

אומנות מאפשרת להביע את מאוויי הנפש הכמוסים ביותר, ולהעלות רגשות ותכנים מהעולם הפנימי אשר לא היו באים לידי ביטוי בדרכים אחרות. לימודי אומנות טיפולית מקנים כלים מקצועיים ומעשיים מתקדמים, ופותחים הזדמנות למי שמעוניין להשתלב בתחום הטיפולי. טיפול באומנות משלב בין שני תחומים שונים אך משלימים, ומהווים מסלול לימודים ייחודי המאפשר להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה.

 

ישנן שתי גישות מנחות המשלימות אחת את השנייה בעולם התרפיה באומנות, אשר מתייחסות לקשר בין תהליך היצירה והמטופל. גישה ראשונה של לימודי אומנות הטיפול רואה בתהליך היצירה ותוצריו את מהות הטיפול, ומכונה אמנות כמרפאה. לעומת זאת, הגישה השנייה של לימודי אומנות הטיפול מתייחסת אל האומנות ככלי בלבד בתהליך הטיפולי, ונקראת אמנות לשם ריפוי. שתי הגישות גם יחד מבקשות להביא לשינוי אצל המטופל, אם מבחינה רגשית ואם מבחינה התנהגותית, על ידי טיפול בעזרת אומנויות שונות ומגוונות.

 

לימודי אומנות טיפולית מאפשרים להיחשף למגוון רחב של אמנויות, ובהם פוטו תרפיה העושה שימוש בצילום בכדי לטפל, טיפול באמצעות דרמה הקרוי פסיכודרמה, תרפיה במוזיקה, ביבליותרפיה או טיפול באמצעות ספרות, תרפיה בתנועה, טיפול באומנות פלסטית, ועוד. במהלך לימודי אומנות טיפולית ניתן לבחור האם להתמקד באמנות אחת, או ללמוד כמה אומנויות במקביל. בעת חיפוש לימודים מומלץ לבדוק את נושאי הלימוד, ולוודא כי הם רלוונטיים ומעודכנים בחידושים האחרונים בתחום.

 

בעקבות המודעות הגוברת לתחום הטיפול הרגשי לסוגיו, ישנו ביקוש רב ללימודי אומנות טיפולית ונפתחו תוכניות לימודים שונות המציעות מסלול זה. כדאי לברר לאיזה תעודה זכאים בסוף הלימודים ומה מקנה התעודה מבחינת אפיקי תעסוקה, על מנת לא להיתקל בהפתעות בלתי נעימות לאחר הסיום. דברים נוספים שכדאי לבדוק בעת חיפוש לימודים הם סוגי האומנויות הנלמדות, תדירות הפגישות ומשך הלימודים, מידת התרגול המעשי, וגובה שכר הלימוד. מוסדות אקדמיים רבים מציעים עזרה בהשמה מקצועית לבוגרים מצטיינים, אולם יש לבדוק זאת בצורה פרטנית.

 

תוכנית לימודי אומנות טיפולית עשירה ומרתקת, ומשלבת בין ידע תיאורטי מעמיק והתנסות מעשית נרחבת במגוון אומנויות. נושאי הלימוד התיאורטיים כוללים פסיכולוגיה, היסטוריה של אומנות, תיאוריות הקבוצה, טיפול בילדים ומתבגרים, ניתוח אסכולות שונות באמנות, ועוד. החלק המעשי של לימודי אומנות טיפולית כולל סדנאות מעשיות וחווייתיות בתחומים שונים, דוגמת תראפיה, פסיכולוגיה, ועוד. הדרכות קבוצתיות המלוות את העבודה המעשית הן חלק נוסף של לימודי אומנות טיפולית.

 

תנאי קבלה של לימודי אומנות טיפולית משתנים במידה רבה בין המסלולים השונים, אך בדרך כלל יש צורך להציג תואר ראשון בתחומים כמו פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, חינוך מיוחד או מדעי ההתנהגות. בוגרי לימודי תואר ראשון בנושאים אחרים נדרשים להשלמות של קורסים בנושא פסיכולוגיה, במסגרת של מכינה קדם אקדמית או במהלך הלימודים. תנאי קבלה נוסף של לימודי אומנות טיפולית הוא ראיון אישי וקבוצתי, וסדנת מיון.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי אומנות טיפולית? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב